In mijn auto heb ik android auto en apple carplay zitten. Voor diegene die niet weten wat dat is, een kleine uitleg. Met android auto of apple carplay kan ik het beeldscherm in mijn auto als 2e scherm voor mijn mobiel gebruiken. Er zit, als je dat op je telefoon hebt zitten, wat ik dus heb, navigatie, spotify, whatsApp, e-mail, internet radio, agenda, bellen, enz, enz. Ik kan dus alles bedienen met mijn scherm in de auto.
Nu heb ik dat ook voor op de motor. Dat is dus een Carpuride. Een 7 inch scherm, die ik in de originele navigatievoorbereiding van mijn bmw klik. Daar kan ik dus hetzelfde mee als bovenstaande. Alleen is het niet zo handig om onder het rijden op het beeldscherm te moeten drukken. Daar is dus de handigheid. Mijn bmw heeft stuurwielbediening, dus kan ik de carpuride vanaf het stuur bedienen. Zeer handig. Nu heb ik ook geen los navigatietoestel meer nodig. Alles is verbonden met de bluetooth headset in de helm. Dus onder het rijden genieten van muziek, en de navigatiestem die mij overal heenbrengt. Als dit goed blijkt te werken, kan mijn tomtom rider de deur uit. Maar eerst de komende maanden testen, met als ultieme test de vakantie in Frankrijk. Ik heb nog geen eigen foto's gemaakt, dus jullie moeten het voorlopig doen met de foto's die ik van het world wide web geplukt heb.
-
- Beheerder
-
-
Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
Op weg naar een mooi & nieuw begin!
Carpuride
Zo maatje, daar ga jij een gele hoop plezier van hebben.
Zeker omdat je de stuurwiel-bediening kunt gebruiken.
Zeker omdat je de stuurwiel-bediening kunt gebruiken.
gr. Henk
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Salzburg 2016
Hongarije 2017
Italië en Oostenrijk 2018
Tsjechie en Polen 2019
Grand Tour Germania 2020
Sissi tour 2021
Sissi tour 2.0 2022
Germania tour 2023
Oostenrijk 2024
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Salzburg 2016
Hongarije 2017
Tsjechie en Polen 2019
Grand Tour Germania 2020
Sissi tour 2021
Sissi tour 2.0 2022
Germania tour 2023
Oostenrijk 2024
- Steven Luuko
- Contacteer:
Zo! Sjiek.
Is dat systeem ook voor kymco 50cc brommers?
Is dat systeem ook voor kymco 50cc brommers?

Bril, Baard en Scooter
https://www.youtube.com/@brilbaardscooter
https://www.youtube.com/@brilbaardscooter
Ja hoor. er is ook een uitvoering voor gewone motoren en scooters. En hij is in 5 inch, en 7 inch verkrijgbaar.
Gr, Marco.
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Ik vind het ideaal. Alles onder handbereik. Ik moet alleen nog testen of hij zijn connectie goed blijft behouden. In de auto in ieder geval wel.
Gr, Marco.
Ik heb vorige week een 100 tal kilometrs met de BMW en de Carpuride gereden. Dit is wat ik er tot nu van vind.
De carpuride wordt draadloos gebruikt als 2e scherm van mijn telefoon (android auto). Het is super gemakkelijk. Ik heb TOMTOM GO, jaarlijks €20,- op mijn telefoon. Die kan precies hetzelfde als mijn TomTom Rider voor de motor. Verder Google maps, Curviger, en MRA routeplanning. werkt allemaal, en hoe. Ziet er echt gelikt uit op een 7 inch scherm. Ik heb een abbo op spotify, alle muziek op de wereld onder handbereik. Ik kan in Frankrijk gewoon luisteren naar radio 2,of 5, naar radio 10 of 538, of wat dan ook, via internet radio. Ook onder handbereik. Ik kan natuurlijk bellen, en zien wie er belt, het weerbericht, whats-app, enz enz. Alles bedient via mijn stuurwiel knoppen en wieltje. Het enigste wat bik moet doen is hem in mijn BMW navigatievoorbereiding klikken....dat is alles.
Zit er dan geen nadelen aan? Ja, eentje. Omdat deze Carpuride pas een paar maanden uit is, zitten er nog een paar kinderziektes in. Er worden daarom regelmatig updates uitgebracht. Dus het is een kwestie van tijd voor dit opgelost wordt. Verder heb ik een probleem met het koppelen van mijn telefoon. Hij is op dde rit van 100 km 2 keer zijn verbinding kwijtgeraakt. Niet lang, ongeveer 5 seconden, en dan maakt hij weer automatisch contact, en gaat verder waar hij gebleven is, maar dat wil zeggen dat hij geen stabiele verbinding met mijn telefoon heeft. Dat kan te wijten zijn aan mijn mobieltje. ik heb sinds 2 weken de allernieuwste Samsung Galaxy S25. Die is dus maar 2 weken op de markt. Ik ga er vanuit dat ook die problemen snel opgelost worden. Ik vind dit een prachtig systeem, en ik ga er veel gebruik van maken. Als ik er straks op vakantie geen verdere problemen mee heb, kan wat mij betreft de Tom Tom Rider de deur uit.
De carpuride wordt draadloos gebruikt als 2e scherm van mijn telefoon (android auto). Het is super gemakkelijk. Ik heb TOMTOM GO, jaarlijks €20,- op mijn telefoon. Die kan precies hetzelfde als mijn TomTom Rider voor de motor. Verder Google maps, Curviger, en MRA routeplanning. werkt allemaal, en hoe. Ziet er echt gelikt uit op een 7 inch scherm. Ik heb een abbo op spotify, alle muziek op de wereld onder handbereik. Ik kan in Frankrijk gewoon luisteren naar radio 2,of 5, naar radio 10 of 538, of wat dan ook, via internet radio. Ook onder handbereik. Ik kan natuurlijk bellen, en zien wie er belt, het weerbericht, whats-app, enz enz. Alles bedient via mijn stuurwiel knoppen en wieltje. Het enigste wat bik moet doen is hem in mijn BMW navigatievoorbereiding klikken....dat is alles.
Zit er dan geen nadelen aan? Ja, eentje. Omdat deze Carpuride pas een paar maanden uit is, zitten er nog een paar kinderziektes in. Er worden daarom regelmatig updates uitgebracht. Dus het is een kwestie van tijd voor dit opgelost wordt. Verder heb ik een probleem met het koppelen van mijn telefoon. Hij is op dde rit van 100 km 2 keer zijn verbinding kwijtgeraakt. Niet lang, ongeveer 5 seconden, en dan maakt hij weer automatisch contact, en gaat verder waar hij gebleven is, maar dat wil zeggen dat hij geen stabiele verbinding met mijn telefoon heeft. Dat kan te wijten zijn aan mijn mobieltje. ik heb sinds 2 weken de allernieuwste Samsung Galaxy S25. Die is dus maar 2 weken op de markt. Ik ga er vanuit dat ook die problemen snel opgelost worden. Ik vind dit een prachtig systeem, en ik ga er veel gebruik van maken. Als ik er straks op vakantie geen verdere problemen mee heb, kan wat mij betreft de Tom Tom Rider de deur uit.
Gr, Marco.
Een prachtig systeem, vriend.
Ik ben er jaloers op. Dus,.....ik ga goed opletten hoe jou ervaringen zijn, en dan maar eens opmeten of het ook past op mijn namaak-BMW.
Dan heb ik natuurlijk niet de speciale stuurwielbediening, maar wel alle appstore die via Android auto ter beschikking zijn.
Voorlopig blijf ik nog werken met mijn Garmin XT
Ik ben er jaloers op. Dus,.....ik ga goed opletten hoe jou ervaringen zijn, en dan maar eens opmeten of het ook past op mijn namaak-BMW.
Dan heb ik natuurlijk niet de speciale stuurwielbediening, maar wel alle appstore die via Android auto ter beschikking zijn.
Voorlopig blijf ik nog werken met mijn Garmin XT
gr. Henk
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Salzburg 2016
Hongarije 2017
Tsjechie en Polen 2019
Grand Tour Germania 2020
Sissi tour 2021
Sissi tour 2.0 2022
Germania tour 2023