Beste leden,
In 2026 ga ik hopelijk 7 weken oost europa verkennen met mijn Sym adx 300 motorscooter.
Eerste idee was om een tour te maken om de zwarte zee. helaas door verschillende omstandigheden zoals, onrustige gebieden en lange saaie wegen heb ik besloten om alleen naar de zwarte zee te gaan.
reis zal beginnen begin augustus om via praag naar belgrado te gaan waar een collega van het werk woont. na belgrado is het plan om richting boedapest te gaan en dan oostelijk naar de karpaten te gaan om uiteindelijk in boekarest uit te komen. na boekarest zal ik richting zwarte zee gaan en dan via macadonie, albanie montenegro kroatie te bereiken. in dat gebied hoop ik een aantal speciale plekken te bezoeken zoals een speciaal klooster in montenegro en in kroatie dubrovnic en de mooie meren.
na kroatie gaat het via wenen terug naar huis.
ik ben zeker geen schrijver zoals henk maar ik ga wel proberen via facebook en instagram foto's te delen.
Bouke
-
- Beheerder
-
-
Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
Op weg naar een mooi & nieuw begin!
motorvakantie 2026 oostblok
Dat wordt een prachtige tour, Bouke.
Ik verheug me nu al op jou altijd mooie foto's van de gebieden waar je door gaat.
7 weken lang, in je eentje, daar neem ik mijn pet voor af, ik zou me op een gegeven moment misschien eenzaam gaan voelen.
Ik ben dan ook enorm benieuwd naar jouw ervaringen, ter zijner tijd.
Alvast heel veel plezier met alle voorbereidingen
Ik verheug me nu al op jou altijd mooie foto's van de gebieden waar je door gaat.
7 weken lang, in je eentje, daar neem ik mijn pet voor af, ik zou me op een gegeven moment misschien eenzaam gaan voelen.
Ik ben dan ook enorm benieuwd naar jouw ervaringen, ter zijner tijd.
Alvast heel veel plezier met alle voorbereidingen
gr. Henk
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Salzburg 2016
Hongarije 2017
Italië en Oostenrijk 2018
Tsjechie en Polen 2019
Grand Tour Germania 2020
Sissi tour 2021
Sissi tour 2.0 2022
Germania tour 2023
Oostenrijk 2024
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Salzburg 2016
Hongarije 2017
Italië en Oostenrijk 2018
Tsjechie en Polen 2019
Grand Tour Germania 2020
Sissi tour 2021
Sissi tour 2.0 2022
Germania tour 2023
Oostenrijk 2024
Mooie reis, maar 7 weken is geen kattenpis. ik doe het je niet na. En wat betreft verslagen. De ene is goed met woorden, en de andere kan prachtige plaatjes trekken. en jij valt in de laatste categorie. Ik vind jou foto's altijd van een uitzonderlijk hoge kwaliteit. Dussss laat maar komen straks.
Gr, Marco.
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Even als toelichting ik had de gehele trip ook in 4 weken kunnen doen maar dan was het rijden, rijden en rijden. nu neem ik de tijd en vaak na 2 dagen rijden een rust dag/bekijk dag. In belgrado zal ik waarschijnlijk 1 week blijven om servie te verkennen. in de grote steden blijf ik ook minimaal 1 a 2 dagen. tevens heb ik halverwege in de trip een service moment nodig voor scooter en die staat geplanned in boekarest of omgeving.
voor de trip heb ik reeds aantal zaken op de rit gezet. nieuwe motorscooter gekocht, sym adx 300. vrije dagen aangevraagd en bevestigd gekregen. 90% accomidaties geboekt, contact gelegd met dealer in boekarest om service te laten doen ivm garantie.
Bouke
voor de trip heb ik reeds aantal zaken op de rit gezet. nieuwe motorscooter gekocht, sym adx 300. vrije dagen aangevraagd en bevestigd gekregen. 90% accomidaties geboekt, contact gelegd met dealer in boekarest om service te laten doen ivm garantie.
Bouke
Sym adx 300, 2025
Sym joymax z 300i, 2019
Mach dirt track 650, 2019
Sym joymax z 300i, 2019
Mach dirt track 650, 2019
- Hans v.d. Kleij
Mooi vooruitzicht Bauke, ik kijk nu al uit naar de verslagen, geniet van de voorbereidingen.
Gr Hans
Gr Hans