Ennn we hebben een vrijwilliger die het in elkaar last..
Haha grapje peter
-
- Beheerder
-
-
Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
Op weg naar een mooi & nieuw begin!
Beugels zijkoffers.
ik ga dit weekend als het droog is mijn spullen uitzoeken en kijken of ik het ga redden met mijn topkoffer en onder de buddy. Ik heb nog ergens flexibele zijtassen liggen dus misschien moet ik ook iets bedenken om die te steunen.
Het blijven altijd leuke projectjes.
het mooiste vind ik dat er wel elk jaar een modificatie komt die net weer iets beter is.
Bouke
Het blijven altijd leuke projectjes.
het mooiste vind ik dat er wel elk jaar een modificatie komt die net weer iets beter is.
Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Sym joymax z 300i, 2019
Komt ie weer....
Geloof me; het is niet lullig bedoelt... en ik wil het eigenlijk wel eens weten.
Maar hoe schuin staat jullie achterwiel onder jullie SYM jet 14?
Met zoveel bepakking.
De constructie ziet er solide uit. Dat wel.
Geloof me; het is niet lullig bedoelt... en ik wil het eigenlijk wel eens weten.
Maar hoe schuin staat jullie achterwiel onder jullie SYM jet 14?
Met zoveel bepakking.
De constructie ziet er solide uit. Dat wel.
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Dat wiel staat gewoon recht.
Na 2 lange vakanties, en vele andere tourtjes, met volle bepakking heb ik totaal geen problemen gehad.
Ik rijd nooit met medepassagier, en de zijkoffers met bepakking zijn niet zwaarder dan 15 a 20 kg totaal.
Dit is dan inclusief de constructie waar de koffers aan hangen.
Na 2 lange vakanties, en vele andere tourtjes, met volle bepakking heb ik totaal geen problemen gehad.
Ik rijd nooit met medepassagier, en de zijkoffers met bepakking zijn niet zwaarder dan 15 a 20 kg totaal.
Dit is dan inclusief de constructie waar de koffers aan hangen.
gr. Henk
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Vakantie naar Salzburg 2016
Vakantie naar Hongarije 2017
Vakantie naar Italië en Oostenrijk 2018
Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019
Vakantie Grand Tour Germania 2020
Vakantie de grote Sissi tour 2021
Vakantie de grote Sissi tour 2.0 2022
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Vakantie naar Salzburg 2016
Vakantie naar Hongarije 2017
Vakantie naar Italië en Oostenrijk 2018
Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019
Vakantie Grand Tour Germania 2020
Vakantie de grote Sissi tour 2021
Vakantie de grote Sissi tour 2.0 2022
- vulneratos
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
- Locatie: Soesterberg
Misschien heeft Sym het beter voor elkaar dan Kymco...althans die vermoeden heb ik.
Neemt niet weg dat het allemaal er strak uitziet.
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Ik heb vorig jaar niet alles meegenomen maar de constructie is best sterk
Ik heb deze week ook eens alles na gewogen ik kom met alle troep op12 kg in de tas achterop en nog 8 kg in de topkoffer
Ben zelf ook iets boven de 100kg
heb hier een mooie testweg in de buurt alleen maar klinkertjes de vullingen rammelen uit je kiezen
Dus ik zal wel nooit boven het maximaal toelaatbare gewicht uitkomen
Groet Martin
Niet lullig bedoeld ik rij nu 7 scooter
Heb nog geen scheve achter assen/ wielen gezien
Ja vroeger in de ruige tijd van Zundapp en kreidler diverse krom getrokken frames
Maar die liepen 70 en soms het dubbele
Die had ketting aandrijving lekker tandwielen wisselen en op voersetjes dan trok je de straat stenen er uit
Of te zwaren blokken er onder dan krijg het frame wel krom als je die niet verzwaarde
Dat was een leuke maar soms ook een gevaarlijke tijd
Heb nog geen scheve achter assen/ wielen gezien
Ja vroeger in de ruige tijd van Zundapp en kreidler diverse krom getrokken frames
Maar die liepen 70 en soms het dubbele
Die had ketting aandrijving lekker tandwielen wisselen en op voersetjes dan trok je de straat stenen er uit
Of te zwaren blokken er onder dan krijg het frame wel krom als je die niet verzwaarde
Dat was een leuke maar soms ook een gevaarlijke tijd
MP3 300 HPE Sport
nou en dan nog die twee trommeltjes als remmen.
ik heb erg veel opgevoerd in die tijd yamaha fs 1 tje s liepen meestal rond de 80
zundapps tegen de 75
kreidlers zeker de 4 voet versnellingen gingen richting de 100.
dan bleven ze heel wel elke zaterdag de bouten en moeren vastzetten haha
honda mb/mt hadden een zwak krukaslager bij de ontsteking zolang je de gietijzeren cilinder liet zitten en alleen een ander sproeiertje ik dacht 82? en de uitlaat proppen er uit liepen ze fluisterstil en heel mooi rond de 60..\
echter opvoeren moest eerst dat lager vervangen dan 70cc carb luchtfilter uitlaat membraam en spuitstuk..
dan had je ook wat.. oh ja tandwielen natuurlijk..
zo had ik de mijne ook liep echt 100 en altijd!
was gewoon een motor..
maar kromme achtervorken nooit gehad 7 grand dinks nooit gehad 2 new dinks .. nooit gehad 3 g dinks...nooit gehad.
ik blijf er van overtuigd dat
a) het toch redelijk opvoeren er mee te maken had
b) het gewoon te zwaar beladen er mee te maken had
maar het blijft frapand
roelf
p.s om op de beugels terug te komen ik heb even de zooi gewogen en ik neem ongeveer inclusief gereedschap en 1 liter olie 30 kg mee op reis.
ik heb erg veel opgevoerd in die tijd yamaha fs 1 tje s liepen meestal rond de 80
zundapps tegen de 75
kreidlers zeker de 4 voet versnellingen gingen richting de 100.
dan bleven ze heel wel elke zaterdag de bouten en moeren vastzetten haha
honda mb/mt hadden een zwak krukaslager bij de ontsteking zolang je de gietijzeren cilinder liet zitten en alleen een ander sproeiertje ik dacht 82? en de uitlaat proppen er uit liepen ze fluisterstil en heel mooi rond de 60..\
echter opvoeren moest eerst dat lager vervangen dan 70cc carb luchtfilter uitlaat membraam en spuitstuk..
dan had je ook wat.. oh ja tandwielen natuurlijk..
zo had ik de mijne ook liep echt 100 en altijd!
was gewoon een motor..
maar kromme achtervorken nooit gehad 7 grand dinks nooit gehad 2 new dinks .. nooit gehad 3 g dinks...nooit gehad.
ik blijf er van overtuigd dat
a) het toch redelijk opvoeren er mee te maken had
b) het gewoon te zwaar beladen er mee te maken had
maar het blijft frapand
roelf
p.s om op de beugels terug te komen ik heb even de zooi gewogen en ik neem ongeveer inclusief gereedschap en 1 liter olie 30 kg mee op reis.
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
- Hans v.d. Kleij
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44
Ik rijd nu al 8 jaar op de ND en heb er nog nooit last van gehad, maar ik belast hem niet erg, rijd er altijd alleen op.
Ik denk nog altijd dat het komt door overbelasting.
Goed onderhoud is ook belangrijk en dus ook je bandenspanning bijhouden.
Hans.
Ik denk nog altijd dat het komt door overbelasting.
Goed onderhoud is ook belangrijk en dus ook je bandenspanning bijhouden.
Hans.