• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Een BMW jonguh.

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1073
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Tomosje schreef:
06 jul 2024, 16:21
En valt het tegen..
Kunnen jullie ook alletwee nog 1x met de jet x en gaan..
Nee, tegenvallen doet het niet. Je merkt wel dat je veel vermogen minder hebt. Je kunt het vergelijken om van een 125 naar een 50 cc scooter te gaan. Maar daar staat tegenover dat je, door het lichte gewicht, de motor meer door de bochten kunt smijten. En dat is ook wel weer leuk. Ik ben net even wezen tanken met de Jet, maar door de harde wind, lees windkracht 5 a 6, vlieg ik van de ene kant naar de andere kant van de weg. Dat komt door het lichte gewicht van de motor, en dat is dan wel weer onaangenaam. De BMW weegt een goede 100 kilo zwaarder, en dat merk je meteen. Maar vind het toch weer leuk om op de 125 te rijden. Maar niet om er op vakantie mee te gaan. Weekendje zou nog gaan, maar geen 2 of 3 weken. Met de BMW ben ik teveel verwend.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Nou ja bracht ooit de auto naar de garage was morgen wel weer klaar....nou heeft er 3maanden gestaan....
Dus het zou kunnen tegen vallen.
Dam heb je de jet x nog .
Tja ik ging liever 3 weken met het jetje op pad dan niet gaan.
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1073
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Mijn scooter is bijna klaar. Het toerental probleem, blijkt achteraf geen probleem te zijn. BMW is ook niet altijd de beste wat communiceren betreft. Bij de laatste update van de eci firmware, hebben ze het toerental verhoogd. De reden daarvan is, dat bij het oorspronkelijke toerental(lees 1500/1600 rpm), de scooter kan afslaan. Door het rpm te verhogen hebben ze dit probleem getackeld. Ze hebben een andere 400 GT er naast gezet, en ook warm laten draaien. het resultaat was, dat deze scooter op het zelfde toerental draaide als de mijne. Geen probleem dus. Verder heeft mijn scooter de 10.000 beurt gehad. het enigste wat nog moet gebeuren zijn andere banden. Origineel zitten er Pirelli angel scoot banden erop. Geen slechte band, alleen vind ik hem erg zoekerig. Op sommige momenten, afhankelijk van de staat van het wegdek, gooit hij ineens zijn kont naar links of rechts onder het rijden, en dat is geen fijn gevoel kan ik je zeggen. Daarom komen er nu Michelin citygrip 2 banden onder te liggen. Daar heb ik al veel ervaring mee. Alleen zit er een levertijd van 3 dagen op. A.S. woensdag komen ze binnen, en vrijdagmorgen kan ik hem ophalen. Dan heb ik hem gelukkig weer terug. Ik begin hem toch wel te missen.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1073
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

De scooter is klaar. Vrijdag ophalen, dan aftanken, wassen, en de bagage erop. En zondag op reis.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 975
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Zo, beurt gehad, banden vernieuwd, en dan straks mooi opgepoetst en bepakt.

Maatje, ik heb er zin in, laat die vakantie maar komen.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1073
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

En de volgende update:

Vorige week zaterdag was ik onderweg naar de Reyn Schuurmans meeting, toen ik ter hoogte van Esbeek, de rotonde uitkwam, en merkte dat ik vermogensverlies had. 3 seconden later kreeg ik deze melding in mijn display.

klein.jpg
klein.jpg (108.85 KiB) 705 keer bekeken

Meteen had ik geen vermogen meer, en het enigste wat ik kon doen was uitrijden, en de berm in. Daar heb ik om half een de ANWB gebeld. Die kon weinig doen, dus werd de sleepdienst gebeld. Die kwam pas om kwart voor 5 aangereden, dus je kunt begrijpen dat mijn humeur naar een absoluut nulpunt was gezakt. En het enigste wat hij deed was de motor en mij naar huis brengen.

Dinsdagmorgen heb ik mijn BMW dealer gebeld, met het relaas wat ik hierboven geschreven heb.
Hij heeft mij aangeraden om de BMW pechservice te bellen. Daar was afgesproken dat ze hem woensdag op zouden komen halen, en naar BIQER in Eindhoven gebracht zou worden.

Vandaag kreeg ik het verlossende telefoontje aangaande mijn motorscooter. De BMW is volledig in de soep gedraaid. Ze vermoeden dat een lager van de nokkenas rot is geweest, wat resulteerde in een scheve nokkenas, kleppen die alle kanten opstaan, en eentje die ergens onder in het blok schijnt te liggen. Een nieuwe motorblok kost €5000,- plus ongeveer €1000,- montage.

Het goede nieuws is dat ik 5 jaar garantie heb. De motor is nog geen 2 jaar, dus alles wordt gratis gerepareerd. ik krijg dus bij 11500 km een nieuw blok. Het slechte nieuws is dat het misschien wel 4 of 5 weken kan duren. Ik heb gelukkig de Jet X nog, en natuurlijk mijn auto. Anders hadden ze voor mij vervangend vervoer geregeld, maar dat hoeft dus niet. Nu maar wachten tot hij klaar is.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 371
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Zucht.
Nou ja... Brand is erger
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1073
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Stoyanov schreef:
22 aug 2024, 18:10
Zucht.
Nou ja... Brand is erger
Dat bedoel ik. Ik heb er wel ongemak van, maar alles wordt tot in de puntjes geregeld. Zelfs de 1000 km beurt die ik dan weer krijg wordt gratis gedaan.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Uiteindelijk goede service.
Was ik eigenlijk ook niet bang voor..
Wel bijzonder dat het blok bij deze km stand kapot draait..
Maar hopen dat dit een 1 malig gebeuren is.
Mooi dat je ook de beurt gratis krijgt
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 516
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Zo zeg dat is geen flauwe kul nu al een in de soep gedraaide motor, gelukkig alles onder volledige garantie...maar toch. Ffftt.
Groeten Peter.
Plaats reactie