• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Vraag aan de die-hard kymconauten...

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Mijn collega heeft een zeer goed onderhouden Kymco DJ 50 snorbrommer.
Alles is goed aan dat ding, alleen de uitlaat niet meer.
De snoruitvoering is geleverd met een andere uitlaat dan de bromuitvoering.
Hij heeft al geprobeerd om een bromuitlaat met een prop erin te monteren, maar dat rijdt voor geen meter.
Heeft er iemand, of weet er iemand, nog een originele snoruitlaat voor een DJ 50 te koop?
Of heeft er iemand kennis in huis om dit probleem op een andere manier op te lossen?
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Nou das een lastige .
Ben bang dat hij inderdaad een snor uitlaat zal.moeten vinden.

Er zijn tegenwoordig op.marktplaats veel scooter sloperijen..
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Van wat ik nog weet van vroeger is dat een tweetakt uitlaat nogal invloed heeft op de werking van de motor.
De tegendruk van de uitlaat zorgt ervoor dat de vers aangezogen mengsel, terug drukt in de cilinder.
De vorm en afmetingen van de uitlaat komt nauw omdat de uitlaat op het juiste moment het verse mengsel moet terug drukken.

Verdere uitleg, voor de techneuten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Expansiep ... enstoename.

Kortgezegd, wat Tomosje zegt. ;)
Plaats reactie