• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Hoe maak ik een 12volts aansluiting..

Duckie
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2021, 16:35

Het zou leuk zijn als ik een tomtom ga gebruiken, maar hoe ga ik te werk. Wat is verstandig. Ja, ik heb de smaak te pakken.

Ik zag vandeweek een scooter rijden, met een aansluiting voor tomtom, en telefoon. Maar gaf ook de laatstroom aan. Hihihi hoe gaaf zou dat zijn, en kan duckie beginnen met de lange afstanden reis

Wie weet raad
Duckie
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Ik heb een TomTom rider op de scooter zitten. Die zit in een cradle, die ook de stroom geeft. En die zit geschakeld met het contact. Als het contact uit staat, staat er geen stroom meer op de cradle.
Ik heb dat niet zelf gedaan, maar mijn dealer.
Ik heb ook een 12 volt aansluiting, eigenlijk een usb aansluiting, maar die zit rechtstreeks op de accu. Dus er staat altijd stroom op. Aangezien de usb aansluiting in een kastje zit, vind ik dit niet erg.

Als je de smaak zo te pakken hebt, kun je ook wel "un rundje dur Brabant" meerijden. Bere gezellig altijd. Leer je meteen wat leden kennen. ;)
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Duckie
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2021, 16:35

Hihihi, ehhhh van Heemskerk naar Brabant. Wordt overnachten dan. Mijn dealer ook eens lief aankijken, voor zo 'n aansluiting. Vind het best handig.. Thanks.

Duckie
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Dezelfde aansluitingen heb ik ook op mijn Sym, de stroom voor de navigatie hebben ze afgetakt bij de schakelaar(s)
op het stuur links en gaat dus ook uit als het contact eraf gaat.
De usb aansluiting heb ik ook in het kastje zitten en heb ik toen zelf rechtstreeks op de accu aangesloten.
Alles aansluiten rechtsstreeks op het contactslot was schijnbaar nogal veel demontagewerk vandaar via de stoomvoorziening naar de schakelaar op het stuur.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Duckie schreef:
27 feb 2021, 11:12
Hihihi, ehhhh van Heemskerk naar Brabant. Wordt overnachten dan. Mijn dealer ook eens lief aankijken, voor zo 'n aansluiting. Vind het best handig.. Thanks.

Duckie
Hallo Duckie,
Dat word door leden veel gedaan en dan vaak hetzelfde hotelletje boeken wat dan echt heel gezellig.
samen erheen hotel pakken , samen eten, tourtje rijden hotel pakken of gelijk terug rijden, meestal nog een nachtje hotel en de volgende dag gezamenlijk terug.
Is echt gezellig.
Is echt een aanrader.
Groet Hans
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Hans v.d. Kleij schreef:
27 feb 2021, 11:45
Duckie schreef:
27 feb 2021, 11:12
Hihihi, ehhhh van Heemskerk naar Brabant. Wordt overnachten dan. Mijn dealer ook eens lief aankijken, voor zo 'n aansluiting. Vind het best handig.. Thanks.

Duckie
Hallo Duckie,
Dat word door leden veel gedaan en dan vaak hetzelfde hotelletje boeken wat dan echt heel gezellig.
samen erheen hotel pakken , samen eten, tourtje rijden hotel pakken of gelijk terug rijden, meestal nog een nachtje hotel en de volgende dag gezamenlijk terug.
Is echt gezellig.
Is echt een aanrader.
Groet Hans
Dat bedoel ik. Mooi verwoord, Hans.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
ROADHOGG

Hey Duckie, ik gebruik zelf m`n telefoon voor navigatie met deze app ; https://play.google.com/store/apps/deta ... ator&gl=NL
gratis en geen dataverbinding nodig, werkt wereldwijd

als voeding gebruik ik deze ; https://www.gps.nl/motornavigatie/usb_v ... motor.html
gegarandeerd waterdicht, behalve als je het kanaal inrijdt :lol:

en als houder voor de telefoon deze ; https://www.gps.nl/motornavigatie/ram-mount_x-grip.html kost wat maar dan heb je ook wat ! ! wel ff kijken welk setje op je scooter past. er zijn ook setjes die op je spiegel passen etc.

ik werk hier al vele jaren met plezier mee . . .
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Duckie schreef:
27 feb 2021, 11:12
Hihihi, ehhhh van Heemskerk naar Brabant. Wordt overnachten dan. Mijn dealer ook eens lief aankijken, voor zo 'n aansluiting. Vind het best handig.. Thanks.

Duckie
150 heen
150 tour
150 terug
De Grunningers rijden deze afstanden regelmatig op 1 dag....
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Duckie
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2021, 16:35

Zodannnn, jongens daar kunnen we wat mee. Wat goeeeeeeeed, hihihi. We gaan aan de bak.

Duckie
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 415
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Dit is mijn USB aansluiting op het stuur
Deze besteld bij waypoint de andere dag al binnen.
De dealer heb deze erop gezet en de USB in het kastje afgekoppeld en die stekker gebruikt voor de nieuwe USB.
Deze gaat dus gewoon via het contact er zijn geen draden door geknipt
Het voordeel is als ik sluiting in de USB op het stuur krijgt windscherm eraf halen stekker los trekken scherm terug en door rijden
Bijlagen
Dubbel usb
Dubbel usb
IMG_20210327_155704_638.jpg (2.7 MiB) 6343 keer bekeken
MP3 300 HPE Sport
Plaats reactie