• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Nr.4 van Nederland @Saphir Blue

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Gebruikersavatar
vulneratos
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
Locatie: Soesterberg

@spikey Jazeker
Als jij een goede dealer heb zou die het kunnen regelen. Alleen door best wel wat papier werk willen zij hier vaak niet aan wagen of eerder aan meewerken.

We hebben één Europese unie dus men kan gewoon net als een auto naar Duitsland gaan en daar een auto en in ons geval een scooter kopen.
Bij mij is het zo gegaan:
Ik heb overlegd met de verkopende partij (Dealer in Duitsland)
Bij binnenkomst van de scooter de framenummers en en de COC verklaring (Conform of Certificaten) via mail ontvangen (wordt bij iedere scooter geleverd echter houden vaak dealers dit achter de hand).
De verklaring van overeenkomst heeft jou dealer nodig omdat hiermee aangetoond wordt dat de scooter gekeurd is voor de Europese unie En ook verkocht mag worden. Jou dealer in Nederland kan na het schouwen dan aan de hand van foto’s waar het framenummer op staat een kenteken aanvragen. Let wel jou dealer moet wel de mogelijkheid hebben om zelf een kenteken aan te vragen. Zelfs voordat hij in Nederland is. Dit is precies het zelfde wat bij de rdw ook gebeurt met op kenteken zetten van geïmporteerde voertuigen alleen wordt dit in Nederland gedaan).
Ik ben toen met het kenteken op zak naar Duitsland gegaan en heb hem daar op de scooter gezet. Ik moest wel aantonen dat hij verzekerd is want dan pas krijg ik hem mee. Aan de hand de ontvangen mail van de verzekering Heb ik dit laten zien en ben toen naar huis gereden.
Wel lastig want je bent hem gelijk aan het inrijden dus het was een lange reis naar huis dus gelijk iets van 200 km ingereden.
Ik zal effe moeten zoeken maar ik heb er nog een foto van........

en ja foto gevonden....op zaterdag 1 oktober 2016 opgehaald bij Rollershop Sabine te Dorsten.
Bijlagen
Zo trots als een pauw.....kiek hem glunderen....
Zo trots als een pauw.....kiek hem glunderen....
IMG_0996.jpg (4.21 MiB) 3059 keer bekeken
Effe kenteken erop plakken en gaan
Effe kenteken erop plakken en gaan
IMG_0992.jpg (3.88 MiB) 3059 keer bekeken
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Gebruikersavatar
vulneratos
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
Locatie: Soesterberg

@spikey

Hieronder de COC verklaring
Bijlagen
IMG_0905.jpg
IMG_0905.jpg (3.81 MiB) 3056 keer bekeken
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
spikey
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:15

Vulneratus,

Ik heb 6 jaar geleden zelf ook een retro scooter in de box gekocht en het ja het kenteken werd afgegeven aan de hand van de coc verklaring zonder dat de scooter uit de box is geweest.
Maar dat je nog steeds een Nieuwe 2 takt kan importeren dat wist ik niet. Ik vind de g Dink ook heel mooi maar dacht dat hij niet meer verkrijgbaar was. Ik heb een jaar geleden de nieuwe new people s gekocht en ik ben er ook zeer tevreden mee en vooral de injectie is perfect want hij start altijd en nog nooit een sputtering gehad . Ik was er 3200 euro voor kwijt in dit dure land maar als ik had geweten dat de g dink nog verkrijgbaar was had ik misschien toch voor de g dink gegaan.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

`vorig jaar was hij zeker nog verkrijgbaar.
nu denk ik dat je te laat bent helaas.
je zou de peugeot citystar 2takt injectie ook kunnen kopen in duitsland volop leverbaar.
heb er zelf ook flink over nagedacht echter heb ik even een citystar gehad en ik vond hem niet lekker zitten en een peugeot is nooit helemaal rammelvrij.. een kymco g dink wel..
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
spikey
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:15

Tomosje schreef:
15 jul 2020, 21:18
`vorig jaar was hij zeker nog verkrijgbaar.
nu denk ik dat je te laat bent helaas.
je zou de peugeot citystar 2takt injectie ook kunnen kopen in duitsland volop leverbaar.
heb er zelf ook flink over nagedacht echter heb ik even een citystar gehad en ik vond hem niet lekker zitten en een peugeot is nooit helemaal rammelvrij.. een kymco g dink wel..
roelf
Tomosje,

Maar hij is in Duitsland wel leverbaar toch?
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

nee volgens mij niet meer nieuw tenminste ik kan hem niet vinden misschien dat er nog wel nieuwe in showrooms staan maar ja das een zoektocht.
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
vulneratos
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
Locatie: Soesterberg

Inderdaad niet meer verkrijgbaar...
Wel 2e hands....in de kleur rood en met 8000km.
Let wel hier moet je echt in de prijs gaan afdingen. Want 2e hands zijn ze best wel duur. En als je zegt dat je via een scooterclub komt uit nederland komt krijg je als het goed is meer korting.
En het is handig als je iemand weet die perfect Duits spreekt.
Ik had helaas voor Duits een 3 op mijn rapport dus ik had een nederlandse Tolk meegenomen (Gerhard een collega tourder).

Hier de koppeling voor www.
www.rollershop-dorsten.de
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Plaats reactie