nou ik zal hier voor iedereen die er interesse aan heeft een topic openen over scheve achterbruggen van scooters e.d.
om met de deur in huis te vallen diegene die er ooit over begon op het stn heeft jaren lang lopen beweren dat een TWEEPERSOONSSCoOTER DOOR 2 PERSONEN bereden moet kunnen worden.......
jaja nou laat ik het zo zeggen die beide personen in kwestie waren al ruim over het totaal toegestane gewicht van die scooter
(een new dink in dit geval)
die hebben het tot rechtszaken gedreigd enz.
tot een paar mensen vroegen heel voorzichtig of het misschien wel eens aan het te zwaar beladen van de scooter zou kunnen komen.
wat ze niet konden ontkennen echter was toen het weerwoord dat ze het boekje pas gelezen hebben toen ze de scooter al in hun bezit hadden..
ik persoonlijk was linea recta terug gegaan als ik gelezen had dat ik er niet met (de 2 personen in kwestie) op zou kunnen rijden wat een simpele rekensom uitwees.
daarnaast meende ik dat de cilinderinhoud ook niet meer op fabriek s niveau was ,,,
wat natuurlijk ook een zwaardere belasting was.
ook heb ik mogen aanschouwen hoe er mee gereden werd.... en hoe vluchtheuvels en dergelijk genomen werden..
om eerlijk te zijn viel het me mee dat het hele ding niet in elkaar donderde..
ik heb vele mensen gehoord over scheven achterwielen en altijd als je begon te vragen kwam het op overbelasting uit.. of door vermogen of dor gewicht of door.... rijstijl vaak natuurlijk een combinatie van deze drie basis oorzaken.
2 keer heb ik mee gemaakt dat het echt een productie fout was en dit betrof new dinks waarbij het ophang nokje afbrak van de achterveerbevestiging..
en 1keer door gebrek aan onderhoud en de achterveer helemaal rot was waardoor hij constant aansloeg ook daar vertonden de variokast scheuren dit was bij een grand dink.
net als het eeuwige gezever over die ophangrubbers.. ik heb er nog nooit 1 moeten vervangen
heb ze bij een motor revisie wel vervangen omdat ik toch het blokje er onder vandaan had..
het kenteken van mijn sym jet 14 heeft er geen belaadbaargewicht opstaan?
zou dit betekenen dat ik ook tante Antje van 350 pond er mee kan vervoeren??
nou brand los!
roelf
-
- Beheerder
-
-
Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
Op weg naar een mooi & nieuw begin!
scheve achterbruggen enz.
Het maximaal toelaatbare gewicht van een Jet 14 is 255 kilo incl scooter, bestuurder etc.
Drooggewicht is 119 KG.
255 min 119 = 136 KG.
Dhr P de Groot weegt 110KG
Zijn uitrusting nog eens 10
Zijn topkoffer met bevestiging een kilo of 5.
Zijn Kettingslot 5KG
Da's 130 KG.
Dus als 1 van jullie 100KG weegt dan kan hij welgeteld 16KG bagage meenemen.
Alles daarboven is feitelijk overbelasting.
Ik kan maar 6KG bagage meenemen.... Op een Jet 14.
Drooggewicht is 119 KG.
255 min 119 = 136 KG.
Dhr P de Groot weegt 110KG
Zijn uitrusting nog eens 10
Zijn topkoffer met bevestiging een kilo of 5.
Zijn Kettingslot 5KG
Da's 130 KG.
Dus als 1 van jullie 100KG weegt dan kan hij welgeteld 16KG bagage meenemen.
Alles daarboven is feitelijk overbelasting.
Ik kan maar 6KG bagage meenemen.... Op een Jet 14.
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Dat valt weer niet tegen.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het 255 was.
Mooi zo; is dat ook weer opgelost.
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Hoi roelf ik heb er nog eens over nagedachtTomosje schreef: ↑20 mar 2021, 20:44nou ik zal hier voor iedereen die er interesse aan heeft een topic openen over scheve achterbruggen van scooters e.d.
om met de deur in huis te vallen diegene die er ooit over begon op het stn heeft jaren lang lopen beweren dat een TWEEPERSOONSSCoOTER DOOR 2 PERSONEN bereden moet kunnen worden.......
jaja nou laat ik het zo zeggen die beide personen in kwestie waren al ruim over het totaal toegestane gewicht van die scooter
(een new dink in dit geval)
die hebben het tot rechtszaken gedreigd enz.
tot een paar mensen vroegen heel voorzichtig of het misschien wel eens aan het te zwaar beladen van de scooter zou kunnen komen.
wat ze niet konden ontkennen echter was toen het weerwoord dat ze het boekje pas gelezen hebben toen ze de scooter al in hun bezit hadden..
ik persoonlijk was linea recta terug gegaan als ik gelezen had dat ik er niet met (de 2 personen in kwestie) op zou kunnen rijden wat een simpele rekensom uitwees.
daarnaast meende ik dat de cilinderinhoud ook niet meer op fabriek s niveau was ,,,
wat natuurlijk ook een zwaardere belasting was.
ook heb ik mogen aanschouwen hoe er mee gereden werd.... en hoe vluchtheuvels en dergelijk genomen werden..
om eerlijk te zijn viel het me mee dat het hele ding niet in elkaar donderde..
ik heb vele mensen gehoord over scheven achterwielen en altijd als je begon te vragen kwam het op overbelasting uit.. of door vermogen of dor gewicht of door.... rijstijl vaak natuurlijk een combinatie van deze drie basis oorzaken.
2 keer heb ik mee gemaakt dat het echt een productie fout was en dit betrof new dinks waarbij het ophang nokje afbrak van de achterveerbevestiging..
en 1keer door gebrek aan onderhoud en de achterveer helemaal rot was waardoor hij constant aansloeg ook daar vertonden de variokast scheuren dit was bij een grand dink.
net als het eeuwige gezever over die ophangrubbers.. ik heb er nog nooit 1 moeten vervangen
heb ze bij een motor revisie wel vervangen omdat ik toch het blokje er onder vandaan had..
het kenteken van mijn sym jet 14 heeft er geen belaadbaargewicht opstaan?
zou dit betekenen dat ik ook tante Antje van 350 pond er mee kan vervoeren??
nou brand los!
roelf
Is dit topic echt nodig het is volgens mij al genoeg uitgemolken
Er is al zoveel over gezegd
Volgens mij komt het er gewoon op neer wanneer je met beleid je scooter gebruikt
Regelmatig onderhoud laat plegen dit niet hoeft te gebeuren
Groet Martin
Nou weet je martin ik.heb hierover al zoveel gezeur en gezeik langs zien komen.
En altijd is iedereen schuldig behalve de gebruiker (s) van de scooter.
En als je dat dan plomp verloren dat zegt of schrijft ben je de idioot of word je betaald door kymco enz.
Zoals ik schreef ik heb het nooit gehad heb er best zwaar spul.mee vervoerd ook de kids wel achterop vaak grenzend aan het totaal gewicht zelfs wel een kg of wat er over...
Vandaar dat ik het hier zo neer zet..klaar dat ook afgevinkt...
Roelf
En altijd is iedereen schuldig behalve de gebruiker (s) van de scooter.
En als je dat dan plomp verloren dat zegt of schrijft ben je de idioot of word je betaald door kymco enz.
Zoals ik schreef ik heb het nooit gehad heb er best zwaar spul.mee vervoerd ook de kids wel achterop vaak grenzend aan het totaal gewicht zelfs wel een kg of wat er over...
Vandaar dat ik het hier zo neer zet..klaar dat ook afgevinkt...
Roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Mijn beugel voor zijkoffers weegt minder dan 2 kg
Het gewicht van de koffers tezamen is ongeveer 2 kg.
Dit soort gewichten zijn te verwaarlozen in relatie tot de toegestane belasting van de scooter.
Ik heb eens gewogen wat ik aan kleding enz meenam op vakantie naar het buitenland.
Dit was ook ongeveer 10 kg.
Tel daarbij wat olie, gereedschap, fotoapparatuur, regenkleding etc.
Dit was totaal ongeveer 5 kg.
Ik zelf weeg helaas iets meer dan 100 kg.
Al met al blijf ik ruimschoots binnen de gewichtsmarges waar de scooter mee belast mag worden.
Ik heb met dit soort reizen een kleine 30.000 km ervaring, en nog nooit een defect gehad wat ontstaan was door overbelasting van het toegestane gewicht.
Het gewicht van de koffers tezamen is ongeveer 2 kg.
Dit soort gewichten zijn te verwaarlozen in relatie tot de toegestane belasting van de scooter.
Ik heb eens gewogen wat ik aan kleding enz meenam op vakantie naar het buitenland.
Dit was ook ongeveer 10 kg.
Tel daarbij wat olie, gereedschap, fotoapparatuur, regenkleding etc.
Dit was totaal ongeveer 5 kg.
Ik zelf weeg helaas iets meer dan 100 kg.
Al met al blijf ik ruimschoots binnen de gewichtsmarges waar de scooter mee belast mag worden.
Ik heb met dit soort reizen een kleine 30.000 km ervaring, en nog nooit een defect gehad wat ontstaan was door overbelasting van het toegestane gewicht.
gr. Henk
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Vakantie naar Salzburg 2016
Vakantie naar Hongarije 2017
Vakantie naar Italië en Oostenrijk 2018
Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019
Vakantie Grand Tour Germania 2020
Vakantie de grote Sissi tour 2021
Vakantie de grote Sissi tour 2.0 2022
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Vakantie naar Salzburg 2016
Vakantie naar Hongarije 2017
Vakantie naar Italië en Oostenrijk 2018
Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019
Vakantie Grand Tour Germania 2020
Vakantie de grote Sissi tour 2021
Vakantie de grote Sissi tour 2.0 2022
- Hans v.d. Kleij
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44
Ik rijd al vele jaren met veel plezier op mijn ND en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Onderhoud is erg belangrijk en hoe je er mee omgaat.
Er is al zoveel over geschreven en verteld dat ik er niets meer over typ.
Hans
Onderhoud is erg belangrijk en hoe je er mee omgaat.
Er is al zoveel over geschreven en verteld dat ik er niets meer over typ.
Hans