• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!

Van 50cc naar 400cc

Hou elkaar op de hoogte en deel hier het laatste nieuws wat voor ons van belang kan zijn!
Plaats reactie
Red Distance

Beste allemaal.
Afgelopen maanden 5 september 2025 ben ik door Roelf vd veen uitgenodigd om samen met jullie allemaal het 5jarig jubileum te vieren in de buurt van Arhem.
Tijdens de aankomst daar zag ik dat Martin en ik op de 50ccs waren gekomen en de rest op de zwaardere versies.
Mijn oog viel gelijk op de mp3 van Roef en die van Gerhard lift.
De mp3 van Gerhard vond ik een geweldige machine,net als die van Roelf.
Nou ben ik hier en daar aan het kijken voor wat anders,en het is niet zo dat mijn sym jet 14 niet voldoet maar ben er wel achter gekomen dat de fietspaden toch een behoorlijk opstakels zijn hier in Nederland.
Nou heb ik al even contact gehad met Roelf en Gerhard,en ben ik erchter gekomen dat de Peugot Metropolis de geschkte mp3 voor mij is kwa lengte.
Ik ben op facebook iemand tegen gekomen die ongeveer net zo groot is als mij 1,66cm.
En die persoon schreef naar mij dat het makkelijk te doen is.
Eind dit jaar krijg ik bericht(tis een heel lang verhaal om dat allemaal nu op te schrijven)wat mijn plan is.
En ik denk zelf dat het positief gaat uitpakken,dan gaat de sym jet 14 weg na ruim 5,5jaar en zal plaats maken voor het grote werk de Peugot Metropolis rs 400cc.
Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn laat ik het jullie weten.
Groetjes anton.
Marco_61

Zo Anton, dat is nou een verassing. Het is inderdaad zo dat het op de fietspaden steeds drukker wordt, en met al die E-bikes wordt het er ook niet veiliger op. Ik vind op de rijbaan rijden alleen maar voordelen hebben. Tuurlijk moet je dan ook uitkijken want er zijn automobilisten die denken dat ze alleen op de weg zitten. Maar wat denk je van navigatie. Nooit meer problemen dat je tomtom of garmin zegt dat je rechtdoor moet, terwijl er geen fietspad lang die n-weg ligt. Geen last, of bijna geen last van fietsers, en je tourgebied wordt een stuk groter. Je kunt in 1 uur een stuk verder komen dan met een 50cc. Dus ik zou zeggen.....doen.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Tomosje
Site Admin

ondanks dat we een prachtige rit hadden naar arnhem
en we op de polderwegen erg gemakkelijk samen op toerden is het zeker ook voor jou net als ik om gewoon de grote weg op te draaien en naar het midden van het land te rijden tourtocht te doen en weer naar huis.
de fietspaden worden steeds meer bevolkt door speedelic s fat bike s en oma en opa s geheel vrij van enig verkeersinzicht met helm op de bakkes inclusief communicatie set en rem licht .
op hun EBIKE FIETSEND MET 25 KM PER UUR ALSOF DE DUIVEL HUN ACHTERNA ZIT..
neu dan mooi de 80 km wegen en door toeren.
zeker met de voor jou juiste machine zal je denken had ik dit maar eerder bedacht haha.
de peugeot is een erg goede mp3 achtige motor.
ik verheug mij alvast op je aanschaf en nogmaals wil best mee gaan.
of gerard das de metrolpois goieroe hier.
oh ja hou er wel rekening mee dat hij gaat kijken of de binnenkant van de motor ook gepolijst is en elk boutje in het koper vet staat alle kabel aansluitingen in het zuurvrije vaseline,staan en de banden geen 0.00003 mm verschillen in slijtage..
ook zal hij de uitlaat secuur onderwerpen op een ontlastingstest.. :D :D :D :D :D
Yamaha tricity 300 drijtje!
Marco_61

Als je serieus in de markt bent voor een driewieler. Kijk dan niet alleen bij die dozenschuiver van een Brouwer. Maar kijk ook eens hier: https://www.motoroccasion.nl/motoren Daar zetten alleen motorzaken hun motoren op. En meestal goedkoper, met garantie en minder kilometers dan die van Brouwer. Ik heb geen hoge dunk van die mijnheer, en velen met mij zoals ik op het grote motorforum kan lezen. Maar het is je eigen keuze. Ik probeer alleen goede raad te geven. En als je er eentje hebt raad ik aan een paar motorlessen te nemen bij een rijschool. Daar leer je alles over plaats op de weg, kijkgedrag, en veiligheid.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
boukeent

anton ik denk een goed idee. succes met je zoektocht.

Bouke
Sym adx 300, 2025
Sym joymax z 300i, 2019
Mach dirt track 650, 2019
Red Distance

Voor zover even bedankt voor de reacties die ik heb gelezen,mijn ogen vielen gelijk op een aantal mp3s in de locatie Putten.
Maar nu ik dit allemaal lees,denk ik dat arjan brouwer maar voorbij moet laten gaan.
Er staan genoeg op internet,ik zal zo meteen even kijken op de link die hier in dit topic is aangegeven.
Tot zover iedereen bedankt.
Groetjes anton
Hans v.d. Kleij

Zo Anton ga je echt je prachtige 50cc wegdoen.
Je bereik word ineens veel groter.
Jammer maar helaas.
Succes met het vinden van het juiste exemplaar.
Gr Hans
Tomosje
Site Admin

Ja helaas voor de verknochte 50cc (ahum) rijders hier gaan steeds meer van die groep zwaarder rijden.
Kijkend naar onze roots erg jammer.
Immers daar zijn we allemaal mee begonnen.
Aan de andere kant de meeste van tweetakt grand dink s en peugeots naar 4 takt euro 5 sym slakken was al een enorme overgang.
Toch horen we vrijwel niemand zeker de latere instromers er niet over.
Nu de fietspaden meer file s hebben dan de 80km ernaast gaan vele over op de rijbaan..
Ik denk dat zoals meerdere beamen behoren de 50cc rijders tot een uitstervend soort..
Net als tweetakt..solex en zundapp en uiteindelijk sym en benzine brommers...
Er zal denk ik nu een tijd komen van nog verder afnemende deelname van 50 cc leden aan tochten.
Tot diegenen die het organizeren denken we doen het alleen nog voor motoren...
Helaas uiteraard!
Yamaha tricity 300 drijtje!
Henk Roeleveld

Ach ieder moet het voor zich zelf weten ik blijf 50cc rijden zolang ik kan, heb hier weinig last omdat we hier toch al op de weg rijden. En een driewieler kan ik hier toch niet kwijt, moet dan altijd buiten staan. En zeker niet voor de deur, misschien komt er volgend jaar nog wel een nieuwe 50cc :D , zit te denken aan Kymco Skytown 50.
Henk Roeleveld - Sym Jet 14 E4
Sympeter

Ook een mooie scooter Henk.
Groeten Peter.
Plaats reactie