• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Routeplanners

Past jouw vervoer niet in de bovenstaande categorieën? Stel hier dan je vraag!
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

inderdaad was mij met het maken van de elfsteden route ook al opgevallen.
stuur ik hem naar mijn mail adres waar zowel telefoon en pc op zitten is de route heel anders op de telefoon dan ik op de pc zie waarop ik hem gemaakt heb.
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

vandaag een route gereden die ik in tomtom mydrive als rondrit gemaakt heb met 3 punten en kronkelroute. deze zowel op de tomtom als in garmin geladen en er klopte bij beide een aantal dingen niet. Dit word bv al veroorzaakt door verschillende kaarten, wijzigingen in wegen en wegtype die niet correct zijn dus niet toegankelijk. onverhard terwijl dat uitgevinkt staat.

ik ga deze route wel uitwerken zodat die fouten eruit gehaald kunnen worden maar toch blijven er altijd van die dingentjes.

voordeel van garmin en kurviger app op android is dat je spoor/track in beeld kan houden en daarmee kan blijven zien wat orginele route was. echter bij beide zelfs met xt herbereken uit.

tomtom gaat daar weer beter mee om maar kan helaas orginele route niet weer geven.

Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
Proudborough
Site Admin
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Route's voorbereiden doe ik altijd via myrouteapp (mra, vroeger heette dit tyre). In een van de betaalde versies zit ook een navigatie app maar daar heb ik weinig ervaring mee aangezien ik altijd de routes inlaadde in osmand op mijn telefoon. Leuke van osmand is dat je per provincie kaarten van te voren kan downloaden als je een klein internet abonement hebt of verwacht slechte ontvangst te hebben in de bergen. Osmand is alleen eventjes werk om het helemaal perfect te krijgen maar daarna is het top. De navigatieapp van mra werkt wel heel makkelijk omdat je op de pc een route opslaat in de cloud die je op je telefoon dan meteen kan opstarten.
Voor ongeplande ritten deed ik het altijd anders. Als ik bijvoorbeeld door Den haag moest dan zette ik in google maps een routepunt waar ik de stad in wou rijden en weer een routepunt waar ik de stad wou verlaten. Buiten de steden reed ik op fietsstand en hield ik gewoon de borden voor fietspaden goed in de gaten en in de stad reed ik op auto stand. Dat werkt opzich heel goed alleen je moet dus elke keer even handmatig omschakelen.

Op de lange reizen die ik heb gemaatk was het nog ietsje anders, toen gebruikte ik mijn garmin motornavigatie waar ik route's op laadde die ik wel in mra gemaakt had. Dit vond ik fijner dan altijd maar met de telefoon want die werd op de warmere dagen wel heeeeel warm in de zon en continue aan de lader en als je telefoon niet waterdicht is heb je een probleem als het gaat regenen ;) Het voordeel van het buitenland is dat je echt nagenoeg altijd kan rijden op autostand met snelwegen vermeiden. Het is maar een heel enkele keer dat het niet kan.
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Ik had voor mijn telefoon een waterdichte houder, maar daarin werd de telefoon wel erg warm, vooral in de volle zon, met beeldscherm op extra licht en aan de lader.
Ik was bezig met een netjes weggewerkte telefoonhouder/dashboard uitbreiding, maar dat idee is sinds kort afgeketst.
Ik heb nu een stevige aluminium houder. Genoeg ventilatie rondom en als het regent, zit het achter een scherm. Als het echt hard regent, stop ik wel even met rijden.
Plaats reactie