vulneratos schreef: ↑01 okt 2021, 19:58
En ook niet verkeerd is de achterwiel is voorzien van een schijfrem.
Eerlijk is eerlijk ook deze is mooi compleet.
Tijdens de 1e jaar meeting van de Vrije Vogels hebben we de maten vergeleken van een Sym Jet 14 en een Sym Symphony ST.
Er was haast geen verschil (op uiterlijk na dan). Ook de zithouding was gelijk alleen de windscherm is mooier bij een Jet 14. (hoge windscherm)
al met al hier hier ook weer een tourscooter geboren met een imposante ruimte onder de zadel wat zeker niet verkeerd is. Ik denk ook bijna gelijk aan een Kymco G-dink qua ruimte onder de zadel.
Voor lange mensen (1,90 mtr +) denk ik dat de Symphony een iets betere zithouding heeft.
Ik zei de gek zit op een Symphony iets voorover in een wat actieve rijhouding, terwijl ik op de Jet 14 de neiging heb om mijn bekken naar achter te kantelen en onderuit te zakken, net als op de ND. Met alle gevolgen van dien.
Verder ben ik het met je eens dat er weer een serieuze toerscooter bij gekomen is.
De vergrootte zadelruimte, in combinatie met een (bescheiden) topkoffer (indien leverbaar) levert een hoop bergruimte op.
Ik herinner me de proefrit die ik maakte in Bussum op een Symphony Hobbelpaard uit de eerste serie en die in Ommen op een goed afgesteld exemplaar.
Niet te vergeten dat ik het vuilniszakkengrijs in combinatie met zwart gewoon supermooi vind. Bescheiden en toch sportief.
Indien de Euro 5 net zo goed rijdt als die in Ommen....
Shit mensen.... Luxeprobleem.
Keuzes keuzes keuzes....