• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!

Mijn ND

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Hans v.d. Kleij

Hier even een update van mijn ND,
Nadat hij een week of 4 stil had gestaan even gaan kietelen en ja hoor Accu leeg dus kickstart gebruiken, ivm 90cc is de compressie behoorlijk zwaar dus flink trappen maar helaas geen gepruttel, dus bij mijn garagehouder een accu geregeld en aangesloten en ja hoor even starten en hup daar liep hij.
Ik heb ongeveer 30 km gereden en dacht dat het wel voldoende zou zijn om de accu weer op te laden, nou mooi niet.
Om de boulevard in Scheveningen ijsje gegeten en toe ik weg wilde deed de elektrische starter het ook niet dus weer kicken, nou mooi niet, dus wat te doen, even gewacht en weer kicken en nog steeds niet.
Voor het eerst dat hij me in de steel liet.
Uiteindelijk besloten om de ANWB erbij te halen, meteen lid geworden en gelijk is dit ook voor de elektrische fietsen dus wachten tot de ANWB kwam, dus nog maar een ijsje.
Uiteindelijk kwam deze man en was zeer behulpzaam en vond het leuk mij te helpen, kreeg complimenten over de staat van de scooter en zeker nadat hij de kilometerstand zag.
Met hulp van de starthulp, deed hij het vrijwel meteen.
Daarna nog even ongeveer 30 km erbij gereden en weg gezet in de garage, aan de acculader gezet.
Dag erna nog weg geweest en geen enkel probleem meer.
Ben nog na mijn Scooterdealer geweest en het verhaal gedaan, een of ander relais is kapot omdat hij nauwelijks oplaad, en hij hoorde hem draaien en hij hoorde dat mijn bendix kapot is, dus ga een afspraak maken zodat alles weer verholpen gaat worden.
Bij Tanken liep er benzine onderuit de ND, ik vermoed dat de buis of slang lekt vanaf de vulopening, moeten ze ook maar naar kijken.
Na het parkeren lekt hij niet meer
Was weer genieten om weer gereden te hebben.
Word vervolgd.
Tomosje
Site Admin

Dat lekken is een dink dingetje.
Doen veel grand dinks ook.
Is vaak de slangeklem boven of onderaan.
Mooi dat de kleinigheden worden spoedig verholpen.
Weet je wat goed zou zijn voor de dink?een ritje naar groningen😁
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
martin66

Hoi hans
Als het dit soort kleine dingen zijn
Hoop dat je dealer het snel oplost
Zo een scooter zul je niet gauw weer vinden
Je bent welkom in het noorden wat roelf ook al aangaf
Groet Martin
John Knol

Het blijft een mooie scooter ik hoop dat je nog er lang op mag blijven rijden
En dat de onderdelen nog lang verkrijgbaar zijn
MP3 300 HPE Sport
Hans v.d. Kleij

Ik kom zeker een keer in het noorden dat zal tijdens mijn Ijselmeerrondje worden.
Hij word donderdag weer gefixt.
Gr Hans
Hans v.d. Kleij

De ND weer opgehaald bij de dealer, en hij had er veel moeite mee om de benzineslang los te maken, zat al 17 jaar vast, is uiteindelijk gelukt, zal van de week testen met tanken.
de spanningsregelaar is vervangen door een originele en geen imitatie want die gaan snel stuk.
Ook is de bendix vervangen.
Tijdens naar huis rijden maakt hij wel wat herrie, dus zal dit even in de gaten gaan houden misschien moet hij even inlopen.
Was blij dat ik een scooterpotje had gemaakt kon ik het mooi uit betalen, scheelt wel, was er nog niet heel lang mee bezig maar toch.
Hij is dus weer oke.
John Knol

Fijn dat hij onderhanden is genomen kan je weer betrouwbaar verder rijden
MP3 300 HPE Sport
Marco_61

Jij en je dink kunnen er weer even tegen. :)
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Hans v.d. Kleij

Marco_61 schreef:
17 mei 2025, 10:31
Jij en je dink kunnen er weer even tegen. :)
Dat is wel de bedoeling.
Gr Hans
Hans v.d. Kleij

Vandaag de ND weer even flink gekieteld, heb een tourtje gemaakt naar Wassenaar, via Leiden naar de Kagerplassen gereden en dan langs de vliet weer op huis aan.
Hij had een poosje stil gestaan dus met hulp van andere accu gestart, ging top.
Heb even heerlijk gereden.
Onderweg even getankt en ja hoor hij lekt weer of nog Benzine, ligt dus niet aan de vulslang denk ik, hij lekt ergens onder het blok vlakbij de standaard, na even gereden te hebben is het weg en lekt hij niet meer, vreemd.
Toch maar keer terug naar de dealer.
Heb toch even een heerlijk ritje gereden.
Gr Hans
Plaats reactie