via via hoorde ik dat jan koning zijn kymco grand dink rood full options te koop stond ergens afgelopen jaar.
jan is ons helaas ontvallen door die ziekte met de k..de meeste kennen hem van de stn met siem kock op pad zijnde.
ik weet even niet hoe lang geleden hij overleden is.
de grand dink is ergens op geborgen en na jaren in een schuur is hij gekocht door een vogels lid.
nou lang verhaal kort er is van alles mis gegaan gerepareerd enz.
de scooter reed goed.
tot een stroom storing de laatste druppel was.
een oproep van de eigenaresse heeft mij doen besluiten haar te helpen.
vandaag heen gegaan ze wonen in Eefde bij Zutphen en na 10 minuten liep hij weer de zekering houders zijn stuk die glaszekering dingen..
ik denk dat ze bij het vervangen van de cilinder ze kapot hebben gedrukt toen de helm-bak/budy teruggeplaatst werd.
zekeringen er in en hop hij doet het weer.
loopt echter erg beroerd carburateur vervuild vermoed ik.
ding op de aanhanger en mee naar Niekerk genomen.
komende tijd maar eens goed nalopen.
en nee ik hoef geen grand dink weer.
of het moet voor de show op de tuin zijn.. biertje er bij en gewoon staren naar in mijn ogen de mooiste 50cc scooter ooit.
dus even wat hobbyen de komende weken mitz de griep niet verder om zich heen slaat de dame s hier zijn al half..
groet roelf
-
- Beheerder
-
-
Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
Op weg naar een mooi & nieuw begin!
kymco grand dink jan koning weer aan de praat krijgen
Deze is toch van Art uit Rijnsburg geweest?Tomosje schreef: ↑25 jan 2025, 19:59via via hoorde ik dat jan koning zijn kymco grand dink rood full options te koop stond ergens afgelopen jaar.
jan is ons helaas ontvallen door die ziekte met de k..de meeste kennen hem van de stn met siem kock op pad zijnde.
ik weet even niet hoe lang geleden hij overleden is.
de grand dink is ergens op geborgen en na jaren in een schuur is hij gekocht door een vogels lid.
nou lang verhaal kort er is van alles mis gegaan gerepareerd enz.
de scooter reed goed.
tot een stroom storing de laatste druppel was.
een oproep van de eigenaresse heeft mij doen besluiten haar te helpen.
vandaag heen gegaan ze wonen in Eefde bij Zutphen en na 10 minuten liep hij weer de zekering houders zijn stuk die glaszekering dingen..
ik denk dat ze bij het vervangen van de cilinder ze kapot hebben gedrukt toen de helm-bak/budy teruggeplaatst werd.
zekeringen er in en hop hij doet het weer.
loopt echter erg beroerd carburateur vervuild vermoed ik.
ding op de aanhanger en mee naar Niekerk genomen.
komende tijd maar eens goed nalopen.
en nee ik hoef geen grand dink weer.
of het moet voor de show op de tuin zijn.. biertje er bij en gewoon staren naar in mijn ogen de mooiste 50cc scooter ooit.
dus even wat hobbyen de komende weken mitz de griep niet verder om zich heen slaat de dame s hier zijn al half..
groet roelf
Volgens mijn ben ik Jan Koning nog een keer tegen gekomen in Alphen bij het gemeentehuis.
Herkende de scooter en ben op hem afgestapt. We hebben nog even staan praten. Hij vertelde me dat Art ook die kutziekte had.
Hoe zou het met hem gaan?
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Mooi dat je iemand helpt om deze rode schoonheid weer aan de gang te krijgen. En voor jou een manier om deze sombere dagen door te komen. Ik weet dat je graag knutselt aan brommertjes. Dus win win situatie.
Gr, Marco.
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
klopt peter was eerst van aard toen jan en nu via vele wegen van maarten en miranda.
nou vandaag eerst eens lekker uit geslapen en na de koffie ik dacht een uur of 11 de scooter binnen gezet.
eerst de helmbak er uit.
carburateur uit gebouwd en helemaal uit elkaar gehaald schoon geblazen .
sproeiers enz.
werking gecheckt van de automatische shocke en die werkte ook.
de stelschroeven van lucht en stationair stonden bijna helemaal open ipv de standaard afstelling lucht 1,7 draai en stationair 2,25 draai..
alles weer in elkaar en de oliepomp wat verder open gesteld. was wel heel zuunig..
daarna achter alles door gemeten en toen alles goed was geen lekstroom de 2 glas zekering huisje vervangen voor nieuwe .
had bij toeval ook nog een liggen en miranda had mij eentje mee gegeven.
nieuwe glaszekeringen er in.
accu die ondertussen aan de lader stond er in..
beetje kick starten tot de vlotterkamer weer vol was en pruttel pruttel er kwam leven in de motor.
even laten lopen maar vond het nog niet geweldig bougi vervangen en luchtfilter schoon.
en ja hoor
a) ze rookte weer zolals het hoort
b) ze liep redelijk rustig stationair.
c) ze ging bij gas geven niet uit.
nog wat aan de stel schroeven draaien en zie daar een normaal lopende grand dink..
helm op de bakkes motorjas aan.
rijden..
na ongeveer 4 km even stoppen beetje bij stellen en door.
nou al met al leuk gereden ding doet het zoals een grand dink het hoort te doen.
dus helm bak er weer uit .
flappen over de oliepomp gemaakt.
alles even nalopen en klaar.
op verzoek het lampje en de sigaretten aansteker in de helm bak niet weer aan de stroom gedaan..
nog een paar borg schroefje s in de highwaysteps gemaakt..
nou alles weer opgebouwd en klaar.
àls ik bericht krijg van miranda breng ik hem morgen weer terug.
dan kunnen ze net als wij wachten op beter tourweer en rijden.
en ik heb een leuke zondag gehad..
en 2 mooie ritten.
roelf
nou vandaag eerst eens lekker uit geslapen en na de koffie ik dacht een uur of 11 de scooter binnen gezet.
eerst de helmbak er uit.
carburateur uit gebouwd en helemaal uit elkaar gehaald schoon geblazen .
sproeiers enz.
werking gecheckt van de automatische shocke en die werkte ook.
de stelschroeven van lucht en stationair stonden bijna helemaal open ipv de standaard afstelling lucht 1,7 draai en stationair 2,25 draai..
alles weer in elkaar en de oliepomp wat verder open gesteld. was wel heel zuunig..

daarna achter alles door gemeten en toen alles goed was geen lekstroom de 2 glas zekering huisje vervangen voor nieuwe .
had bij toeval ook nog een liggen en miranda had mij eentje mee gegeven.
nieuwe glaszekeringen er in.
accu die ondertussen aan de lader stond er in..
beetje kick starten tot de vlotterkamer weer vol was en pruttel pruttel er kwam leven in de motor.
even laten lopen maar vond het nog niet geweldig bougi vervangen en luchtfilter schoon.
en ja hoor
a) ze rookte weer zolals het hoort
b) ze liep redelijk rustig stationair.
c) ze ging bij gas geven niet uit.
nog wat aan de stel schroeven draaien en zie daar een normaal lopende grand dink..
helm op de bakkes motorjas aan.
rijden..
na ongeveer 4 km even stoppen beetje bij stellen en door.
nou al met al leuk gereden ding doet het zoals een grand dink het hoort te doen.
dus helm bak er weer uit .
flappen over de oliepomp gemaakt.
alles even nalopen en klaar.
op verzoek het lampje en de sigaretten aansteker in de helm bak niet weer aan de stroom gedaan..
nog een paar borg schroefje s in de highwaysteps gemaakt..
nou alles weer opgebouwd en klaar.
àls ik bericht krijg van miranda breng ik hem morgen weer terug.
dan kunnen ze net als wij wachten op beter tourweer en rijden.
en ik heb een leuke zondag gehad..
en 2 mooie ritten.
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Foto s
- Bijlagen
-
- IMG-20250126-WA0003.jpeg (1.89 MiB) 19176 keer bekeken
-
- 20250126_124512.jpg (6.95 MiB) 19176 keer bekeken
-
- IMG-20250126-WA0001.jpeg (1.58 MiB) 19176 keer bekeken