Vroeg de deur uit om met Livio de volgende route te rijden:
Meije, Woerdense Verlaat, de Hoef, Vrouwenakker, Aalsmeer, bij het zien van het kombord Amstelveen sloeg de schrik mij om het hart. Daar wil ik nog niet dood gevonden worden, dus rechtsomkeert naar Aalsmeer. Van daaruit naar Hoofddorp om koffie met appeltaart te nuttigen bij McDonalds. Hier kwam meteen de waanzin van het coronabeleid aan het licht.
Het personeel loopt er met mondkapjes op. De gast moet een QR code laten zien en kan zonder mondkapje naar binnen.
Er wordt nergens zo streng gecontroleerd op QR codes dan bij een voetbalwedstrijd. Plus dat die zich buiten afspeelt, maar dat mag dan gek genoeg weer niet doorgaan. Schiet mij maar lek.
Enfin.
Vanuit Hoofddorp de vlakke polders doorkruist van de Haarlemmermeer. Richting Buitenkaag. Abbenes, Sassenheim, Noordwijk, Katwijk, Valkenburg (wat ze daar allemaal aan het uitvreten zijn....
Leiden, alwaar het gezellig druk was, Zoeterwoude, Hazerswoude, Het schilderachtige Koudekerk aan den Rijn en tenslotte via de carwash naar de Hooftstraat in Alphen aan den Rijn.
130km op de klok.
Getankt en de eerste cijfers klinken bemoedigend. 1:45,2.
Wordt na het inrijden ongetwijfeld nog iets gunstiger.
Mooi dagje. Fris, maar geen moment koud.
Nu met een natte neus aan de kippensoep.
Foto's staan (nog) niet in de goede volgorde.
Te herkennen zijn: het oude veilinggebouw van Aalsmeer; gebouwd in 1921, als tweede gebouw van de officiële coöperatie waar bloemen werden geveild. Het eerste gebouw is reeds ten prooi gevallen aan de slopershamer.
Het voormalige station Noordeinde bij Aalsmeer; maakte deel uit van de lijn Loenen - Aalsmeer.
Verder een mooi stukje herfst in de buurt van Abbenes.
Een oud gemaal in Buiten Kaag, ter hoogte van De Vries - Van Lent Shipyards. Gemaal ligt aan de ringvaart.
En, uiteraard, een werkelijk uitstekende Cappuccino met appeltaart bij Mac Donalds in Hoofddorp.