-
- Beheerder
-
-
Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
Op weg naar een mooi & nieuw begin!
Een BMW jonguh.
Ik heb de eerste 1300 kilometer na de winterstop er al weer op zitten. Er zijn geen bijzonderheden te melden. Het nieuwe blok houdt zich goed, en ronkt als een tevreden kater. Nog 7270 km. voor de volgende beurt. Dat zal hoogstwaarschijnlijk dus pas na de vakantie in Frankrijk zijn. Het wordt zo wel een beetje saai, als alles gaat zoals het hoort te gaan. Ik heb ook niets voor de motor gekocht, want hij nis al vrij compleet uitgerust, en eigenlijk heb ik alles wat ik wil hebben.....alhoewel een Malossi vario eventueel nog zou kunnen. Nu weet ik toevallig dat vriendje Henk er hoogstwaarschijnlijk eentje in zijn Voge laat zetten. Nu is dat hetzelfde blok en variateur als van de BMW. Mocht blijken dat dit veel verschil maakt, dan overweeg ik om dat ook te doen. Mits ik mijn garantie blijf behouden. We zullen zien.
Gr, Marco.
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Saai wil ik niet zeggen. Ik heb dat ding gekocht om te touren, en niet om te knutselen.
Gr, Marco.
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Over 5 weken krijgt hij zijn beurt weer. De 10.000 voor het motorblok, en 20.000 voor de rest van de machine. Ik weet ook al wat het gaat kosten. €450.-. BAM, of het niets is. En dan mogen er geen onvoorziene kosten zijn, zoals remblokken, of een nieuwe band. Vrijdag de 18e juli brengen, en ik krijg dan een leenmotor mee. De 19e ga ik op vakantie, dus die beurt is niets te vroeg. Ze hebben het daar zo druk dat ik 6 weken moet wachten voordat ik aan de beurt ben. Na ja, we zullen zien.
Gr, Marco.
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Een paar berichten terug had ik het over het monteren van een complete Malossi vario, en de kosten van de onderhoudsbeurt.
Ik heb het er bij de BMW dealer over gehad om de gehele vario te vervangen, maar daar werd te kennen gegeven dat in dat geval mijn garantie kwam te vervallen omdat dat geen originele BMW onderdelen waren. Op zich niet echt een probleem, omdat hij helemaal niet slecht rijdt, dus laten we het zo maar.
Dan de kosten voor de beurt. Als ik achteraf terugkijk helemaal niet zo duur. Het bedrag is wel wat hogeer omdat er wat extra's bij zijn gekomen.
Ik was voor de beurt, inclusief nieuwe michelin citygrip 2 voor- en achterband, een nieuwe accu, en ook nog verversen van de remolie voor en achter, €540,- kwijt. Ik vind dat nog wel meevallen, zeker als je bekijkt wat een voor en achterband kosten, plus het opleggen. En ik heb gratis een leenmotor mee gekregen. Dus ik ben niet ontevreden.
Over 5200 kilometer is hij alweer aan een service beurt toe. Het gaat wel hard met de kilometers. En over 2 jaar vervalt de garantie en dan wordt het tijd om hem in te ruilen. De kans is groot dat het dan weer een BMW wordt, want zoals eerder al vermeldt, rijdt hij heerlijk.
Ik heb het er bij de BMW dealer over gehad om de gehele vario te vervangen, maar daar werd te kennen gegeven dat in dat geval mijn garantie kwam te vervallen omdat dat geen originele BMW onderdelen waren. Op zich niet echt een probleem, omdat hij helemaal niet slecht rijdt, dus laten we het zo maar.
Dan de kosten voor de beurt. Als ik achteraf terugkijk helemaal niet zo duur. Het bedrag is wel wat hogeer omdat er wat extra's bij zijn gekomen.
Ik was voor de beurt, inclusief nieuwe michelin citygrip 2 voor- en achterband, een nieuwe accu, en ook nog verversen van de remolie voor en achter, €540,- kwijt. Ik vind dat nog wel meevallen, zeker als je bekijkt wat een voor en achterband kosten, plus het opleggen. En ik heb gratis een leenmotor mee gekregen. Dus ik ben niet ontevreden.
Over 5200 kilometer is hij alweer aan een service beurt toe. Het gaat wel hard met de kilometers. En over 2 jaar vervalt de garantie en dan wordt het tijd om hem in te ruilen. De kans is groot dat het dan weer een BMW wordt, want zoals eerder al vermeldt, rijdt hij heerlijk.
Gr, Marco.
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Ja, onderhoud is niet goedkoop, maar geeft wel een stukje vertrouwen, dat de motor in perfecte staat is.
En dat bepaald ook het gevoel wat je ervaart met het rijden op een goed onderhouden motor.
Onze hobby kost nu eenmaal geld, maar geeft er enorm veel plezier voor terug.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik de BMW C400GT een prachtige motor vind, waarmee je zeker gezien mag worden, en die meer dan voldoende power levert.
Het verschil met een kopie motor, zoals ik zelf heb, is zeker zichtbaar merkbaar.
Als ik toch eens rijk was, ............
En dat bepaald ook het gevoel wat je ervaart met het rijden op een goed onderhouden motor.
Onze hobby kost nu eenmaal geld, maar geeft er enorm veel plezier voor terug.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik de BMW C400GT een prachtige motor vind, waarmee je zeker gezien mag worden, en die meer dan voldoende power levert.
Het verschil met een kopie motor, zoals ik zelf heb, is zeker zichtbaar merkbaar.
Als ik toch eens rijk was, ............
gr. Henk
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Salzburg 2016
Hongarije 2017
Italië en Oostenrijk 2018
Tsjechie en Polen 2019
Grand Tour Germania 2020
Sissi tour 2021
Sissi tour 2.0 2022
Germania tour 2023
Oostenrijk 2024
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Salzburg 2016
Hongarije 2017
Italië en Oostenrijk 2018
Tsjechie en Polen 2019
Grand Tour Germania 2020
Sissi tour 2021
Sissi tour 2.0 2022
Germania tour 2023
Oostenrijk 2024