• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!

verslag half volgas door groningen tourtocht

Plaats reactie
Tomosje
Site Admin

dag mede club genoten en overige mee lezers

vandaag was dan eindelijk de half vol gas tourtocht
eerst zouden er ongeveer 8 deel nemers zijn op diverse machine s van 49 tot 400 cc.
leuk man.
door diverse omstandigheden zijn er4 af gevallen en bleven er alleen motorscooters over.
nou zal wel gaan we gewoon wat relaxter toeren en veel.. heel veel ouwehoeren en praten.
om 10.30 zo ongeveer verzameld en aan de koffie.
zo tegen 11.15 weg gegaan uit het best western hotel in Aduard een aanrader!
door Aduard heen richting Feerwerd en Aduarderzijl geheel gerestaureerd de afgelopen tijd een pareltje in het Groningse landschap.
door naar Garnwerd. nog wat tanks gevuld in Winsum.
ondertussen vergast door een stel oude fiat auto s erg mooi dat dan weer wel!
toen via Onderdendam.
na door Stitswerd te zijn gereden waren we bijna in Usquert.
stukje door de polder en we waren op Noordpolderzijl. waar de lunch werd genuttigd.
de kippen zijn nu 3 weken van slag die moesten in 10 minuten 12 eieren leggen..
de leuke authentieke sfeer werd hooglijk gewaardeerd.
rond 13.15 werd de reis voort gezet en was uithuizen het volgende dorp.
ook Zandeweer en nog wat mooie streken werden doorkruist.
na nog mooie stukken polderwegen met meer bochten dan je zou verwachten
Stedum , sint Annen en ten boer schampend via Winneweer ,Garrelsweer, hoeksmeer en witte Wierum.
daar de weddenschap verloren wie de stier de ballen kietelt tja soms moet je wat!
na het kietelen werd het toch zo langzamerhand wat gevoelig bij de achter werken van de toerders werd mede gedeeld.
die hadden ondertussen zo tegen de 450 km er op zitten.
en het begon nu toch serieus nat te worden... dachten we.
bleek achteraf mee te vallen de enige echte regen kreeg ik op de paar km naar huis vanaf Aduard.
aangezien we allemaal best wel zin hadden in een bakje koffie of biertje besloten om via Groningen naar Aduard te rijden.
dus weer ten post ten boer en nu Garmerwolde naar de ringweg van Groningen.
stukje ringweg en naar Aduard.
bij slapers stil de tanks weer gevuld voor de terugreis morgen.
de heren wilden zich even opfrissen en de make up verbeteren ,
en omdat het slechts 10 minuten van mijn huis is heb ik even de brommer naar huis gebracht en omgekleed.
weer in Aduard aanbeland met de auto heerlijke gesprekken gehad!
daarna gezamenlijk gegeten en zo tegen 20.30 uur moe maar voldaan ben ik huiswaarts gegaan.
nu dit nog even typen en dan lekker in de rust.
veel foto s zijn er niet gemaakt.
dat zal ergens deze dagen nog wel door de andere heren erbij geplaatst worden.
Henk, Marco, en John heel erg bedankt!
Martin bedankt voor het warme welkom die jij hen van morgen hebt gegeven.
en de volgende keer ga je gewoon mee geen gezeur.
mooi je weer even te zien.
heren een goed hopelijk droge terug reis .

en voor diegene die dit leest en denk goh wat een leuke club
( jaja we weten dat er heel veel mee lezen en geen lid zijn .)
meld je aan en wordt lid!
zodat er nog meer leuke ritten worden verreden.
groet

Roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Tomosje
Site Admin

Wat foto s
Bijlagen
20250524_151006.jpg
20250524_151006.jpg (7.65 MiB) 4255 keer bekeken
IMG-20250524-WA0002.jpg
IMG-20250524-WA0002.jpg (869.81 KiB) 4255 keer bekeken
IMG-20250524-WA0001.jpg
IMG-20250524-WA0001.jpg (307.68 KiB) 4255 keer bekeken
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
henkhouet

De weersverwachtingen voor dit weekend zagen er in eerste instantie beroerd uit.
Na een lange periode van zon en droogte, was er nu veel regen voorspeld.
Maar,......... een Roadrunner gaat een beetje uitdaging niet uit de weg, dus zaterdagochtend al vroeg uit de veren, om te vertrekken naar Aduard bij Groningen.
Hier hadden Marco, John en ik een hotelkamer geboekt, en dit was dan ook meteen het vertrekpunt voor deze tour.
De wekker liep om half 6 af, en hoewel ik nog wel even had willen blijven liggen, ben ik de badkamer in gegaan om me te wassen en daarna aan te kleden.
Ondertussen was mijn vrouw al opgestaan, om koffie te zetten en een ontbijtje te maken. Die lieverd staat altijd voor mij klaar als ik weer eens op pad wil.
Nadat ik spullen in mijn koffer van de motor had gedaan, kon ik vertrekken.
Ik had afgesproken met Marco en John, om tussen 9 uur en half 10, in het hotel te zijn, zodat we nog even koffie konden drinken, en misschien iets konden eten, voordat we de tour zouden gaan rijden.
En de eerste meevaller was al, dat het niet regende.
Het was zeker niet warm, maar het was droog, en soms leek het wel of het zonnetje probeerde door de bewolking heen te komen.

De heenreis verliep voorspoedig, met weinig verkeer op de weg, zodat ik wat harder door kon rijden.
Zeker op de A6 snelweg, waar op een bepaald gedeelte, zelfs overdag, een snelheid van 130 km/uur gereden mag worden.
Hier heb ik dan ook het gas behoorlijk open gedraaid, en een paar keer de 140 tot 145 km/uur aangetikt.

Iets na 9 uur stond ik bij het hotel, maar omdat ik verder nog niemand zag, ben ik eerst iets verderop gaan tanken.
Door de hoge snelheden, was het verbruik van de motor best wel aan de hoge kant geweest.
Ik had ongeveer 1 op 22,5 gereden. Niet echt zuinig, maar ja, bij die hoge snelheden lust de motor wel een paar druppeltjes.

Ondertussen belde Marco mij al op, want ik had hem dan wel nog niet gezien bij het hotel, maar hij was er wel al, en had al zijn kamer gekregen, zodat hij zijn spullen binnen kon brengen, en hij even kon douchen.
Een paar minuten later was ik terug bij het hotel, en kon ik mijn maatje, na lange tijd, weer de hand schudden.
Wij bellen veel met elkaar, maar het blijft toch speciaal om elkaar dan weer te zien.

Marco maakte een lekkere kop koffie voor me, en samen hebben we zitten wachten op John en Roelf.
Die kwamen ook niet veel later naar de kamer van Marco, en ook dit was een hartverwarmend weerzien.
Ook kwam Martin ons nog gedag zeggen en ons uitzwaaien. Hij reed deze tour niet mee, omdat hij de enige was met een 49cc scooter, en wilde niet dat om hem de snelheid aangepast moest worden.

Gezamelijk zijn we naar het restaurantgedeelte van het hotel gegaan, en hebben daar nog even koffie gedronken, die ons aangeboden werd door Roelf, waarvoor onze dank.
Zoals Roelf al geschreven heeft, vertrokken we rond kwart over 11 voor ons toertje.

Iedereen die zegt dat Groningen saai is, moet maar eens meerijden met toertje, wat door Roelf georganiseerd wordt.
Hij liet ons echt prachtige dorpjes zien, maar ook allerlei kronkelweggetjes door een prachtig landschap.

De lunch was in een oud restaurantje, precies zoals ik uit mijn jeugd de cafeetjes kende in Brabant. Simpele tafels, hierop een smyrna kleedje, sommige met een gat erin, waarschijnlijk een brandgat.
We namen allemaal een lekkere uitsmijter, en hebben ook van de gelegenheid gebruik gemaakt, om nog wat te kletsen met elkaar.
Na deze lunch zijn we weer verder gereden, tot dat tegen half 4 het weer toch omsloeg, en de eerste regendruppels zich aandiende.

In gezamenlijk overleg hebben we toen besloten om ons samenzijn verder voort te zetten in het hotel.
Roelf ging snel even tussendoor naar huis, om de motor om te wisselen voor de auto, en Marco, John en ik maakte van de gelegenheid gebruik om ons even op te frissen en om te kleden, waarnaar we beneden in het hotel iets te drinken genomen hebben, en daarna lekker hebben zitten eten.

Ik kan niet anders zeggen, dan dat het een topdag geweest is.
Toen Roelf op huis aanging, zo rond half 9, hebben wij met z´n drieën nog even koffie gedronken, en wat na zitten praten.
Om 10 uur ging een ieder naar z´n kamer om te gaan slapen.

De volgende morgen zaten we om half 9 alweer beneden aan het ontbijt. Een prima ontbijt, mag ik wel zeggen. Vers gebakken brood, croissantjes, maar ook veel vers fruit, verse jus de orange, en een heerlijk kopje koffie.
Wat dat betreft is het Best Western hotel in Aduard een aanrader.

Na het ontbijt hebben we de rest van onze kleding aangetrokken, en zijn we richting huis gegaan.
In eerste instantie viel het met het weer ook wel mee, al stond er wel een hele harde wind, en heb ik onderweg nog wel een behoorlijke regenbui gehad.
Nadat ik even gestopt was op een parkeerplaats, om de beentjes te strekken, zag ik bij vertrek in mijn spiegel nog een MP3 rijder achter mij van dezelfde parkeerplaats afkomen.
Dat bleek later John te zijn, maar omdat ik wat harder reed, hebben we elkaar niet meer gezien.
We waren namelijk bij het hotel niet via dezelfde route vertrokken, maar zouden allebei toch op de A6 uitkomen.

Na twee en een half uur rijden was ik veilig thuis aan gekomen.
Ik kreeg al snel een berichtje van John en Marco, dat ze ook allebei veilig thuis waren gekomen.

Vrienden, en speciaal Roelf, bedankt voor dit leuke weekend.
Ik heb in 2 dagen ruim 550 km gereden, en alles is zonder problemen verlopen.

Ik kijk alweer uit naar een volgend samenzijn.

En voor wie ook eens een leuk weekend wil hebben, zou ik zeggen, meld je aan, dan kan je ook eens mee.

Tot een volgende keer
Marco_61

Ik was zaterdag al heel vroeg wakker....half 5. Ik had er ontzettend veel zin in. ik zou enkele vrienden weer zien na een lange tijd, en Henk natuurlijk. Ik ben rond kwart voor 6 aangereden, en ik moet zeggen dat alles voorspoedig verliep. Het was lekker rustig op de weg, en af en toe scheen de zon. Dus geen regen gelukkig. Ik was rond kwart voor negen bij het hotel, wat betekende dat ik er, inclusief een tankbeurt en een rustpauze, 3 uur over had gedaan. Ik vond dat best wel netjes van mijn eigen. Ik ging naar binnen en heb mijn eigen gemeld bij de receptie, met de vraag of er op dit vroege uur eventueel al een kamer beschikbaar was. De baliemedewerkster raadpleegde even de computer, en voila, ik kreeg een deurkaart van kamer 61. Ik met mijn bagage naar boven en ik opende de deur. Tot mijn verassing had ik een luxe kamer gekregen, hoewel ik die niet geboekt had. Achteraf, bij het afrekenen, merkte ik dat de upgrade gratis is geweest. Kudo's voor het hotel.

Nadat ik een heerlijke hete douche had genomen, belde ik Henk op met de vraag waar hij was. Nou, ik ben al bij het hotel geweest, maar ik zag niemand, dus ben nu onderweg naar een tankstation zei Henk. Na een 15 minuten heb ik hem beneden opgewacht. Hij kon nog geen kamer krijgen, en heeft zijn bagage op mijn kamer gedumpt, en hij kreeg van mij een kop koffie van de nespresso machine die op de kamer stond. Kort daarna klopte John op de deur, en kort daarna Martin, en weer wat later Roelf. Het zooitje ongeregeld was compleet. Met zijn 5en gingen we naar beneden voor een heerlijke bak koffie. Om kwart over 11 vertrokken we, uitgezwaaid door Martin, die niet mee reed. Over heerlijke smalle kronkelwegen kwamen we in een authentiek cafe, waar ook wat te eten was. Het was lekker ouderwets binnen, met simpele tafels en stoelen, en Perzische tapijten op de tafels, waar de brandgaten inzaten. Dat deed mij meteen aan vroeger denken. Ook stonden er geen barkrukken, want ze zaten toch allemaal op zijn vrouw.

Na een heerlijke uitsmijter was het tijd om weer te vertrekken en de stier bij zijn kloten te pakken. Dat gebeurde rond de klok van 4en. Nu begon het ook langzaam te regenen, en hebben we besloten naar het hotel te rijden, en daar verder te kletsen. Nou ja, de rest is bekend want dat heeft Henk al verteld. Dus mijn verhaaltje is nu eigenlijk klaar.

Behalve dan dat ik vanmorgen toen ik naar huis reed, een paar flinke regenbuien over mij heen gehad heb, en in een file heb gezeten vanwege een ongeluk. Ik heb dit weekend bijna 800 kilometer gereden, en het was meer dan de moeite waard. Ik heb echt genoten, ik heb mijn vrienden weer gezien en gesproken, en een heerlijke rit gereden. Waarvoor dank Roelf.
Oh ja, nog een paar foto's met de nadruk op paar. Wij zijn rijders, en geen fotografen.

1.jpg
1.jpg (307.68 KiB) 4181 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (917.7 KiB) 4181 keer bekeken
3.jpg
3.jpg (869.81 KiB) 4181 keer bekeken
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
martin66

Hoi
Het was leuk om julie allemaal weer te zien
En bij te kletsen
Wie weet volgend jaar als er ook 50 cc komen en er een toer word georganiseerd dat ik mee rijd
Het is het gevoel dat ik heb dat ik julie ophoud
Tot in den Bosch
Groet Martin
Hans v.d. Kleij

Echt leuk om jullie avonturen weer te lezen, ik heb geloof ik wel wat gemist, toch maar een sparen voor een andere keer.
Ik hoop jullie snel weer eens te zien en te spreken.
Gr Hans.
Plaats reactie