Er waren al verschillende tourvrienden aanwezig, en tegelijkertijd met mij, kwam Gradje ook binnengewandeld. Nadat de 2 Ktners, Korperaal1, en A.B aanwezig waren, en de koffie op was,was het tijd om te vertrekken. We startten onze scooters, en caferacer, en we gingen op pad.
Gerard loodste ons eerst langs een benzinestation, zodat de liefhebbers nog even de tank vol konden gooien.
We reden over dijkweggetjes, en dorpjes naar het pondje bij Brakel - Herwijnen, waar Gerard een kleine pauze ingelast had.
Van daaruit reden we naar zaltbommel, waar we gingen lunchen bij 't Stadscafé. Ik moet zeggen dat ik daar heerlijk gegeten heb. Ik heb dat niet op de gevoelige plaat vastgelegd, daar ik met de "grand tour Germania" al genoeg foto's van eten gemaakt heb. In de tussentijd begon het steeds donkerder te worden, en we hadden onder het eten, al een paar druppels gehad. Maar toen we wilden vertrekken, begon het echt hard te regenen. Dus wij de regenpakken aan, en hop, rijden. Wij van de Roadrunners, en Ktn, zijn niet van papier, en een malse regenbui gaan wij niet uit de weg. Je bent een kerel of je bent het niet.
Dus met Gerard voorop, trotseerden wij het slechte weer, en we gingen verder met de tour. Na verloop van tijd werd de regen minder, en toen we aankwamen bij ons volgende rustpunt, Gerards favoriete ijstent, was het al weer droog. Hier trakteerde hij ons op een overheerlijk softijsje, die overigens heerlijk smaakte.
Toen was het tijd voor een groepsfoto.
Eerst een groepsfoto van John,
en toen nog een groepsfoto van de rest.
Daarna was het tijd om aan het laatste deel van de route te beginnen, en rond 17:00 uur kwamen we, redelijk opgedroogd, weer bij de Mac aan, waarna de tour tot een einde kwam. Ik heb het ongelooflijk naar mijn zin gehad, ondanks dat een of andere halve gare, met een A.H. busje, zich asociaal gedragen heeft.

Na nog ff wat gekletst te hebben, was het voor mij tijd om te gaan. Na een hartelijk afscheid, reed ik naar huis, waar ik een goed anderhalf uur later aankwam.
Ik wil iedereen, en vooral onze organisator Gerard bedanken voor deze gezellige dag. Ik vond het top. Ik verheug mijn eigen nu al op de Borgentour, over 2 weken.