• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Beveiliging opschroeven

Hou elkaar op de hoogte en deel hier het laatste nieuws wat voor ons van belang kan zijn!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulneratos
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
Locatie: Soesterberg

Beste leden
Op dit moment is de site van de Vrije Vogels gehackt. De hostmannen zijn er druk mee bezig echter is er op een of andere manier steeds een ip adres blokkade waardoor sommige leden niet meer online kunnen. Het is ons opgevallen dat het merendeel oud STN leden zijn. Waaronder ikzelf
Waarom deze bericht.
Dit is puur ter waarschuwing en aan de beheerders hou de gast “kijkers” goed in de gaten. Er zitten gewoon teveel bots die de boel blokkeren.
Tevens is het best wel verstandig om je wachtwoord (helaas) soms met regelmaat te veranderen.
Persoonlijk werk ik met 1password en hier wordt mijn wachtwoord versleutelt tijdens het intypen….wel zo handig.
Ik hoop dat de hackers een behoorlijke ongeluk krijgen waardoor ze hun vingers niet meer kunnen gebruiken. Dat zou een hoop ellende schelen.

Gezien onze mooie en prachtige hobby heb ik dit bericht aangemaakt om leden en beheerders te waarschuwen.
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

ik kon gister en vanmorgen nog op het vogelforum via de telefoon nu ook niet meer.
telkens eror 404 bij het opzoeken of beveiligingswaarschuwing.
de pc kan hem op het www ook niet vinden.. das op zich vreemd. en zou kunnen betekenen dat hij volledig offline is op dit moment.
hier heeft jur alles in d macht en de aanmeldingen worden dubbel gecheckt
nu heb ik gelukkig niks belangrijks op de pc staan..
maar bedankt voor de waarschuwing tony!
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Ja ik had ook steeds moeilijkheden om op dat forum te komen, ook nog eens een ander wachtwoord aangevraagd maar helaas telkens error.
Dus ben benieuwd wanneer ik en de anderen er weer veilig op kunnen.
Bedankt Tony voor je bericht.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
boukeent
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 jul 2020, 14:07
Locatie: DE RIJP

ik heb ook begrepen dat er een ddos aanval was. daardoor kan site ook onbereikbaar worden.
Bouke
Kymco xtown 300i, 2018
Sym joymax z 300i, 2019
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ik speel diverse webhanced spellen en krijg continue de mededeling dat het spel slachtoffer is geweest van 1 of andere aanval, waarbij veel gebruikersnamen en wachtwoorden zijn buitgemaakt.
Word er niet goed van.
Stel je eens voor dat dergelijke lieden hun intelligentie op een eerlijke manier gaan gebruiken...
Van mij mogen ze ze ook kreupel slaan.
En hiermee is eens temeer bewezen dat vertrouwen goed is, maar controle beter...
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
vulneratos
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
Locatie: Soesterberg

boukeent schreef:
17 jun 2021, 19:11
ik heb ook begrepen dat er een ddos aanval was. daardoor kan site ook onbereikbaar worden.
Bouke
Dat klopt.
Maar bij een ddos aanval kun je de boel resetten en via een backup alles binnen 1 uur terug plaatsen. En dan draait het forum weer vanaf ouds.
Wat ik nu heb begrepen is dat het forum draait op smf (vraag mij niet wat dit is) en zij zijn steeds minder gaan investeren aan modernisering en hun systeem krijgt steeds meer conflicten met hun huidige beveiliging. Deze keer is het ze gelukt en ik zie persoonlijk niet de lol er van in om mensen hun hobby en info die wij als scooter rijders openbaar delen op het forum af te nemen om er een blokkade op te leggen. Je kan er alleen maar informatie vanaf halen en dat geheel gratis. Hoe ziek ben je dan in je hoofd om dit te doen. En goh wat hebben ze dan weer een lol…..NOT.
Op de een of andere manier is het steeds dat ip-adressen worden geblokkeerd en dan kun je inderdaad helemaal niets meer.
Wel vreemd dat het niet bij alle leden is gebeurd. Dat dit ernstige gevolgen hebben is zeker dus de komende dagen zijn ze druk bezig voor een andere oplossing.
Ook ik kan op dit moment nog steeds er niet op dus ik wacht rustig af.
Let wel dit is voor vele een hobby en die doen dit in hun vrije tijd dus best wel een hectisch moment voor vele.
Ik wens ze veel succes met het herstel en nu maar hopen dat er niet teveel verloren gaat.
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Plaats reactie