• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!

Kobutex rit

Plaats reactie
Tomosje
Site Admin

van uit motorkleding en motorreis organisatie Kobutex was er vanaf hun bedrijf gevestigd in de motoport vestiging leek een toer rit uit gezet.
je kon je inschrijven en kreeg dan de route via de mail.
nou met Lisa en Dominic de route vandaag gereden.
zo 12.20 vertrokken net effe na de grote meute dus tijd en wegen voor ons zelf.
een erg mooie route via Roderesch roden Lieveren peest Zeijen ubena loon Balloo en Rolde,
erg mooi stuk.
dan Nijlande Eldersloo Ekehaar naar Amen.
na dit dorpje werd Hooghalen aan gedaan en daarna de dorpen Rheeveld en Brunsting Lheebroek en Lhee alwaar we aan de koffie /thee zijn gegaan en waar we bij toeval mensen uit Niekerk tegen kwamen.
we moesten ook echt even van de brommers af hadden alle drie een zere r..t
dan de grotere plaats Dwingeloo dan even langs het Shakespeare theater in het bos bij Diever.
het prachtige Wapse werd niet overgeslagen.
en al hoewel de temperatuur meter op het dasboard van 16 tot 22 graden ging ..en weer terug was het heerlijk toerweer.
vlak voor Vledder de bossen weer ingereden. echt prachtige natuur ,afgewisseld met ver gezichten over mooie boerenakkers.
via Elsloo Tronde en Makkinga naar Donkerbroek dan de duurswoldsheide en net voor Bakkeveen naar zeven huizen. de route liep nog een klein stukkie door .
maar wij vonden het wel prima zo. ook begon het toch frisser te worden.
nadat we nog een bakkie koffie hadden gehad bij motoport en natuurlijk even lopen kwijlen bij al dat 2 en 3 wielige moois daar binnen afscheid genomen van Dominic en naar huis gegaan
waar een dampend boord stamppot op ons stond te wachten.
heerlijk!
Lisa heeft genoten
nog een keer een andere helm deze krijgt ze zere oren van de druk dus niet het geluid.
al met al 170 km vandaag. motor doet het gewoon goed kan er niks anders van maken.
Lisa en ik zijn goed voorzien van kleding en dergelijke om er een fijne en veilige rit van te maken.
Dominic was weer erg fijn gezelschap.
op naar de volgende tour.
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Tomosje
Site Admin

Fotos
Bijlagen
20240914_164933.jpg
20240914_164933.jpg (5.97 MiB) 1278 keer bekeken
20240914_142148.jpg
20240914_142148.jpg (6.02 MiB) 1278 keer bekeken
20240914_142131.jpg
20240914_142131.jpg (5.23 MiB) 1278 keer bekeken
Domi-stra

Vanmorgen eerst even mijn ouwe lui geweest in Gorredijk daar bakje koffie gedaan.( vaste prik op zaterdagochtend) Vandaar doorgereden naar Leek waar Roelf en Lisa net waren aangekomen.

Was gezellig. En zeker een hele mooie route. Zere r##t......ja dat klopt.. :D
Ik vandaag een totaal van 260km gereden.

Op naar de toertocht mits het lekker weer is.

Bedankt Roelf en Lisa
2021 PEUGEOT METROPOLIS 400I
Marco_61

Het was gisteren ook heerlijk weer. Ik ben alleen op de motor ff naar mijn pa geweest voor koffie. Is een ritje van 110 kilometer.
Roelf, wat betreft die pijnlijke oren. Is het niet mogelijk om ongeveer 1 cm van de binnenschaal af te raspen? Zou zo maar kunnen zijn, dat de flappers dan niet meer strak tegen de helmschaal zitten. Spaart weer een nieuwe helm uit, en die ene cm doet niets af aan de veiligheid.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
henkhouet

Ja, lekker genieten van de laatste mooie dagen van dit jaar.
Fijn dat Lisa er ook zoveel lol in heeft.

Ik ben er ook even op uit geweest.

Hopelijk krijgen we nog meer van dit soort dagen, dit najaar.
Tomosje
Site Admin

Marco_61 schreef:
15 sep 2024, 08:56
Het was gisteren ook heerlijk weer. Ik ben alleen op de motor ff naar mijn pa geweest voor koffie. Is een ritje van 110 kilometer.
Roelf, wat betreft die pijnlijke oren. Is het niet mogelijk om ongeveer 1 cm van de binnenschaal af te raspen? Zou zo maar kunnen zijn, dat de flappers dan niet meer strak tegen de helmschaal zitten. Spaart weer een nieuwe helm uit, en die ene cm doet niets af aan de veiligheid.
Ja heb ik al gedaan met een oude lepel.
Nu heb ik gister nog wat van dat harde plastic wat verwerkt is in de wang stukken bijgevijlt.
Aan de andere kant heeft ze 5 uur de helm gedragen..amper een rood oor.
Soms is het bij haar lastig is het pijn of voelt ze druk op haar oor.
Maar ze klaagde niet.
We gaan het eens rustig overdenken.
Plaats reactie