• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

De Kawasaki van Dennis

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Gebruikersavatar
Dennis97
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2020, 11:21
Locatie: Balgoij
Contacteer:

We zijn nu 2,5 weken verder. De Versys staat nog steeds bij de garage en de situatie is eigenlijk zwaar kl*te..

Na uren zoeken is men samen met Kawasaki Europe en de fabriek in Thailand tot de conclusie gekomen dat de complete kabelboom vervangen dient te worden. Totale kosten? Een slordige 1780,- euro. Er wordt GEEN garantie gegeven dat het probleem daarmee opgelost is, aangezien andere componenten last gehad kunnen hebben van de sluiting. Reparatie is dus een sprong in het diepe, met gevaar voor eigen portemonnee..

Kawasaki geeft aan dat de motor uit de garantieperiode is en dat deze niet bij een officiële dealer in onderhoud geweest is. Daarom doen ze niet veel. Ik kan als coulance de kabelboom tegen inkoop krijgen.

Ik heb de motor 11 maanden geleden als occasion bij MotoPort Leeuwarden gekocht. Ik neem nog contact op met hun om te kijken voor een non-conformiteit regeling maar om eerlijk te zijn zakt de moed mij een beetje in de schoenen. Een nieuwe motor kan ik nu als student niet betalen, dus moet ik de huidige laten repareren.. echter zijn die kosten ook astronomisch hoog zonder dat ik weet of het dan opgelost is.. :cry:
Kawasaki Versys-X 300 ABS (Augustus 2019) - 12.000 km


SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 851
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Oke mooi shit dus.
Maar motorport is toch kawa dealer..
En je hebt er ook al een flinke.pukkel.km s mee gedraaid en dan vraag 2 waarom de gehele kabelboom.
Ik zou een googelen over elektrische problemen ...versys 300
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Verdomme Dennis, dat is niet zo'n goed nieuws. Ik heb er geen verstand van, dus ik kan jou geen goede raad geven, maar ik hoop dat de kosten meevallen, en dat er coulant met de reparatie wordt omgegaan. Ik zal in ieder geval voor je duimen.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Dennis, dat is zwaar kl..ten.
Ik hoop dat er op een of andere manier een acceptabele oplossing uitkomt voor je bij Motoport.
We blijven het volgen, sterkte.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt, het is een prachtige motor die je hebt.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 851
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

nou heb zitten zoeken en zoals ook op het motor forum word geopperd zou ik eerst eens die motor met een goede elektricien door meten.
het blijft raar 1x hooft zekering er uit en gelijk complete kabelboom er af...
ik denk eerlijk gezegd dat dit een kwikfit oplossing is.. verwisselen van alles waar het ook maar aan zou kunnen liggen.
klant opschepen met de kosten ennnn doei...
als de hooft zekering er ut knalt kan het maar een kort stuk kabelboom zijn..
die van de accu naar hooftstroom zekering en die van het contactslot naar.. de zekering alles daarna zou beschermt moeten worden door die hooft zekering..

roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Niet des Kawasaki's.
Überhaupt niet des Japanners.
Die zijn, normaliter, electronisch onverwoestbaar.
Als het nou een Fransoos was geweest...
Ik zou het advies van Roelf opvolgen.
Het kán, mijns inziens, gewoon niets zijn wat zo serieus is dat het je een halve motorfiets kost.
Blijft over dat ik met je mee baal...
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Nou Dennis dat is knap balen zeg, ik hoop voor je dat er een andere oplossing komt want dit is wel veel geld.
Veel succes.
Gr Hans
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 415
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Ja Dennis dat zeker balen en vreemd
En wat Roelof schreef zou ik zeker overwegen door een elektricien alles laten door meten
Want hoofdzekering eruit de hele kabelboom vernieuwe dan zou je dat moeten zien of ruiken als er kabel samen gesmolten zijn.
Meten is weten
Ik hoop dat het goed opgelost wordt voor een redelijke prijs
MP3 300 HPE Sport
Gebruikersavatar
Jur
Site Admin
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:16

Goedemorgen Dennis!

Een gremlin tijdens het rijden! Ik zou niet graag in jouw schoenen willen staan.
Ik weet nog dat @Gerard van H tijdens Bossche Bollen eenzelfde probleem had, bleek het aan de 12V aansluitpunt boven het achterwiel te liggen.

Ik hoop voor je dat ze enige proces van eliminatie hebben uitgevoerd om te controleren waar het probleem zich specifiek voor doet. Zo niet, sowieso wat @John Knol zegt, eerst laten meten (of zelf leren :D ).
Plaats reactie