• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!

de VTC Maas en waal tour 2026

Heb je iets leuks gepland staan? Zet het hier neer en deel het met de groep.
Tomosje
Site Admin

mooi verslag gerard!
Yamaha tricity 300 drijtje!
Marco_61

Ik zal ook nog ff een duit in het zakje doen.
Ik was om 08:45 net aangekomen bij de Sonse haven, en was mijn helm af aan het doen toen ik een motor hoorde. Ik eerste instantie dacht ik dat het John was die stopte langs mijn motor. Toen ik opkeek zag ik tot mijn grote verbazing dat het Roelf was die de dag ervoor aan de telefoon vermelde dat hij wegens problemen niet kwam. Dit was echt een aangename verassing voor mij. Langzaam kwam de rest ook aangereden en genoten we van een lekkere bak koffie. Nadat iedereen klaar was gaf ik het startsein en konden we vertrekken. Ik als kopman en Roelf als hekkensluiter

Ik fungeerde als een levensgroot navigatiesysteem, en de rest hoefde maar te volgen naar ons eerste stoppunt: restaurant Lots. Tot mijn grote verbazing was die nog niet open, en konden we onszelf weer optuigen om verder te gaan. Na 300 meter weer een horecagelegenheid, en yes, de deur stond open. Bam, weer stoppen, parkeren, en de helm af. Gaan we op het terras zitten bleek die eigenlijk nog tot 12:00 uur gesloten te zijn. Maar zoals het de Brabantse gastvrijheid betaamd, konden we toch iets te drinken bestellen. Chapeau.

Hopla, weer "en route" richting de Maas en Waal, en na verloop van tijd reed ik het eerste dijkweggetje op. Nou ja, dat was daarna dus dijkweggetje na dijkweggetje, slingerend langs het water. Rond een uur kwamen we aan bij brasserie de Roskam in Hurwenen. Ik had gereserveerd, en we kregen een mooi plaatsje op het terras met uitzicht op de Waal. Ik geloof dat ik de enigste was die geen uitsmijter maar heerlijke kroketten bestelde.

Na deze culinaire rondgang was het tijd om weer verder te gaan. En weer over dijken en pittoreske dorpjes kwamen we aan bij het laatste stoppunt, namelijk de Bierbrouwerij van Oijen. Dat was voor mij het hoogtepunt van de dag. Ze brouwen daar niet alleen gewoon pils, maar ook speciaal bieren. Ik bestelde een Radler, gemaakt in eigen beheer, die overheerlijk smaakte. Iedereen bestelde wel een of ander biertje. Wel 0.0 natuurlijk. Alleen toen Roelf afrekende bleek ook waarom het daar zo druk was. Hij moest namelijk 40 euro afrekenen voor 7 biertjes....bijna voor niets.

Nu begonnen we aan het laatste stuk van de tour, en reden we weg van het water. Na verloop van tijd kwamen we weer aan bij het beginpunt, en na overleg besloten we om daar dus ook te dineren. Nou, dat was niet verkeerd wat ze daar serveerden. Het smaakte heerlijk. Na verloop van tijd viel het groepje uit elkaar en ging iedereen zijns weegs. Ik naar huis, en de rest naar hotel of B&B.

Resumerend was dit een geslaagde dag. Is er niet aan te merken? Ja dat wel.
Punt 1: Het was helaas de hele dag bewolkt, en er stond een behoorlijke frisse wind. Ideaal weer om te rijden, maar het voelde een beetje somber aan.
Punt 2: Als je alleen rijdt dan is 216 kilometer goed te doen. Rij je met een groep, dan gaat het wat langzamer. Dat resulteerde in geen stops voor een fotomomentje, omdat de tijd voorbij vloog, en we in mijn ogen te laat op het eindpunt zouden aankomen.
Punt 3 is eigenlijk een voortborduursel op punt 2 en meer aan mezelf gericht: Maak de routes een stuk korter zodat we tussendoor wat meer kunnen stoppen om foto's te maken, en bedenk dat wat jij normaal vind omdat je daar woont, voor anderen interessant kan zijn. Daar had Roelf volledig gelijk in.

Tot slot wil ik iedereen bedanken voor het slagen van deze dag, en voor de drankjes, en voor de gezelligheid.
P.S. ik heb veel foto's gemaakt...2... en die wil ik jullie niet onthouden.

20260718_182014.jpg
20260718_182014.jpg (6.03 MiB) 31 keer bekeken
20260718_182622.jpg
20260718_182622.jpg (6.3 MiB) 31 keer bekeken
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Hans v.d. Kleij

Leuke verslagen en ook heel leuk om de foto's te zien, erg leuk.
Dank voor het delen.
Gr Hans
Plaats reactie