scheve achterbruggen enz.
Geplaatst: 20 mar 2021, 20:44
nou ik zal hier voor iedereen die er interesse aan heeft een topic openen over scheve achterbruggen van scooters e.d.
om met de deur in huis te vallen diegene die er ooit over begon op het stn heeft jaren lang lopen beweren dat een TWEEPERSOONSSCoOTER DOOR 2 PERSONEN bereden moet kunnen worden.......
jaja nou laat ik het zo zeggen die beide personen in kwestie waren al ruim over het totaal toegestane gewicht van die scooter
(een new dink in dit geval)
die hebben het tot rechtszaken gedreigd enz.
tot een paar mensen vroegen heel voorzichtig of het misschien wel eens aan het te zwaar beladen van de scooter zou kunnen komen.
wat ze niet konden ontkennen echter was toen het weerwoord dat ze het boekje pas gelezen hebben toen ze de scooter al in hun bezit hadden..
ik persoonlijk was linea recta terug gegaan als ik gelezen had dat ik er niet met (de 2 personen in kwestie) op zou kunnen rijden wat een simpele rekensom uitwees.
daarnaast meende ik dat de cilinderinhoud ook niet meer op fabriek s niveau was ,,,
wat natuurlijk ook een zwaardere belasting was.
ook heb ik mogen aanschouwen hoe er mee gereden werd.... en hoe vluchtheuvels en dergelijk genomen werden..
om eerlijk te zijn viel het me mee dat het hele ding niet in elkaar donderde..
ik heb vele mensen gehoord over scheven achterwielen en altijd als je begon te vragen kwam het op overbelasting uit.. of door vermogen of dor gewicht of door.... rijstijl vaak natuurlijk een combinatie van deze drie basis oorzaken.
2 keer heb ik mee gemaakt dat het echt een productie fout was en dit betrof new dinks waarbij het ophang nokje afbrak van de achterveerbevestiging..
en 1keer door gebrek aan onderhoud en de achterveer helemaal rot was waardoor hij constant aansloeg ook daar vertonden de variokast scheuren dit was bij een grand dink.
net als het eeuwige gezever over die ophangrubbers.. ik heb er nog nooit 1 moeten vervangen
heb ze bij een motor revisie wel vervangen omdat ik toch het blokje er onder vandaan had..
het kenteken van mijn sym jet 14 heeft er geen belaadbaargewicht opstaan?
zou dit betekenen dat ik ook tante Antje van 350 pond er mee kan vervoeren??
nou brand los!
roelf
om met de deur in huis te vallen diegene die er ooit over begon op het stn heeft jaren lang lopen beweren dat een TWEEPERSOONSSCoOTER DOOR 2 PERSONEN bereden moet kunnen worden.......
jaja nou laat ik het zo zeggen die beide personen in kwestie waren al ruim over het totaal toegestane gewicht van die scooter
(een new dink in dit geval)
die hebben het tot rechtszaken gedreigd enz.
tot een paar mensen vroegen heel voorzichtig of het misschien wel eens aan het te zwaar beladen van de scooter zou kunnen komen.
wat ze niet konden ontkennen echter was toen het weerwoord dat ze het boekje pas gelezen hebben toen ze de scooter al in hun bezit hadden..
ik persoonlijk was linea recta terug gegaan als ik gelezen had dat ik er niet met (de 2 personen in kwestie) op zou kunnen rijden wat een simpele rekensom uitwees.
daarnaast meende ik dat de cilinderinhoud ook niet meer op fabriek s niveau was ,,,
wat natuurlijk ook een zwaardere belasting was.
ook heb ik mogen aanschouwen hoe er mee gereden werd.... en hoe vluchtheuvels en dergelijk genomen werden..
om eerlijk te zijn viel het me mee dat het hele ding niet in elkaar donderde..
ik heb vele mensen gehoord over scheven achterwielen en altijd als je begon te vragen kwam het op overbelasting uit.. of door vermogen of dor gewicht of door.... rijstijl vaak natuurlijk een combinatie van deze drie basis oorzaken.
2 keer heb ik mee gemaakt dat het echt een productie fout was en dit betrof new dinks waarbij het ophang nokje afbrak van de achterveerbevestiging..
en 1keer door gebrek aan onderhoud en de achterveer helemaal rot was waardoor hij constant aansloeg ook daar vertonden de variokast scheuren dit was bij een grand dink.
net als het eeuwige gezever over die ophangrubbers.. ik heb er nog nooit 1 moeten vervangen
heb ze bij een motor revisie wel vervangen omdat ik toch het blokje er onder vandaan had..
het kenteken van mijn sym jet 14 heeft er geen belaadbaargewicht opstaan?
zou dit betekenen dat ik ook tante Antje van 350 pond er mee kan vervoeren??
nou brand los!
roelf