Dank allen! Ik heb ondertussen een hoop geprobeerd.. Kawasaki geeft verder niet thuis omdat de motor ergens anders in onderhoud is geweest. Rechtsbijstand geeft aan dat ik terug moet naar MotoPort waar de motor gekocht is. Na contact wil MotoPort uit coulance de kabelboom kosteloos vervangen. Echter moet de motor dan op transport naar de andere kant van NL, moet ik eerst afrekenen bij de huidige garage en dien ik een kabelboom aan te schaffen (zonder coulance, want MotoPort is geen Kawa dealer). Dan komt het totale bedrag ook ruim boven de 1500 euro uit en heb ik geen garantie dat de motor daarmee daadwerkelijk gemaakt is. Kortom, het is een touwtje trekken tussen verschillende partijen geworden, de onzekerheid is groot en zelf ben ik er zelf ondertussen behoorlijk klaar mee.
De huidige garage heeft een jonge Versys-X uit 2019 in de showroom staan met 450 km op de teller. Deze kan ik met inruil voor een gunstige prijs overnemen. Het betreft dan een motor die nog volop in de fabrieksgarantie zit. Nadat ik aangaf dat het vertrouwen in Kawasaki bij mij nu redelijk weg was kreeg ik zelfs 4 jaar volledige fabrieksgarantie.
Het punt is dat ik gewoon zorgeloos rond wil rijden en er zeker van wil zijn dat ik, wanneer dit soort kostbare zaken zich voordoen, niet nogmaals de dupe wordt.. Daarom heb ik besloten om de nieuwe Versys aan te schaffen. Morgen ga ik richting de Kawa dealer om de deal te sluiten. Het is een flinke financiële tegenslag maar uiteindelijk wel de meest zekere keuze. En ja ik heb mijn les geleerd.. Deze krijgt enkel nog onderhoud bij officiële Kawa dealers!
Dus mocht je de komende tijd een jongen op een Versys-X tegenkomen die toch enigszins verzuurd voor zich uit kijkt, dan ben ik dat. Maar.. ik kan in ieder geval weer rijden en na een tijdje zal deze klap weer slijten.
-
- Beheerder
-
-
Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
Op weg naar een mooi & nieuw begin!
De Kawasaki van Dennis
Kawasaki Versys-X 300 ABS (Augustus 2019) - 12.000 km
SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!
SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!
- Proudborough
- Site Admin
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
Uiteindelijk toch de beste/zekere oplossing denk ik! En nu weer door op een nagenoeg nieuwe motor.
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Peugeot 308SW 2010
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Peugeot 308SW 2010
- Hans v.d. Kleij
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44
Hallo Dennis wat een gedoe allemaal zeg, wellicht beter zo om een ander aan te schaffen onder redelijk gunstige omstandigheden, het kost je dan toch serieus geld maar dan ben wel van het gedoe af en kan je weer zorgelijk rijden en inderdaad het zure gezicht gaat vanzelf weg.
Geniet maar van je nieuwe "fiets" .
Gr Hans
Geniet maar van je nieuwe "fiets" .
Gr Hans
Jammer dat je deze pech hebt.
Toch hoop ik dat je veel plezier aan je nieuwe motor zult beleven, en dat het "zure" gevoel uiteindelijk verdwijnt, en die brede lach weer op je gezicht terug komt.
Toch hoop ik dat je veel plezier aan je nieuwe motor zult beleven, en dat het "zure" gevoel uiteindelijk verdwijnt, en die brede lach weer op je gezicht terug komt.
gr. Henk
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Vakantie naar Salzburg 2016
Vakantie naar Hongarije 2017
Vakantie naar Italië en Oostenrijk 2018
Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019
Vakantie Grand Tour Germania 2020
Vakantie de grote Sissi tour 2021
Vakantie de grote Sissi tour 2.0 2022
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Vakantie naar Salzburg 2016
Vakantie naar Hongarije 2017
Vakantie naar Italië en Oostenrijk 2018
Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019
Vakantie Grand Tour Germania 2020
Vakantie de grote Sissi tour 2021
Vakantie de grote Sissi tour 2.0 2022
Ja Dennis het is treurig
Maar je heb nu een motor die betrouwbaar is met garantie
Het zal nog wel even duren voor dat je dat rot gevoel kwijt bent.
Heel veel veilige kilometers er komt weer mooie tijd aan
Tot gauw bij een toer rit
Maar je heb nu een motor die betrouwbaar is met garantie
Het zal nog wel even duren voor dat je dat rot gevoel kwijt bent.
Heel veel veilige kilometers er komt weer mooie tijd aan
Tot gauw bij een toer rit
MP3 300 HPE Sport
tjonge wat een verhaal.
ik vind het jammer dat jij de dupe bent van het kastje naar de muur gedrag van deze ondernemers.
nu heb je echter wel garantie en een nagenoeg nieuwe machine.
gefeliciteerd met je aankoop
roelf
ik vind het jammer dat jij de dupe bent van het kastje naar de muur gedrag van deze ondernemers.
nu heb je echter wel garantie en een nagenoeg nieuwe machine.
gefeliciteerd met je aankoop
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Helemaal vergeten om hier een foto te plaatsen van mijn nieuwe aanwinst!
Inmiddels is de inrijd periode bijna achter de rug en de teller staat nu op 1.400 km. Wel grappig. in het boekje staat dat de eerste 500 km niet boven de 4000 tpm gereden mag worden en daarna tot 1600 km niet boven de 6000. Dit betekend in de praktijk een topsnelheid van 60 km/h en 80 km/h. Oftewel niet te doen.. Volgens mij hebben ze dat hoofdstuk gewoon gekopieerd uit de handleiding van de 650. Ik heb gewoon lekker dynamisch gereden en zo min mogelijk snelweg gepakt. Maar niet direct naar het rode gebied doorgetrokken natuurlijk. Het blokje is nu lekker losgekomen en ik haal met gemak 1 op 28.
Het zadel is een stuk zachter als die van het 2017 model. Hier werd flink over geklaagd. Gelukkig heeft Kawasaki daar dus wat aan gedaan. De "Trail Winners" (het merk is bij mij onbekend) fabrieksbanden zijn matig.. In droge omstandigheden redelijk wat grip, maar zodra het vochtig is moet je door de bochten als een oud wijf. Ohja, en ze slijten als zachte boter.
Voor morgen heb ik een afspraak bij de garage (en ja.. zeker een officiële Kawasaki dealer dit keer) voor de 1000 km inloop beurt. Dan wordt ook gelijk het adventure pakket (handkappen, tankpad, valbeugels, middenbok, zijkoffers) en de set mistlampen gemonteerd en kan ik weer door richting de 12.000 km.
Weer lekker kilometers maken dus!
Inmiddels is de inrijd periode bijna achter de rug en de teller staat nu op 1.400 km. Wel grappig. in het boekje staat dat de eerste 500 km niet boven de 4000 tpm gereden mag worden en daarna tot 1600 km niet boven de 6000. Dit betekend in de praktijk een topsnelheid van 60 km/h en 80 km/h. Oftewel niet te doen.. Volgens mij hebben ze dat hoofdstuk gewoon gekopieerd uit de handleiding van de 650. Ik heb gewoon lekker dynamisch gereden en zo min mogelijk snelweg gepakt. Maar niet direct naar het rode gebied doorgetrokken natuurlijk. Het blokje is nu lekker losgekomen en ik haal met gemak 1 op 28.
Het zadel is een stuk zachter als die van het 2017 model. Hier werd flink over geklaagd. Gelukkig heeft Kawasaki daar dus wat aan gedaan. De "Trail Winners" (het merk is bij mij onbekend) fabrieksbanden zijn matig.. In droge omstandigheden redelijk wat grip, maar zodra het vochtig is moet je door de bochten als een oud wijf. Ohja, en ze slijten als zachte boter.
Voor morgen heb ik een afspraak bij de garage (en ja.. zeker een officiële Kawasaki dealer dit keer) voor de 1000 km inloop beurt. Dan wordt ook gelijk het adventure pakket (handkappen, tankpad, valbeugels, middenbok, zijkoffers) en de set mistlampen gemonteerd en kan ik weer door richting de 12.000 km.
Weer lekker kilometers maken dus!
Kawasaki Versys-X 300 ABS (Augustus 2019) - 12.000 km
SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!
SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!
- Hans v.d. Kleij
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44
Zier goed uit Dennis, geniet maar van je nieuwe aanwinst, en fijn dat je tevreden bent.
Gr. Hans
Gr. Hans