Ik las het laatst in de ScooterXpress dat de Sym de Symphony ST vernieuwd was.
Dit maal met een injectie motor en vernieuwde verlichting.
Nu maar hopen dat ze het net zo snel op de juiste afstelling kunnen krijgen als de euro 4 modellen.
foto is van een 125cc maar in de scooterexpress staat de 50cc met het zelfde vernieuwde model
Meer info zie snelkoppeling.
https://www.symscooters.nl/nl/models/symphony-st.html
Even op Sym-global.com gekeken voor meer afbeeldingen en ja gevonden…
Ik moet zeggen dat is een behoorlijke opruim mogelijkheden onder je buddyzit….
De zadel is zo te zien ook aangepast.
Ik moet zeggen totaal niet verkeerd...
-
- Beheerder
-
-
Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
Op weg naar een mooi & nieuw begin!
Sym Symphony ST vernieuwd model.
- vulneratos
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
- Locatie: Soesterberg
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Ik vind het een hele mooie scooter.
Maar, je geeft het al aan.... de afstelling.
En de vraag of het blok ook rechte vertanding heeft, net als de Jet 14.
De eindoverbrenging van een 16 inch is kleiner, om de snelheid eruit te halen.
Dus ik kan me voorstellen dat bij een rechte vertanding dit nog harder gaat gieren.
Maar, je geeft het al aan.... de afstelling.
En de vraag of het blok ook rechte vertanding heeft, net als de Jet 14.
De eindoverbrenging van een 16 inch is kleiner, om de snelheid eruit te halen.
Dus ik kan me voorstellen dat bij een rechte vertanding dit nog harder gaat gieren.
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Dat valt juist mee denk ik.
Het fluiten van de tandwielen zal meevallen.
Ik ben ook erg onder de indruk van dit model.
Grootste voordelen 16!inch wielen.
Tanken.op de voor mij goede plek.
En meedraaiende koplamp met het stuur en dud rijrichting!
Roelf
Het fluiten van de tandwielen zal meevallen.
Ik ben ook erg onder de indruk van dit model.
Grootste voordelen 16!inch wielen.
Tanken.op de voor mij goede plek.
En meedraaiende koplamp met het stuur en dud rijrichting!
Roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
- vulneratos
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
- Locatie: Soesterberg
En ook niet verkeerd is het achterwiel is voorzien van een schijfrem.
Eerlijk is eerlijk ook deze is mooi compleet.
Tijdens de 1e jaar meeting van de Vrije Vogels hebben we de maten vergeleken van een Sym Jet 14 en een Sym Symphony ST.
Er was haast geen verschil (op uiterlijk na dan). Ook de zithouding was gelijk alleen de windscherm is mooier bij een Jet 14. (hoge windscherm)
al met al hier hier ook weer een tourscooter geboren met een imposante ruimte onder de zadel wat zeker niet verkeerd is. Ik denk ook bijna gelijk aan een Kymco G-dink qua ruimte onder de zadel.
Eerlijk is eerlijk ook deze is mooi compleet.
Tijdens de 1e jaar meeting van de Vrije Vogels hebben we de maten vergeleken van een Sym Jet 14 en een Sym Symphony ST.
Er was haast geen verschil (op uiterlijk na dan). Ook de zithouding was gelijk alleen de windscherm is mooier bij een Jet 14. (hoge windscherm)
al met al hier hier ook weer een tourscooter geboren met een imposante ruimte onder de zadel wat zeker niet verkeerd is. Ik denk ook bijna gelijk aan een Kymco G-dink qua ruimte onder de zadel.
Laatst gewijzigd door vulneratos op 02 okt 2021, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Voor lange mensen (1,90 mtr +) denk ik dat de Symphony een iets betere zithouding heeft.vulneratos schreef: ↑01 okt 2021, 19:58En ook niet verkeerd is de achterwiel is voorzien van een schijfrem.
Eerlijk is eerlijk ook deze is mooi compleet.
Tijdens de 1e jaar meeting van de Vrije Vogels hebben we de maten vergeleken van een Sym Jet 14 en een Sym Symphony ST.
Er was haast geen verschil (op uiterlijk na dan). Ook de zithouding was gelijk alleen de windscherm is mooier bij een Jet 14. (hoge windscherm)
al met al hier hier ook weer een tourscooter geboren met een imposante ruimte onder de zadel wat zeker niet verkeerd is. Ik denk ook bijna gelijk aan een Kymco G-dink qua ruimte onder de zadel.
Ik zei de gek zit op een Symphony iets voorover in een wat actieve rijhouding, terwijl ik op de Jet 14 de neiging heb om mijn bekken naar achter te kantelen en onderuit te zakken, net als op de ND. Met alle gevolgen van dien.
Verder ben ik het met je eens dat er weer een serieuze toerscooter bij gekomen is.
De vergrootte zadelruimte, in combinatie met een (bescheiden) topkoffer (indien leverbaar) levert een hoop bergruimte op.
Ik herinner me de proefrit die ik maakte in Bussum op een Symphony Hobbelpaard uit de eerste serie en die in Ommen op een goed afgesteld exemplaar.
Niet te vergeten dat ik het vuilniszakkengrijs in combinatie met zwart gewoon supermooi vind. Bescheiden en toch sportief.
Indien de Euro 5 net zo goed rijdt als die in Ommen....
Shit mensen.... Luxeprobleem.
Keuzes keuzes keuzes....
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
- Proudborough
- Site Admin
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
De vorige generatie ST (waar dennis toen al die reizen op gereden heeft) Had enorm veel last van een gierende eindoverbrenging. Ik heb er toen in ons reisje door duitsland achter gereden en het was een heel apart geluid. Voor hem was het heel snel gewend en hij merkte het nog maar amper op. maar misschien toch om in de overweging mee te nemen.Stoyanov schreef: ↑01 okt 2021, 05:35Ik vind het een hele mooie scooter.
Maar, je geeft het al aan.... de afstelling.
En de vraag of het blok ook rechte vertanding heeft, net als de Jet 14.
De eindoverbrenging van een 16 inch is kleiner, om de snelheid eruit te halen.
Dus ik kan me voorstellen dat bij een rechte vertanding dit nog harder gaat gieren.
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Peugeot 308SW 2010
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Peugeot 308SW 2010