Mijn collega heeft een zeer goed onderhouden Kymco DJ 50 snorbrommer.
Alles is goed aan dat ding, alleen de uitlaat niet meer.
De snoruitvoering is geleverd met een andere uitlaat dan de bromuitvoering.
Hij heeft al geprobeerd om een bromuitlaat met een prop erin te monteren, maar dat rijdt voor geen meter.
Heeft er iemand, of weet er iemand, nog een originele snoruitlaat voor een DJ 50 te koop?
Of heeft er iemand kennis in huis om dit probleem op een andere manier op te lossen?
-
- Beheerder
-
-
Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
Op weg naar een mooi & nieuw begin!
Vraag aan de die-hard kymconauten...
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
- Steven Luuko
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
- Contacteer:
Van wat ik nog weet van vroeger is dat een tweetakt uitlaat nogal invloed heeft op de werking van de motor.
De tegendruk van de uitlaat zorgt ervoor dat de vers aangezogen mengsel, terug drukt in de cilinder.
De vorm en afmetingen van de uitlaat komt nauw omdat de uitlaat op het juiste moment het verse mengsel moet terug drukken.
Verdere uitleg, voor de techneuten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Expansiep ... enstoename.
Kortgezegd, wat Tomosje zegt.
De tegendruk van de uitlaat zorgt ervoor dat de vers aangezogen mengsel, terug drukt in de cilinder.
De vorm en afmetingen van de uitlaat komt nauw omdat de uitlaat op het juiste moment het verse mengsel moet terug drukken.
Verdere uitleg, voor de techneuten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Expansiep ... enstoename.
Kortgezegd, wat Tomosje zegt.
Bril, Baard en Scooter
https://www.youtube.com/@brilbaardscooter
https://www.youtube.com/@brilbaardscooter