• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Voorbeeld in China gemaakte producten

Past jouw vervoer niet in de bovenstaande categorieën? Stel hier dan je vraag!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulneratos
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
Locatie: Soesterberg

Hieronder zie je een filmpje van 2 slagmoerhamers
Eentje van het merk Makita en de een look a like slaghamer.
Beide modellen worden in china gemaakt en duidelijke te zien zijn de verschillen.

https://youtu.be/4pXM5bHSk2Y

Oordeel zelf en kijk naar de verschillen in het filmpje. Ook hier inwendig zie je de slijtage in de één en in de andere (makita model) juist niet.

Waarom ik dit naar voren haal is heeft te maken dat volgens mij Kymco steeds meer onderdelen uit China haalt echter merk ik ook aan de diverse onderdelen van de scooter een matige kwaliteit is waaronder ook het gebruikte staal. Hieronder de plaat waar de varioriem tegenaan loopt.
Duidelijk te zien dat er hele kleine gaatjes naar voren komen en kan ik niet anders concluderen dat hier een goedkoper staal is gebruikt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door vulneratos op 25 jun 2020, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
ROADHOGG

LOL ! ! jij volgt ook project Farm? :o
ik vindt het een van de leukere YT Kanalen . . .ben al 3 jaar lid, dus kende hem al ! !
Gebruikersavatar
Jur
Site Admin
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:16

"Let's find out!" :lol:

Haha, ja; altijd wel leuk als hij zijn testen uit voert, wat betreft spullen uit china; ik bestelde vanalles en nog wat via Ali en moet toegeven dat niet elk onderdeel even fantastisch van kwaliteit was..

Maar goed, weer een leuk filmpje!
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

O. Fijn... ikheb net een nieuwe kymco gekocht.
Zal wel meevallen hoop ik. :shock:
Gebruikersavatar
vulneratos
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 jun 2020, 14:27
Locatie: Soesterberg

Steven Luuko schreef:
27 jun 2020, 12:30
O. Fijn... ikheb net een nieuwe kymco gekocht.
Zal wel meevallen hoop ik. :shock:
Nou de meeste “echte” Kymco rijders merken dat de kwaliteit een heel stuk minder is geworden. Laat staan de fouten die gemaakt zijn bij Kymco.
Heavy User 2013
Heavy User 2018
Dagrecord: 857km
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Kymco geeft wel 3 jaar garantie. Geeft aan dat ze hun product toch vertrouwen.
Of ze gaan er van uit dat bijna niemand de 3 jaar met correct en geregistreerd onderhoud gaat rijden, zonder ongeoorloofde modificaties.

Het probleem zit in in de Chinese onderdelen, maar de controle van deze onderdelen.
Je kan er niet zomaar van uit gaan, dat Chinese producten (of van andere landen) 100% goed zijn.
Zoals iedere fabrikant zal ook Kymco de afweging moeten maken welk onderdeel ze grondig moeten controleren.
Het is, waar het onderdeel ook vandaan komt, altijd een gok.
China staat er om bekend om bijna altijd te kunnen leveren, maar dat de kwaliteit niet altijd goed is.
Plaats reactie