• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!

Een BMW jonguh.

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Marco_61

Nog 3700 kilometer, en dan komt de grote beurt voor het blok eraan. Hij rijdt nog steeds heerlijk. Alleen merk ik nu wel dat hij bijna aan de grote beurt toe is. De rollen beginnen nu wel te slijten. Dat voel ik als ik het gas opentrek. Hij is wat gezapiger met het optrekken, terwijl dat eerst "snappier" was. Ook is het blok wat trager wat er op kan duiden dat de kleppen bijgesteld moeten worden. Het is nou niet dat dat ding niet meer vooruit wil, maar ik merk wel dat de overall handling wat minder is. Dus voor de vakantie weer een beurt.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Tomosje
Site Admin

Op zich zou dat niet gek zijn natuurlijk.
Echter zou de gewenning aan de machine ook een paar procent mee kunnen spelen.
Ik merk dat ik onbewust vlotter rij met de yamaha
En ineens met lisa achterop hoorde ik joehoeeee dit gaat snel..
Oh ja k..t dochter achterop..
Die vond die snelle bochten best leuk haha
Roelf
Yamaha tricity 300 drijtje!
Marco_61

Gisteren had ik een moment van: "NEEN, niet weer"!! Ik was heel ff weggeweest, en toen ik terugkwam reed ik hem door de garage de tuin in. Daar stond hij een uurtje, en wilde hem binnenrijden. Ik ga op dat ding zitten zet contact aan, druk op de startknop....niets. Oh shit, zijstandaard niet helemaal ingeklapt. Ik druk weer op de startknop, en ja hoor, hij sloeg aan. En meteen een waarschuwing: "storing in de motorregeling. verder rijden mogelijk". Shit noodloop. Dat heb ik al eerder gehad resulterend in een blok wat totaal aan gort was. Dat was dus ff zweten. Vanmorgen zet ik het contact aan....storing weg. Heb er een klein rondje mee gereden, geen noodloop, vol vermogen, dus niets aan de hand. Ik denk dat hij een beetje van slag is geraakt doordat de jiffy niet helemaal ingeklapt was. Afijn nog 2900kilometer en dan gaan we voor de grote beurt. Ben ik straks weer €750,- armer.
Gr, Marco.

Tomosje
Site Admin

oef pilletje onder de tong rustig ademhalen en proefritje rijden...
poeh schijnaanval haha
gelukkig maar
Marco_61

Als het weer hetzelfde was geweest, had ik nooit meer een BMW gekocht. Dan was deze meteen de deur uitgegaan, en had ik een Honda gekocht. Maar gelukkig was er niets aan de hand. Dus hij mag nog een jaar blijven, en volgend jaar zie ik dan wel weer.
Gr, Marco.

Anouke

Zevenhonderdvijftig euro voor een grote servicebeurt!!! BMW staat negatief bekend vanwege zijn idioot hoge service prijzen. Maar ook met nieuwe motoren en scooters wordt het uiterste uit de klant geperst.12.500 euro voor een 400cc motorscooter... Die heb je zonder probleem voor rond de 7 á 8000 euro. Als je het je kunt veroorloven is Honda een heel verstandige koop. Scheelt ook weer in de servicekosten.
Huidige brommer/scooters:
Puch VS Dreigang 1959
Aprilia Habana 2000
Kymco X-Town 125cc 2018
Sym Symphony 2025
Marco_61

Die 750 euro ben je bij honda of yamaha tegenwoordig ook kwijt. Dat is dus inclusief v snaar en rolletjes. Uurloon is vrij hoog tegenwoordig. En zoals de bmw rijd heb ik er het geld nog steeds voor over. Zal dus volgend jaar wel dezelfde worden.
Gr, Marco.

Tomosje
Site Admin

zal niet veel goedkoper uit zijn denk ik.
maar zou ook eens mij in de Yamaha s verdiepen.
erug mooie scooters.
roelf
Plaats reactie