• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!

Dag Clio, Hallo Peugeot (weer een 4-wieler)

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Marco_61

Jammer dat je pech hebt met je peugeot. Ik moet zeggen dat dat niet aan peugeot an sich ligt, maar gewoon een gevalletje pech.hebben. mijn vorige peugeot 207 lustte ook wel wat olie, maar dan praten we over een liter op 10.000 kilometer. Mijn huidige 2008, verbruikt helemaal niets, gelukkig. Ik hoop dat je met de ford meer geluk hebt. Prachtige auto by the way. En natuurlijk veel plezier met je nieuwe voiture, en veel veilige kilometers.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Proudborough
Site Admin
Contacteer:

Ja het 1.6VTi blok wat er in mijn 308 lag stond bekend als "probleem" blok. Maar dan vooral in de turbo (THP) versie. Zonder turbo had het inderdaad rond de liter per 10.000km "horen" te liggen. Maar bij mij was dat ongeveer een liter op de 1500km. Dat werd me echt wat te prijzig.
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien

AGM CafeRacer 6401km | Kymco G-Dink 25000km Dagrecord=369.1km | Sym Fiddle 2 Feb 2020

Renault Clio3 Diesel | Peugeot 308SW 2010
AfbeeldingAfbeelding

Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost 2013
Afbeelding
VanHool TDX27 Astromega 2019
Afbeelding
henkhouet

Wat een mooie auto, de Ford.
Ik wens je heel veel rijplezier, en duim voor je dat hij je zonder problemen overal brengt waar je heen wil.
Tomosje
Site Admin

yep die peugs willen de shell wel sponsoren qua olie.
hoor het veel vaker.
daarom komt er bij mij geen peug voor de deur.
inderdaad dan liever een ford..
mooie auto frank!
maar ja Opel is nu ook van psa.. dus zal het een japanner of Koreaan worden.
mazda of zo lijkt mij wel wat of een qasqai
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Proudborough
Site Admin
Contacteer:

Momenteel lijken de japanners en koreanen inderdaad het betrouwbaarst (en meest waardevast) te zijn.
Ik heb nog naar een mazda 6 zitten kijken, maar die hadden in mijn budget dan wel erg hoge kilometerstanden. Als ik het geld voor een nieuwe auto had gehad dat was dat 100% een Mazda3 geweest, dat vind ik wat er momenteel op de markt is toch wel een van de mooiste auto's.

AGM CafeRacer 6401km | Kymco G-Dink 25000km Dagrecord=369.1km | Sym Fiddle 2 Feb 2020

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Sympeter

Mooie wagen deze Ford hopelijk heb je daar meer plezier van Frank. Dus succes met deze aankoop.
Groeten Peter.
John Knol

Mooie wagen Frank en lekker de ruimte
Veel plezier met deze auto
MP3 300 HPE Sport
Hans v.d. Kleij

Mooie auto Frank, mijn zoon had dezelfde maar dan geen stationcar en was er zeer content mee,
hoop voor dat je veilige km mag gaan maken, ik houd het nog wel bij mijn 18 jaar oude Opel Meriva zonder olie verbruik.
Gr Hans
Stoyanov

Waarom zo'n hekel aan adaptieve cruisecontrol???
Mooie auto verder. Gefeliciteerd.
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Proudborough
Site Admin
Contacteer:

Ten eerste, allemaal hartstikke bedankt. Ik kan niet wachten om hem op te halen! Helaas moeten de upgrades die ik gepland had staan waaronder mijn pioneer 2Din radio inbouwen even wachten, het ombouwsetje en benodigde kabels is best prijzig en helaas overleed vandaag mijn TomTom die ik in de bus gebruik, daar ging weer 450 euro, maargoed zo gaat het.

Dan als antwoord op @Stoyanov waarom ik adaptive cruise control haat.

Frustraties over AdaptiveCruiseControl:

In de bus werkt het best goed, een enkele keer houd die wat lang de snelheid vast waardoor en wat abrupt opeens afgeremd word, een andere keer word de snelheid er al vrij vroeg uitgehaald (dit verschilt ook per bus, zelfs tussen een setje bussen die met zijn 4en achter elkaar de fabriek uit zijn gerold). Maar over het algemeen werkt het best aardig. Al vind ik het heel fijn dat mijn vaste bus nog oud genoeg is dat het helemaal uitgezet kan worden. Snachts en als het niet zo druk is gaat het mooi uit.

Automobilisten die met heel wat dingen bezig zijn, behalve met autorijden (okay in de vroege ochtend of late avond kunnen ze ook gewoon moe zijn) en die dankzij de ACC totaaaaaal geen besef hebben van welke snelheid ze rijden. Ik zie ze in de bus al in de verte een eindje achter een vrachtwagen hangen, soms zelfs met zijn 3en. Ik rijd in de bus best netjes (al zeg ik het zelf hahaha) dus op een 2 baansweg probeer ik het inhalen zo kort mogelijk te houden, dit is lastig wanneer er 2 of meerdere auto's met een flinke volgafstand achter een vrachtwagen hangen, daardoor word de tijd om in te halen over het algemeen verdubbeld.
Nou goed, ik heb eindelijk een mooi gat gevonden (of gemaakt als ik het zat begin te worden) en ga dus dat rijtje voertuigen inhalen, dan gebeurt er altijd 1 van de 2 volgende dingen:
1) De automobilisten schrikken wakker en geven opeens gas zodat ze mij nog net kunnen afsnijden om toch voor mij die vrachtwagen voorbij te gaan.
2) Ze hebben niets door en ze verdwijnen samen met de vrachtwagen in mijn spiegel. Eind goed al goed zou je denken, behalve dat ze dan na een minuut of 3 weer voorbijkomen met 112 ongeveer.
En dan in beide gevallen begint na een paar minuten ditzelfde riedeltje met wachten op een mooi gat om 3/4 voertuigen in 1x in te halen weer opnieuw, meestal met dezelfde auto's die weer achter een vrachtwagen hangen op de ACC

Nou moet ik zeggen, ik loop altijd enorm te mopperen op auto's die dit doen en dus totaal geen gevoel hebben voor hoe hard ze rijden (en dus ook dusdanig slecht aan het opletten zijn dat het niet doorhebben dat ze al een paar minuten naar de achterkant van dezelfde vrachtwagen aan het kijken zijn) maar laatst kreeg ik van de garage een leenauto mee (VW Polo uit 2018 geloof ik) met.... jawel, AdaptiveCruiseControl die niet uitgezet kon worden. In de bus is het meteen na 0.0003 seconde voelbaar wanneer het gas er vanaf gaat, maar in die polo merk je gewoon helemaal niets. Ik heb ook de momentjes gehad dat ik de radio verzette of even naar de omgeving keek en zonder het te merken afgeremd was naar 89km/h. Nou had ik dat ook weer met 0.07 seconde door als ik naar voren keek (de snelheid stond immers digital in koeienletters pontificaal in het midden van het dashboard) door, wachtte ik op een gaatje, gaf een dot gas en ik zat weer op snelheid.

Ik snap nu dus iets beter waardoor het kan komen, maar dan nog heb ik er een enorme sch**thekel aan. En dat is eigenlijk met de meeste van de moderne toevoegingen aan motor voertuigen die dan in de mom van "veiligheid" verplicht worden:

*AdaptiveCruiseControl
*Eerst lane guard (een piepje of trillende stoel wanneer je op de lijn rijd en nu Lane-Assist waar de auto je vanzelf terug naar het midden van de rijstrook stuurd
*Dode hoek detectie met zo'n lampje in de spiegel
*En alle andere dingen die ik me nu niet kan bedenken

Deze dingen maken het autorijden en verkeer zogenaamd veiliger, maar de gemiddelde automobilist die alleen woon-werk verkeer rijd kan zich steeds meer met andere dingen bezig gaan houden dan autorijden. Men kan makkelijk even op een whatsappje reageren want de auto remt vanzelf af en stuurt me vanzelf terug naar het midden van de rijstrook. Schouder check???? Er gaat toch een lampje branden als er iemand daar rijd. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus al met al is in mijn ogen het verkeer er alleen maar minder veilig op geworden. Tuurlijk, er zullen nu zeker heel wat minder kleine blikschade ongelukjes gebeuren op de snelweg. Maar elke keer als er nu wat fout gaat gaat het ook meteen echt heel erg goed mis.

Hierbij bedank ik u voor het lezen van mijn essay, wat een stuk langer is geworden als ik had gedacht. Het zat me schijnbaar echt hoog hahaha

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie