Ze is een Ford Focus (duhh) wagon MK3.0 uit 2013 met de 1.0 Ecoboost motor met een kleine 178.000km op de teller. Allemaal door de eerste eigenaar gereden en daar ga ik er hopelijk nog heel wat bij rijden. Gelukkig is afgelopen september de distributieriem al vervangen, dus daar hoef ik me voorlopig geen zorgen over te maken/
Ik heb al genoeg dingen bedacht die ik wil gaan veranderen/toevoegen aan de auto en met dit topic ga ik jullie daarover op de hoogte houden. Dit gaat natuurlijk niet zomaar in 1x want het leven is al duur genoeg momenteel maar ik zoek graag dingen uit en dan wacht ik wel rustig mooie aanbiedingen af.
Dit is mijn verlanglijstje:
Prio1:
- De Sync1 radio vervangen voor mijn pioneer SPH-Da77 DAB+ en android auto radio. (Dit natuurlijk met het juiste ombouwframe en benodigde bekabeling voor de stuurwielbediening.
- Dimlicht vervangen, in mijn vorige 2 auto's had ik Osram Nightbreaker lampen die voor een halogeenlamp echt wel heel wat licht op brachten. Dus op zijn minst komen die ook in de Focus, maar ik zie dat de nieuwe Led dimlichten van Osram ook europees goedgekeurd zijn voor de Focus mk3, dus waarschijnlijk gaan dat ze worden.
- Zijramen blinderen, wat mijn peugeot 308 af fabriek al had. Ik vind het chiquer staan en helpt in de zomer ook met de warmte in de auto. Nou ben ik wel autist en houd van regeltjes dus het zal licht genoeg blijven voor de wet.
- Subwoofer installeren. Op zijn minst mijn kleine underseat aangezien ik bij iemand anders gezien heb dat die hem heeft weggewerkt achter het klepje in de kofferbak. Anders ga ik even kijken of ik zo'n sub in het reservewiel genoeg vind of dat ik die behuizing speciaal voor de focus gemaakt ga aanschaffen.
- Speaker upgrade als dat nodig is. ik vond het geluid tijdens de testrit niet heel denderend. Maar ik wacht even af wat de pioneer ervan kan maken icm een subwoofer.
- De paar kleine (en helaas 1 grote op de rechter achterdeur) krassen wegwerken.
- DRL's. Bij de Focus 3.5 zit er voor zover ik weet in de koplamp zo'n mooie ledstrip verwerkt. Dus ik wil kijken of het stadslicht als drl geschakeld kan worden en dan vervang ik die voor een ledlamp
- Achterlicht units vervangen voor een wat moderner ogend led systeem. Het lijkt erop dat meerdere websites die verkopen met E-keur en tuv goedkeuring maar daar ga ik eerst werk van maken. Zoals ik al schreef ik houd er van om legaal rond te rijden zonder gezeik.
- Een mooi setje 18" velgen als zomerset, en dan behoud ik de originele 16" als winterset
- Vering ietsje verlagen, ik heb heel wat inspiratie fotos voorbij zien komen en dan staat de wagen toch net iets netter vind ik.
- Bij zowel in- als exterieur wat kleur aanbrengen in het RS Blauw (denk aan remklauwen dat soort dingetjes)
- Misschien wat exterieure toevoegingen om de auto net wat "sportiever/bozer/actiever" te maken. Dat word echt geen volledige ST of RS makeover, dan had ik gewoon wat langer door moeten sparen. Maar net een paar kleine dingetjes kan misschien wel leuk staan.