• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Voorstellen Henk Roeleveld G-Dink50

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal en waarom je gekozen hebt om bij ons te registreren!
Gebruikersavatar
Henk Roeleveld
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 nov 2020, 18:06
Locatie: Scheveningen

Hoi Hans, ik mag wel door de stad rijden want mijn G-Dink is van mei 2013. Dus geen probleem, ja en verder hoop ik alle bekenden weer is te zien bij een toer. Dat zal nog wel even duren ivm het weer en de corona.
Groeten Henk
Hans v.d. Kleij schreef:
11 nov 2020, 22:56
Hallo Henk,
Weer een bekende uit de buurt, leuk dat je hier ook aangemeld bent en inderdaad jammer van de ktn, was een toonaangevende club, en de stn, ja daar zullen we het maar niet meer over hebben.
Ik hoop je snel weer eens te zien en te spreken als we weer tourtjes gaan maken, wellicht leuk om hier in de buurt eens een tour uit te zetten.
Even een vraag, hoe ga je dat op lossen als je straks niet meer met je G-Dink door de stad mag rijden? vanaf 1 december, Ik heb een ontheffing aan moeten vragen omdat mijn ND ouder is dan 2010.
Groet Hans
Henk Roeleveld - Sym Jet 14 E4
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Hallo Henk,
Niet voor het een en ander maar de g-dink is toch geen 4 takt en de 2 takten worden in de ban gedaan in Den Haag.
Of vergis ik me.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

ik dacht alles van voor 2011..
en in amsterdam mag hij tot oudjaarsdag 2023 tot 23.59 door amsterdam rijden
daarna krijgt hij een boete van 60 euro
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Proudborough
Site Admin
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
Locatie: Purmerend
Contacteer:

De regels in Den Haag zijn net iets anders dan die van Amsterdam. In Amsterdam geld alleen een leeftijdsverbod. Alles ouder dan 2011 mag er niet in, een 2 takt uit 2014 dus wel.

In Den Haag is het alleen zo dat ze ook specifiek de 2 takt gaan bannen. (Hoe ze dat willen controleren weet ik niet, dat word niet vermeld) Wel kun je in beide steden een 4t scooter van voor 2011 laten keuren zodat je er nog steeds mee de milieu zone in mag.


Regelgeving Den Haag
Regelgeving Amsterdam
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Ik zit te wachten op mijn ontheffing, omdat mijn ND van voor 2010 is.
dan kan ik met een gerust hart door Den Haag tuffen, ik weet niet hoe Henk dat gaat doen met zijn 2 takt G-Dink, mag niet meer in den Haag rijden, na 1 december.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

euh word er nu toch wel eens een beetje moe van..
de regels voor den haag staan op internet..

Milieuzone oude brom- en snorfietsen
Den Haag krijgt een milieuzone voor vervuilende brom- en snorfietsen op benzine. Vanaf 1 december 2020 mag u met een bromfiets en snorfiets uit 2010 en daarvoor nergens meer in Den Haag rijden. Oude elektrische brom- en snorfietsen zijn wel toegestaan.
dan over de door hans aangevraagde viertakt keuring..

Waarom een 4-takt-keuring?
Op het kentekenbewijs staat niet of een brom- of snorfiets een 2-takt of 4-takt motor heeft. Aan het kenteken kan de gemeente dus niet zien of een brom- of snorfiets wel of niet mag rijden in de milieuzone. Daarom moet een voertuig worden gekeurd.

dus mag henk gewoon met zijn tweetakt scooter door den haag knorren.. immers is deze van na 2010.
heb om te controleren het kenteken van de g dink ingevoerd en positief ik mag er mee door den haag rijden. of de volgende eigenaar dan....
dus ik hoop hiermee duidelijkheid te hebben verschaft een viertakt voor 2010 moet gekeurd worden mag dan lekker door rijden voor een tweetakt van voor 2010 geld dit niet!
of je moet zoals harry hem ombouwen.
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Henk Roeleveld
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 nov 2020, 18:06
Locatie: Scheveningen

Tomosje schreef:
18 nov 2020, 11:47
euh word er nu toch wel eens een beetje moe van..
de regels voor den haag staan op internet..

Milieuzone oude brom- en snorfietsen
Den Haag krijgt een milieuzone voor vervuilende brom- en snorfietsen op benzine. Vanaf 1 december 2020 mag u met een bromfiets en snorfiets uit 2010 en daarvoor nergens meer in Den Haag rijden. Oude elektrische brom- en snorfietsen zijn wel toegestaan.
dan over de door hans aangevraagde viertakt keuring..

Waarom een 4-takt-keuring?
Op het kentekenbewijs staat niet of een brom- of snorfiets een 2-takt of 4-takt motor heeft. Aan het kenteken kan de gemeente dus niet zien of een brom- of snorfiets wel of niet mag rijden in de milieuzone. Daarom moet een voertuig worden gekeurd.

dus mag henk gewoon met zijn tweetakt scooter door den haag knorren.. immers is deze van na 2010.
heb om te controleren het kenteken van de g dink ingevoerd en positief ik mag er mee door den haag rijden. of de volgende eigenaar dan....
dus ik hoop hiermee duidelijkheid te hebben verschaft een viertakt voor 2010 moet gekeurd worden mag dan lekker door rijden voor een tweetakt van voor 2010 geld dit niet!
of je moet zoals harry hem ombouwen.
roelf
Roelf dat is zo, zo is het verhaal in Den Haag, als je twijfelt kan je het kenteken invoeren op de site en heb je gelijk uitsluitsel. Hierbij de link voor Hans (geld dus alleen voor Den Haag) www.denhaag.nl/mileuzones.
Gr. Henk
Laatst gewijzigd door Henk Roeleveld op 21 feb 2021, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk Roeleveld - Sym Jet 14 E4
Reyn Schuurmans RIP
Berichten: 104
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:17

Welkom
Gebruikersavatar
Henk Roeleveld
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 nov 2020, 18:06
Locatie: Scheveningen

Hallo allemaal, nou m'n prachtige G-Dink zullen jullie niet gaan zien. Hij is verkocht voor een mooie prijs, in het voorjaar komt er een andere.
Een rode Agility 50 4t met windscherm en koffer en nog geen 3200km op de teller, zo'n 30 kg lichter dan de G-Dink. Tja ik wordt ook een dagje ouder :D :D Ik moet hem nog wel ophalen in Hellevoetsluis, maar dat is geen punt hij staat daar in een garage en mag daar blijven staan tot er betere temperaturen zijn. :lol:
Bijlagen
K Agillity rood 2.JPG
K Agillity rood 2.JPG (492.15 KiB) 5479 keer bekeken
K Agillity rood .JPG
K Agillity rood .JPG (498.29 KiB) 5479 keer bekeken
Henk Roeleveld - Sym Jet 14 E4
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Dat is een mooie scooter, Henk.
Ik wens je heel veel mooie en veilige kilometers op de prachtige machine
Plaats reactie