• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!

Coolvest

Schroom niet en deel jouw (technische) kunsten met het forum, laat zien wat jij op jouw vervoer hebt aangepast. Inspireer jezelf en anderen!
Plaats reactie
Marco_61

Ik keek van de week wat het weer over het algemeen in Frankrijk doet. Nou, dat was toch wel ff schrikken. Zolang als we in Normandie blijven is er niet veel aan de hand. Temperatuur rond de 25 graden, heerlijk. Maar dat is maar voor een dag of 5. Dan gaan we het binnenland in, en daar kan het wel 33/34 graden worden. Niet echt fijn om te rijden......maar daar is een oplossing voor. Namelijk een koelvest. ik hab afgelopen week een Macna dry coolvest evo gehaald bij Waypoint in Vessem. Ik heb hem vandaag bij 31 graden uitgeprobeerd, en het werkt echt. De bedoeling is dat je aan de achterkant de zipp-lock lostrekt, en er een halve liter water in giet. Daarna verdeel je het water over het vest en je doet hem aan over een t-shirt. De buitenkant van het vest blijft gewoon droog, dus geen nat shirt. Daar overheen gaat je doorwaai jas, en je gaat rijden. Het water verdampt door de rijwind, en koelt je huid. Het is echt aangenaam. Ik had eigenlijk niet in de gaten dat het meer als 30 graden was......totdat je moet stoppen. Ja want dan waait het niet, en voel je pas hoe warm het eigenlijk is. er zit ook een gaas zakje bij, waar je het coolvest indoet om te wassen in je wasmachine. Dit is een goede aankoop geweest want Italië staat ook nog op de planning, en daar is het ook focking hot. Dus alweer een item waar ik veel gebruik van ga maken.

macna-koelvest-dry-evo-zwart-grijs.jpg
macna-koelvest-dry-evo-zwart-grijs.jpg (234.19 KiB) 143 keer bekeken
macna-koelvest-dry-evo-zwart-grijs (1).jpg
macna-koelvest-dry-evo-zwart-grijs (1).jpg (209.73 KiB) 143 keer bekeken
macna-coolvest-test-1.jpg
macna-coolvest-test-1.jpg (1.46 MiB) 143 keer bekeken
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
martin66

Hoi marco
Gelijk heb je om zoiets te kopen
Denk dat je ook fitter op je bestemming komt
Met temperaturen boven de 25 graden merkte ik al is het in een doorwaai jas ook warm
Veel plezier er mee
Groet Martin
Marco_61

Als het zo warm is, word je op een gegeven moment rozig en heb je moeite je te concentreren op het rijden. je gaat dan sneller fouten maken. Met een coolvest heb je daar minder last van. Ik reed vandaag van Eindhoven en Mierlo naar Reusel terug, en zag op de thermometer van de motor dat het 30 graden was. Maar ik had dus geen last van de warmte, het voelde niet als 30 graden. Ik vind zo'n vest een hele goede investering. Ik heb ook een coolneck besteld. Dat doe je rond je nek en zit met klittenband vast. Het is hetzelfde principe als het vest, en houd mijn nek en hals lekker koel. Ik voel me dadelijk net een rijdende ijsbeer. :mrgreen: :D :D
Gr, Marco.

henkhouet

Ja, ik heb ook hetzelfde coolvest en inderdaad, het werkt goed.
En die nekband krijg ik dinsdag.

Ik heb ook nog een Revit Eclipse2 doorwaaibroek besteld.

doorwaai-motorbroek-heren-rev-it-eclipse-2-pants-zwart.jpg
doorwaai-motorbroek-heren-rev-it-eclipse-2-pants-zwart.jpg (35.91 KiB) 91 keer bekeken

Hopelijk draagt dat ook bij aan een meer comfortabel gevoel tijdens onze vakantie.

Laat de vakantie maar komen.
Ik ben er klaar voor.
Marco_61

Ik hoor wel wat je ervan vind, Henk. ik doe het voorlopig wel met mijn motorjeans. Ik heb nu al bijna meer motorkleding dan gewone kleding.
Gr, Marco.

Plaats reactie