2021 kerkhoven tourtocht op 50cc bromfiets.
Nadat ik een aantal meerdaagse trips op de scooter door de covid beperkingen af heb moeten af lassen , bedacht ik mij dat je binnen Nederland nog redelijk je gang kan gaan.
En zo het plan gevat om 2 belangrijke bezigheden van mij,, noem het hobby s te combineren.
De eerste hobby is het lekker toeren met een 50cc bromfiets.. in de volksmond scooter genoemd.
Ik doe dit al jaren en naar voor veel mensen ongekend verre oorden die zij met auto nog ver vinden.
Ik vind echter rust bij het 50cc motortje die rustig met zo 50km per uur door de wereld bromt en via allerlei landwegen op plekje s komt die je anders nooit zou zien.!!
Er is zoals met alles aan elk voordeel ook een nadeel.. het blijft bij de 50km per uur.
Je kan als je er genoeg van hebt niet denken oke gas open en op huis aan.. neu dan is het dus …..op huis aan..
is dat dan 250km verder ,moet je rekenen met een gemiddelde uur opbrengst van 35 km per uur.
Ben je dan dus nog zeker 7 uur onderweg.
Nu is mijn plan niet helemaal nieuw hoor ik heb ooit eens met de vrachtwagen in een werkzaam leven bij het Amerikaanse militaire ereveld Margraten mijn 45 minuten rust gemaakt en toen al gedacht hier ga ik eens heen op de scooter!
Ook pools ereveld breda enz.
Ook het dorp Slenaken idem dito.
Maar jullie denken kerkhoven?
Ja dat is dus een andere hobby van mij. De tweede wereld oorlog in al zijn facetten.
Maar de kerkhoven in bijzonder..
Zo ben ik aangesloten bij Branche 13-013 om deel te nemen aan herdenkingen voor de Canadese en Commonwealth soldaten.
Natuurlijk geven we ook respect aan alle andere bevrijders.
Nu wil het geval dat een kennis kapitein B.D IS van de mariniers..
Je kent ze wel in dit geval klein kereltje maar voor de duvel niet bang en eerlijk en oprechter vind je ze niet.
Harde kerel met een hart van goud
Nou die heeft er weet van wat ik allemaal doe en deed in deze materie nu en in een ver verleden..
en heeft hij gezorgd voor permissie om ook de mariniersbaret te dragen bij eren groeten.
Een enorme eer!
Daar wordt je dan toch even erg stil van ik ben hem erg dankbaar voor zijn gebaar.
nu het idee is geboren moet je een keuze maken welke erevelden aangezien er helaas een flink aantal militaire kerkhoven zijn in Nederland!
ik had de mogelijkheid 4 dagen op pad te gaan .
en dan ga je vervolgens kijken wat is er mogelijk.
Er van uit gaande dat ik de redelijk te overbruggen afstand van 200km per dag aan hou…niks dus!
Aangezien ik woonachtig ben in de provincie Groningen is de afstand tot het eerste kerkhof al ruim 130 km .
Daarom het plan gevat om er max 300 km van te maken dit lijkt een klein verschil maar 300 km is gewoon 8 uur rijden dan nog de kerkhoven en af en toen koffie en eten..
Zijn de dagen zo 12 uur lang!
Maar met die afstand zou ik kunnen werken!
het eerste kerkhof uiteraard Canadese ereveld Holten.
Dan verder richting Groesbeek alwaar ook een Canadees ereveld is.
Daarna nemen we IJsselstein alwaar meer als 30.000 Duitse soldaten liggen begraven ook mee.
nu voor lezers beginnen foute kant en dergelijke.
Op dat mommend in de geschiedenis wel ja!
Maar ook daar liggen zonen vaders en broers ..en waren ze militair!
ook die worden net zo goed gemist als een Engelsman Amerikaan en Canadees!
Ik oordeel niet was er namelijk niet bij.
Ik vind het juist een goed ding om ook die kant eens uit de schaduw te halen.
Daarom eer ik een gevallen soldaat zoals het hoort .
Met een eren groet aan welke kant hij vocht maakt mij niet uit.
Laten we niet vergeten dat geen enkel land volledig foutloos is….
Maar goed IJsselstein dus.
Dan ergens overnachten!
Dat werd Heibloem zeg maar ter hoogte van Panningen
Na een overnachting in een B&B aldaar zou dag 2 naar het mooie Limburgse land gaan.
Margraten en natuurlijk ..vaals we zijn er immers nu toch.!
ook Slenaken en schitterende omgeving word niet vergeten.
Dag 3 zou vanuit heibloem naar het Poolse kerkhof in Breda gaan voor mij toch best speciaal.
ik heb de eer om een kwart pools bloed in mij te mogen dragen!
Na dit kerkhof zal de rit doorgaan naar bergen op zoom het Canadese deel van het ereveld!
En vervolgens weer terug naar heibloem.
dag 4 zou mij weer richting Niekerk brengen via de Grebbeberg en de man met de 2 hoeden in Apeldoorn!
Nu had ik in eerste instantie het plan om met een tent te gaan.
Maar dat zou me een dag meer gekost hebben en ook teveel belastend voor lijf en leden.
Ondertussen vielen er bij onze scootertourclub wat ritten uit en vroegen 2 leden of ze mee konden gaan.
Ook het onzekere of er naar het buitenland gereisd kon worden speelde bij hen natuurlijk mee.
De planning gemaakt en met ons drieën de B&B geboekt!
De dagen door gesproken en volgens ons werden het stevige dagen die te doen moesten zijn..
DAG 1
7 JUNI 2021!
Na een flink aantal weken wachten en toch weer route s bekijken scooter nakijken tassen er op bouwen enz, eindelijk de dag dat we zouden vertrekken!
Gister was Harry al met zijn slagschipscooter kymco grand dink euro4! Viertakt.
(De enige in Nederland!) Naar Groningen komen rijden vanaf Den Haag..
Lekker s avonds nog bij gekletst in het Boertel waar hij sliep.
S morgens om 8 uur verzameld en om goed 8.30 reden we het dorp uit.
De scooters allemaal viertakt euro 4 werden langzaamaan wakker en al snel hadden we een reis tempo gevonden.
De weg naar holten heb ik al vaak gereden en navigatie was dan ook overbodig.
In holten stonden mijn broer Robert en ook Marc allebei van RCL Branche 13 -013 op ons te wachten en ook Tony een toer maat van de club stond ons op te wachten!
Leuk! Werd erg gewaardeerd mannen!
Na even bij gepraat te hebben zijn we met 4 man de eren groet gaan brengen op het ereveld
Harry marc roelf tony
Nadat we hier onze missie vervult hadden ging het vlot door met als extra reis genoot Tony die ons een stuk begeleide nogmaals bedankt voor de gezelligheid Tony!
-
- Beheerder
-
-
Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
Op weg naar een mooi & nieuw begin!
7 kerkhoven toer 2021
Daarna weer vlot op route voor ongeveer 9 km.
Toen werd net die ene belangrijke verbindingsweg afgesloten voor alle verkeer..
aangezien de weg net werd voorzien van een dikke laag teer.. waren we niet erg enthousiast om toch door te rijden.
Dit werd de eerste echte omrijd actie van de dag.
Aangezien ik de Garmin volledig had voor geprogrammeerd .. ging die dame helemaal uit haar dakpan en gaf het tenslotte op en zweeg echter helemaal
,Nou ja zeg.!
Dus Martin voorop die met zijn Tom -Tom de fietspaden aanhield werkte erg fijn.
De polder uit en ik had ineens een weer tot mij sprekende dame in de navigatie haha .
Ik wou perse via Doesburg daar was ik eerder langs gekomen en is de manier om Arnhem een niet echt scooter vriendelijke stad te mijden.
Pitsstop net voor doesburg
Na Doesburg dus langs Arnhem en eigenlijk per ongeluk via de spoorbrug Nijmegen ingereden
dan toch effe die 1000 meter weer links gegaan en via Berg en Dal naar Groesbeek,
Ondertussen hadden we als bijna militaire organisatie dienstklopper Martin als burger fotograaf aangesteld..
En eerlijk is eerlijk dat heeft hij erg goed gedaan!
Martin nogmaals dank hiervoor.
Dan komen we gelijk ook aan bij een klein pijn puntje namelijk mijn camera weet niet hoe maar er zijn foto s weg,
Daar valt nu niks meer aan te doen maar wel erg jammer.
dat waren nou net de omgevings foto s van onderweg.
Toen we eenmaal de zeven heuvelen weg te pakken hadden waren we zo bij het ereveld Groesbeek
Hier weer het zelfde ritueel even alles recht- jas dicht- baret op- en naar het ereveld
groeten bij het kruis en een plekje zoeken voor het zelfgemaakte bordje met sticker er op.
Foto hier en daar bij de scooters slokje drinken en weer door!
Toen werd net die ene belangrijke verbindingsweg afgesloten voor alle verkeer..
aangezien de weg net werd voorzien van een dikke laag teer.. waren we niet erg enthousiast om toch door te rijden.
Dit werd de eerste echte omrijd actie van de dag.
Aangezien ik de Garmin volledig had voor geprogrammeerd .. ging die dame helemaal uit haar dakpan en gaf het tenslotte op en zweeg echter helemaal
,Nou ja zeg.!
Dus Martin voorop die met zijn Tom -Tom de fietspaden aanhield werkte erg fijn.
De polder uit en ik had ineens een weer tot mij sprekende dame in de navigatie haha .
Ik wou perse via Doesburg daar was ik eerder langs gekomen en is de manier om Arnhem een niet echt scooter vriendelijke stad te mijden.
Pitsstop net voor doesburg
Na Doesburg dus langs Arnhem en eigenlijk per ongeluk via de spoorbrug Nijmegen ingereden
dan toch effe die 1000 meter weer links gegaan en via Berg en Dal naar Groesbeek,
Ondertussen hadden we als bijna militaire organisatie dienstklopper Martin als burger fotograaf aangesteld..
En eerlijk is eerlijk dat heeft hij erg goed gedaan!
Martin nogmaals dank hiervoor.
Dan komen we gelijk ook aan bij een klein pijn puntje namelijk mijn camera weet niet hoe maar er zijn foto s weg,
Daar valt nu niks meer aan te doen maar wel erg jammer.
dat waren nou net de omgevings foto s van onderweg.
Toen we eenmaal de zeven heuvelen weg te pakken hadden waren we zo bij het ereveld Groesbeek
Hier weer het zelfde ritueel even alles recht- jas dicht- baret op- en naar het ereveld
groeten bij het kruis en een plekje zoeken voor het zelfgemaakte bordje met sticker er op.
Foto hier en daar bij de scooters slokje drinken en weer door!
- Bijlagen
-
- IMG-20210607-WA0005.jpg (1.1 MiB) 9118 keer bekeken
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Na dit kerkhof was het de bedoeling om ysselstyein aan te doen. Echter wilde het met mijn route niet echt lukken ze had nog steeds kuren en dus besloten om rechtstreeks naar heibloem te rijden.
In Milsbeek net na de heuvel daar gegeten lekkere schnitzel!
Daarna door gereden en wat een prachtige rit was het!
Gezamenlijk de route s gedaan en alhoewel Martin absoluut niet van voorop rijden houdt heeft hij die taak vaak op zich genomen.
We kwamen uiteindelijk moe maar voldaan bij de B&B aan erg leuk adres en heerlijk rustig!
Jammer dat we weinig tijd hadden daar was een mooie wandeling in de omgeving zeker de moeite waard geweest!
Tanken konden we letterlijk 500 meter verderop. Dat deden we dan ook dankbaar elke dag!
Moe maar voldaan bij hoeve delfshorst aangekomen en even na kletsen over de dag!
Dag 2
LIMBUG!
Vandaag om 8.00 uur zaten we aan een heerlijk ontbijt. In het zonnetje .
Om 8.30 waren we van plan om weg te gaan echter weigerde de motor van Harry zij scooter aan te slaan. Nou na een beetje denken hebben we de bougie gewisseld en zie daar hoppa deed de scootermotor weer zijn ding.
Al met al was het toen al 9.30 uur tja samen uit en thuis dus geen punt.!
Nu heb ik wel voorop gereden met af en toe assistentie van Martin die achteraf deze route al eens gereden had.
Das natuurlijk altijd zeer fijn als iemand weet waar we langs moeten!
De rit ging zeer fijn en erg mooie dorpje s rivieren enz. natuurlijk ook de nodige omleidingen of route foutje s!
Dan komen we aan bij het Amerikaanse kerkhof in Margraten…
Scooters gestald. Foto s genomen. Helaas was het kruis omringt door rode linten ze waren druk om het weer mooi te maken.
En hebben Harry en ik de groet gebracht in het gras voor het kruis. En nadien nog bij de muren met soldaten die nog ergens op de slagvelden hopelijk een rustplaats hebben gevonden en hun geesten niet dwalen door de tijd…
Een goede gedachte van Martin en Harry was om gezien de holocaust een joods kruis uit te zoeken om het bordje bij te zetten. Immers geen soldaten maar een volk dat zeer geleden heeft onder deze oorlog.
In Milsbeek net na de heuvel daar gegeten lekkere schnitzel!
Daarna door gereden en wat een prachtige rit was het!
Gezamenlijk de route s gedaan en alhoewel Martin absoluut niet van voorop rijden houdt heeft hij die taak vaak op zich genomen.
We kwamen uiteindelijk moe maar voldaan bij de B&B aan erg leuk adres en heerlijk rustig!
Jammer dat we weinig tijd hadden daar was een mooie wandeling in de omgeving zeker de moeite waard geweest!
Tanken konden we letterlijk 500 meter verderop. Dat deden we dan ook dankbaar elke dag!
Moe maar voldaan bij hoeve delfshorst aangekomen en even na kletsen over de dag!
Dag 2
LIMBUG!
Vandaag om 8.00 uur zaten we aan een heerlijk ontbijt. In het zonnetje .
Om 8.30 waren we van plan om weg te gaan echter weigerde de motor van Harry zij scooter aan te slaan. Nou na een beetje denken hebben we de bougie gewisseld en zie daar hoppa deed de scootermotor weer zijn ding.
Al met al was het toen al 9.30 uur tja samen uit en thuis dus geen punt.!
Nu heb ik wel voorop gereden met af en toe assistentie van Martin die achteraf deze route al eens gereden had.
Das natuurlijk altijd zeer fijn als iemand weet waar we langs moeten!
De rit ging zeer fijn en erg mooie dorpje s rivieren enz. natuurlijk ook de nodige omleidingen of route foutje s!
Dan komen we aan bij het Amerikaanse kerkhof in Margraten…
Scooters gestald. Foto s genomen. Helaas was het kruis omringt door rode linten ze waren druk om het weer mooi te maken.
En hebben Harry en ik de groet gebracht in het gras voor het kruis. En nadien nog bij de muren met soldaten die nog ergens op de slagvelden hopelijk een rustplaats hebben gevonden en hun geesten niet dwalen door de tijd…
Een goede gedachte van Martin en Harry was om gezien de holocaust een joods kruis uit te zoeken om het bordje bij te zetten. Immers geen soldaten maar een volk dat zeer geleden heeft onder deze oorlog.
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Het drielanden punt is voor ons alle drie een bekend punt waar we al vaker zijn geweest dus fotootje en weer door om via de andere kant van de provincie Limburg omhoog te rijden.
Harry nog even vereeuwigd bij het hoogste punt..
Dat omhoog rijden lukte best aardig met dit keer Martin voorop omdat mijn route 28km langer was en we best zin hadden in een koel biertje bij de B&B..
Toen was er een paar honderd meter de weg in waar wij langs wilden een zo te zien ernstig ongeluk gebeurt.
We zijn dan maar rechtdoor gereden tot Martin zij ik weet een enorm leuk weggetje…
Nou dat weggetje was letterlijk in de zijkant van een heuvel uit gehouwen met 2 karresporen als weg.
Vreemd genoeg hebben meer mensen kennis van deze weg want half Limburg stond daar in de file aangezien je letterlijk niet meer ruimte hebt dan 1 auto Breedte!
Nou nadat we op het hoogste punt van de heuvel waren aanbeland en er toch een redelijke opstopping ontstond heb ik een jonge dame maar even geholpen om haar autootje terug te laten rijden en niet van die bult af te kukelen!
sta je dan als ras echte Groninger verkeer te regelen aan de andere kant van het land!.
Wij weer doorgereden door een werkelijk prachtig landschap.
We hebben genoten.
In een stadje de Aldi geplunderd om ook s avonds wat lekkers te hebben.
We zijn moe maar voldaan terug gekomen en het avond ritueel van bij de B&B aankomen douchen droge kleding aan jassen omdraaien en laten drogen op de wind. Lekker biertje en al snel worden de ogen zwaar haha maar biertje en we worden weer wakker!
Harry en ik hebben nog een tijd zitten kletsen en Martin had het wel gehad en niet voor niks hij heeft de gehele terug weg leiding gegeven aan de groep.!
Harry nog even vereeuwigd bij het hoogste punt..
Dat omhoog rijden lukte best aardig met dit keer Martin voorop omdat mijn route 28km langer was en we best zin hadden in een koel biertje bij de B&B..
Toen was er een paar honderd meter de weg in waar wij langs wilden een zo te zien ernstig ongeluk gebeurt.
We zijn dan maar rechtdoor gereden tot Martin zij ik weet een enorm leuk weggetje…
Nou dat weggetje was letterlijk in de zijkant van een heuvel uit gehouwen met 2 karresporen als weg.
Vreemd genoeg hebben meer mensen kennis van deze weg want half Limburg stond daar in de file aangezien je letterlijk niet meer ruimte hebt dan 1 auto Breedte!
Nou nadat we op het hoogste punt van de heuvel waren aanbeland en er toch een redelijke opstopping ontstond heb ik een jonge dame maar even geholpen om haar autootje terug te laten rijden en niet van die bult af te kukelen!
sta je dan als ras echte Groninger verkeer te regelen aan de andere kant van het land!.
Wij weer doorgereden door een werkelijk prachtig landschap.
We hebben genoten.
In een stadje de Aldi geplunderd om ook s avonds wat lekkers te hebben.
We zijn moe maar voldaan terug gekomen en het avond ritueel van bij de B&B aankomen douchen droge kleding aan jassen omdraaien en laten drogen op de wind. Lekker biertje en al snel worden de ogen zwaar haha maar biertje en we worden weer wakker!
Harry en ik hebben nog een tijd zitten kletsen en Martin had het wel gehad en niet voor niks hij heeft de gehele terug weg leiding gegeven aan de groep.!
- Bijlagen
-
- 20210608_155802.jpg (7.25 MiB) 9114 keer bekeken
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
DAG 3 WOENSDAG
BRABANTS RONDJE!
Dit was de dag dat Harry bij het Poolse kerkhof Breda afscheid zou nemen.
omdat hij dan zo dicht bij den haag is.
En tenslotte was hij op zondag al helemaal naar Niekerk gereden!
Wij op weg naar Breda en de km begonnen hun sporen in onze lijven te vertonen..
Ergens nog koffie gedronken .
Toen kwamen we aan in Breda en wat eigenlijk wel fijn was het begon iets te waaien dat was zeker rijdend erg fijn.
Dat kerkhof daar had ik mij enorm op verheugd ik wist dat er een info gebouw bij gebouwd was .
Nadat we hier ook ons respect hadden getoond en even een blik in het info centrum hadden geworpen entree hadden betaald om verder te kijken toch redelijk vlot weer naar buiten gegaan we hadden allemaal nog en flinke rit voor de boeg!
Hier afscheid genomen van harry die alleen de route zou vervolgen naar het haagse.
De kapitein .b.d. gegroet en hem heel erg bedankt dat hij er bij was.
En ik zeg het hier nogmaals harry wij waren enorm blij dat je erbij was!
Fijn om samen de groet te kunnen brengen.!
En ook dat we ondertussen alla Willem en Maxima aanwijzingen van de persfotgraaf kregen.. Martin nam zijn rol uiterst serieus!
Martin en ik zijn doorgegaan naar bergen op zoom.
De route werd weer in goede samenwerking vlot gevonden.
Een erg fijne gewoonte die martin zich eigen heeft gemaakt is gewoon een adres op de kaart invoeren even telefoon erbij met google maps
rijden en als je op het adres bent ritueel herhalen. Scheelt enorm veel voorbereiding!
toen moest ik ineens alleen de groet brengen echt een hele vreemde gewaarwording.
En ik kan de link met de mannen van de legers van weleer niet onderdrukken.
Die hebben ook waarschijnlijk in steeds kleinere groepen hun gevallen kameraden geeerd…
Gelukkig was het voor mij slechts een gemis van een levende kameraad !
Ik prees me gelukkig met dit feit en hoppa de scooters weer aangeslingerd en weer door dit was immers voor vandaag het verste punt en we moesten nog ruim 140km terug.
Ook een stuk via België gereden en dat voelde niet fijn omdat wij dachten er niet doorheen te mogen rijden i.v.m. het corona beleid van België.
Niets was minder waar het mocht toevallig die dag weer wel haha
We waren best laat en deze dag ging ons toch moeilijker af.
Soms heb je dat loopt het allemaal wat stroever.
Wel weer erg mooie omgeving wegen enz.
De mevrouw van de B&B vroeg of hoe laat we de donderdag het ontbijt wilden en in koor riepen Martin en ik om 7.00 graag als u dat schikt.
Nou was geen probleem!
We zijn nog even buiten blijven plakken maar hadden allebei toch zoiets oke effe opruimen alle spullen niet meer nodig weer een plekje in de tassen geven enz.
BRABANTS RONDJE!
Dit was de dag dat Harry bij het Poolse kerkhof Breda afscheid zou nemen.
omdat hij dan zo dicht bij den haag is.
En tenslotte was hij op zondag al helemaal naar Niekerk gereden!
Wij op weg naar Breda en de km begonnen hun sporen in onze lijven te vertonen..
Ergens nog koffie gedronken .
Toen kwamen we aan in Breda en wat eigenlijk wel fijn was het begon iets te waaien dat was zeker rijdend erg fijn.
Dat kerkhof daar had ik mij enorm op verheugd ik wist dat er een info gebouw bij gebouwd was .
Nadat we hier ook ons respect hadden getoond en even een blik in het info centrum hadden geworpen entree hadden betaald om verder te kijken toch redelijk vlot weer naar buiten gegaan we hadden allemaal nog en flinke rit voor de boeg!
Hier afscheid genomen van harry die alleen de route zou vervolgen naar het haagse.
De kapitein .b.d. gegroet en hem heel erg bedankt dat hij er bij was.
En ik zeg het hier nogmaals harry wij waren enorm blij dat je erbij was!
Fijn om samen de groet te kunnen brengen.!
En ook dat we ondertussen alla Willem en Maxima aanwijzingen van de persfotgraaf kregen.. Martin nam zijn rol uiterst serieus!
Martin en ik zijn doorgegaan naar bergen op zoom.
De route werd weer in goede samenwerking vlot gevonden.
Een erg fijne gewoonte die martin zich eigen heeft gemaakt is gewoon een adres op de kaart invoeren even telefoon erbij met google maps
rijden en als je op het adres bent ritueel herhalen. Scheelt enorm veel voorbereiding!
toen moest ik ineens alleen de groet brengen echt een hele vreemde gewaarwording.
En ik kan de link met de mannen van de legers van weleer niet onderdrukken.
Die hebben ook waarschijnlijk in steeds kleinere groepen hun gevallen kameraden geeerd…
Gelukkig was het voor mij slechts een gemis van een levende kameraad !
Ik prees me gelukkig met dit feit en hoppa de scooters weer aangeslingerd en weer door dit was immers voor vandaag het verste punt en we moesten nog ruim 140km terug.
Ook een stuk via België gereden en dat voelde niet fijn omdat wij dachten er niet doorheen te mogen rijden i.v.m. het corona beleid van België.
Niets was minder waar het mocht toevallig die dag weer wel haha
We waren best laat en deze dag ging ons toch moeilijker af.
Soms heb je dat loopt het allemaal wat stroever.
Wel weer erg mooie omgeving wegen enz.
De mevrouw van de B&B vroeg of hoe laat we de donderdag het ontbijt wilden en in koor riepen Martin en ik om 7.00 graag als u dat schikt.
Nou was geen probleem!
We zijn nog even buiten blijven plakken maar hadden allebei toch zoiets oke effe opruimen alle spullen niet meer nodig weer een plekje in de tassen geven enz.
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
DAG 4 DONDERDAG
OP HUUS AN!
S morgens natuurlijk voor de wekker wakker .. nog voor het ontbijt de zooi op en in de scooters
Weer effe oliepeilen stond nog bijna precies zo.
Toch toen ik thuis op vrijdag peilde was ik wat olie kwijt.. dus over de loop van deze dagen 30cc olie verbruikt.
Nu is de stand van de scooter natuurlijk belangrijk en ik peilde op vrijdag op zijn standplaats in de schuur en toen zat er pas echt ietsje verschil in. Maar 30cc olie op 1138 km ruim
ach dat moet kunnen!
Maar ik loop op de zaken vooruit.
Eerst nog de nadat we besloten hadden ysselstein alsnog mee te nemen was maar een kwartiertje omrijden..
Dus op ysseltein aan.
Ik zal eerlijk zijn dit kerkhof wou ik al jaren bezoeken.. en ik heb echt oprecht medelijden met het Duitse volk gehad daar..
Meer als 30.000 jonge kerels liggen daar..
En zoals eerder beschreven vind er van wat je wil ik breng ook daar de groet.
Ook zij hebben het hoogste offer gebracht en mogen in vrede rusten.
We hadden namelijk nog een bijzonder momentje Martin zijn scooter had exact om 10.00 uur s ochtend s 10.000km gereden.. ik hoop dat je een staatslot hebt gekocht wat een gelukje haha
OP HUUS AN!
S morgens natuurlijk voor de wekker wakker .. nog voor het ontbijt de zooi op en in de scooters
Weer effe oliepeilen stond nog bijna precies zo.
Toch toen ik thuis op vrijdag peilde was ik wat olie kwijt.. dus over de loop van deze dagen 30cc olie verbruikt.
Nu is de stand van de scooter natuurlijk belangrijk en ik peilde op vrijdag op zijn standplaats in de schuur en toen zat er pas echt ietsje verschil in. Maar 30cc olie op 1138 km ruim
ach dat moet kunnen!
Maar ik loop op de zaken vooruit.
Eerst nog de nadat we besloten hadden ysselstein alsnog mee te nemen was maar een kwartiertje omrijden..
Dus op ysseltein aan.
Ik zal eerlijk zijn dit kerkhof wou ik al jaren bezoeken.. en ik heb echt oprecht medelijden met het Duitse volk gehad daar..
Meer als 30.000 jonge kerels liggen daar..
En zoals eerder beschreven vind er van wat je wil ik breng ook daar de groet.
Ook zij hebben het hoogste offer gebracht en mogen in vrede rusten.
We hadden namelijk nog een bijzonder momentje Martin zijn scooter had exact om 10.00 uur s ochtend s 10.000km gereden.. ik hoop dat je een staatslot hebt gekocht wat een gelukje haha
- Bijlagen
-
- IMG-20210610-WA0008.jpg (894.08 KiB) 9110 keer bekeken
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.