• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

mijn Sym Jet14

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Ik heb sinds Oktober 2018 een rode Sym Jet14,(Jetje), waar ik nu een goede 14000 kilometer mee gereden heb. Het is een fijn rijdende scooter, met behoorlijk veel beenruimte, en een comfortabel zadel. Als ik een nieuwe scooter moest kopen, zou dat weer een Jet14 worden.
Hier enkele foto's:
20190217_155204.jpg
20190217_155204.jpg (1.69 MiB) 2924 keer bekeken
20190217_151413.jpg
20190217_151413.jpg (2.92 MiB) 2924 keer bekeken
20181104_135337.jpg
20181104_135337.jpg (2.87 MiB) 2924 keer bekeken
20181104_142104.jpg
20181104_142104.jpg (3.15 MiB) 2924 keer bekeken
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Jur
Site Admin
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:16

Blijft een mooi ding :).

Kan je ook nog eea vertellen over de geschiedenis van deze brom? Is deze ecu nog aangepast door AllBike, of zijn de dealers er tegenwoordig kundiger geworden? Ik heb e.e.a. beetje gemist de afgelopen tijd.
Reyn Schuurmans RIP
Berichten: 104
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:17

Mooie scooter Marco en ook mooie foto's
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Jur schreef:
16 apr 2020, 10:49
Blijft een mooi ding :).

Kan je ook nog eea vertellen over de geschiedenis van deze brom? Is deze ecu nog aangepast door AllBike, of zijn de dealers er tegenwoordig kundiger geworden? Ik heb e.e.a. beetje gemist de afgelopen tijd.
Zoals beloofd vertel ik iets meer over mijn Jet14.

Ik zag dat ding voor de eerste keer, toen Henk Houet er mee aan kwam tuffen bij de lichtjesroute in Eindhoven. Ik was op slag verliefd op zijn scooter, en ik wist al dat mijn volgende, ook een Jet14 zou worden. Ik reed toen op een Vespa Primavera touring, en hoewel dat een prachtige, en fijn rijdende scooter was, was deze niet echt geschikt voor lange afstanden. Ik heb niet al te lang gewacht, maar ben naar mijn dealer gereden, en heb goede zaken gedaan, en een rode Jet 14 besteld. Ik moest er wel een tijdje op wachten, want de rode waren bij Moteo niet meer op voorraad.
En na een week of 4...Tadaaa....daar was hij.
Ik als een kind zo blij, naar huis met dat ding. Dat viel ff tegen, het was net een hobbelpaard. Ik weer terug, en hij zou er wel ff naar kijken. Het hobbelen was wel een stuk minder, maar verdwenen was het niet. Na een tijdje begon ik mijn eigen er steeds meer aan te ergeren, en ik heb op een gegeven moment, op het punt gestaan, om hem in het kanaal te sodemieteren.

Maar daar kwam Allbike op de proppen. Volgens Henk, was na een bezoekje aan Tim, het hobbelen verdwenen, en liep de scooter perfect. Ik dus een afspraak gemaakt, en op een koude Maartse ochtend, ik op weg naar Zaandam. Ik had daar een hotel geboekt, want Tim wilde de scooter de dag erop nog een keer uittesten, zodat hij zeker wist dat ik met een perfect rijdende scooter weer op huis gaan kon.
En dat kon ik. Jeetje wat liep dat ding lekker. geen stotteren, botteren, inhouden, niets meer van dat alles. De varioring was eruit, en hij kon nu echt zijn benen strekken. 65 op de teller, 58/59 gps. Hij loopt nu nog steeds perfect. Ik heb alleen de beurten laten doen bij mijn dealer en verder niets.

Alleen een paar maanden geleden begon hij wat te rammelen, en na een klein onderzoekje, bleek de krukaslager naar zijn mallemoer te zijn. Dit is perfect onder garantie gerepareerd, en er zit nu een nieuwe krukas in.
Het rammelen is weg, en hij loopt weer als vanouds.
In het begin waren er maar een handvol dealers die met de eigenzinnige Dellorto carburateur raad wisten, maar ik denk dat er nu een hele hoop meer zijn., Je hoort ook niets meer van jet14 eigenaren over dat typische sym probleem.

Is er niets nadeligs te vertellen over deze scooter. Ja zeker wel. Dan noem ik het karige instrumentenpaneel. Er zit geen klokje op, geen toerenteller, en geen tripmeter.. Bij de handvatten, waar alle schakelaars zitten, begint de lak dof te worden, wat wijst op inferieure lak. Mag natuurlijk geen drol kosten. De afwerking is ook een beetje slordig. Kabels zitten niet netjes weggewerkt. Maar dat valt in het niet, bij de stoere look van de scooter.

Dit gezegd hebbende, als ik nu een nieuwe scooter moest kopen, zou het toch weer een jet14 worden.

Ik denk dat ik nu genoeg verteld heb. :D :D
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ik heb hem al een paar keer in het echt mogen aanschouwen hij blijft mooi Marco, enkel ik ben en blijf een Grand dink liefhebber lol.

Gr. Harry
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Plaats reactie