HELAAS!
De Peugeot had vanaf het begin eigenlijk al problemen met olieverbruik, "claire" mijn oude G-Dink ging er zo'n beetje nog zuiniger mee om. Na een tijdje (zegmaar 2,5 maand) gezeur kon ik begin februari de auto weer langsbrengen bij de garage waar ik hem gekocht had. Volgens hun is er een hele hoop vervangen met name 3/4 van het carterventilatie systeem waardoor het olieverbruik weg zou moeten zijn. Nou terug van Den Haag naar Purmerend en ik sta hier bij de afslag vanaf de A7 bij het stoplicht en jahoor, meteen weer die verbrandde olielucht binnen. Nu net geen 700km gereden en gewoon is de olie gewoon 1/4 gezakt op de pijlstok. Dus echt geen succes. Heeft even geduurd met de garage, helaas want ze hadden echt net een mooie occasion binnen waar ik een mooie ruil mee wou maken maar voordat ze me eindelijk eens terugbelde was die alweer verkocht. Eind deze maand gaat de peugeot terug naar Den Haag en krijg ik wat geld retour, helaas niet het hele aankoop bedrag. Dat zou ik waarschijnlijk kunnen aanvechten maar een kennis van me die hier best veel vanaf weet gaf me 50% kans om het via een rechter te winnen, maar daar zou dan sowieso een jaar overheen gaan. 50/50 houd ik niet zo van want op een of andere manier trek ik dan aan het kortste eind. Dus ik ben snel gaan kijken naar iets anders en eigenlijk vrij snel verliefd geworden op de auto die ik 3 maart mag gaan ophalen.
Een Ford Focus Station uit 2008, uiteraard weer in het zwart want dat vind ik persoonlijk het mooiste staan op een station en uitgevoerd met alle benodigde opties maar niet de extra poespas. Dus wel een verwarmde voorruit en parkeersensoren, maar niet het "geavanceerde" navigatiesytsteem waar je nu 12 jaar later niets meer aan hebt of adaptive cruise control waar ik persoonlijk echt een grafhekel aan heb. Hopelijk heb ik met deze auto wat meer geluk.

- IMG_20250218_181721.jpg (858.24 KiB) 17345 keer bekeken

- IMG_20250218_181648.jpg (1.51 MiB) 17345 keer bekeken

- IMG_20250218_181635.jpg (732.35 KiB) 17345 keer bekeken