• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

camera op scooter of helm?

ROADHOGG

was volgens mij een toertje Bakel als ik het goed heb Steven . . .
ik vindt hem behoorlijk schokkerig, hier ga je niet voor je plezier 5 Min. of langer naar kijken ! ! maar als het puur is voor ongevallen, kan het ermee door . . .
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

De meningen zijn nog verdeeld over het aandragen van go-pro beelden als bewijsmateriaal.
Ik heb binnenkort nog contact met mijn rechtsbijstandsverzekering en zal het dan eens aankaarten.
Ik heb het volgende kunnen vinden hierover:
Landen waar dashcam mag en niet mag.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... m-verboden

Autorijden met dashcam: áltijd getuige + bewijs in auto!
https://www.goedkopeautoverzekering.nl/ ... erzekering

Wat ik wel heb geleerd is dat, bij een ongeluk altijd word aangeraden om de politie te laten komen.
Dat geeft een duidelijk en onderbouwd verhaal, waar het oordelen wat makkelijker maakt.
Zeker bij het aanrijden van een zwakke weggebruiker en zonder noemenswaardige getuigen.

Ik rij nu een aantal dagen met de camera/telefoon opstelling en het bevalt tot nu toe goed.
Beelden zijn inderdaad niet echt rustig, maar wel duidelijk genoeg als bewijsmateriaal.
Grootste nadeel is het telkens afhalen en opzetten van de camera's en ik kan maar 1 uur filmen met de accu's.
Dus voor lange tochten niet ideaal.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Steven Luuko schreef:
05 jul 2020, 19:19
Ik rij nu een aantal dagen met de camera/telefoon opstelling en het bevalt tot nu toe goed.
Beelden zijn inderdaad niet echt rustig, maar wel duidelijk genoeg als bewijsmateriaal.
Grootste nadeel is het telkens afhalen en opzetten van de camera's en ik kan maar 1 uur filmen met de accu's.
Dus voor lange tochten niet ideaal.
Is het niet mogelijk om een powerbank erop aan te sluiten? Dat vergroot de accuduur aanzienlijk.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Toch nog even gestoeid met de camera.
Aansluiten op een powerbank is bij de go pro niet mogelijk omdat deze in een waterdicht omhulsel zit. Dus ik zal het moeten doen met de accu zelf.

Wel heb ik een andere positie gevonden. Deze keer op mijn helm. Ik had eerst de schroef waarmee het vizier bevestigd is, vervangen door een langere schroef en op deze schroef de camera bevestigd.
Maar deze opstelling vond ik een beetje gevaarlijk omdat bij een ongeluk je op de zijkant van je helm kan vallen en je hoofd kan doorboren met die langere schroef. Leek me geen goed idee.

Maar nu heb ik, eigenlijk heel simpel, de camera met een bandje aan mijn vizier bevestigd. Ik doe zelden mijn vizier naar beneden, maar zelfs dan kan ik nog gewoon zien.
20200730_084550.jpg
20200730_084550.jpg (4.17 MiB) 6325 keer bekeken
Gebruikersavatar
Proudborough
Site Admin
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
Locatie: Purmerend
Contacteer:

2 tips nog :D
Voor bijna elk model gopro bestaan er behuizingen met een gat erin zodat je een oplaad kabel kunt gebruiken.
En ik zou toch de gopro aan de zijkant vd helm vastplakken. Geeft alsnog weer stabieler beeld.
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

De locatie op mijn vizier is een stuk beter, maar nog steeds trillende beelden.
De (nep) GoPro heeft geen digitale stabilisatie en ook geen gat in de behuizing voor een oplaad kabel.
Waarschijnlijk zit ik aan de limiet van wat de Action nep GoPro kan.
Maar sowieso is het beeld voldoende voor eventueel bewijsmateriaal.
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Steven Luuko schreef:
05 jul 2020, 19:19
De meningen zijn nog verdeeld over het aandragen van go-pro beelden als bewijsmateriaal.
Ik heb binnenkort nog contact met mijn rechtsbijstandsverzekering en zal het dan eens aankaarten.
Ik heb het volgende kunnen vinden hierover:
Landen waar dashcam mag en niet mag.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... m-verboden

Autorijden met dashcam: áltijd getuige + bewijs in auto!
https://www.goedkopeautoverzekering.nl/ ... erzekering

Wat ik wel heb geleerd is dat, bij een ongeluk altijd word aangeraden om de politie te laten komen.
Dat geeft een duidelijk en onderbouwd verhaal, waar het oordelen wat makkelijker maakt.
Zeker bij het aanrijden van een zwakke weggebruiker en zonder noemenswaardige getuigen.

Ik rij nu een aantal dagen met de camera/telefoon opstelling en het bevalt tot nu toe goed.
Beelden zijn inderdaad niet echt rustig, maar wel duidelijk genoeg als bewijsmateriaal.
Grootste nadeel is het telkens afhalen en opzetten van de camera's en ik kan maar 1 uur filmen met de accu's.
Dus voor lange tochten niet ideaal.

Ik blijf het onvoorstelbaar vinden.
Wie kent niet de beelden uit het oostblok, waar mensen zich op de motorkap van een auto werpen en vervolgens heel theatraal naar het asfalt gaan?
Alles voor een paar roebels van de verzekering. In Rusland is een dashcam een must.
En NL moet weer eens dwars liggen...
Kan me hierover zo opwinden.
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

het vizier vangt stiekem nogal wat wind. Tijdens het rijden trilt het, vandaar de trillende beelden.
Ik heb nu mijn vizier vervangen door een aluminium strip en deze goed strak vastgezet aan de helm. Wellicht zal dit betere beelden geven. Vrijdag heb ik een grote tocht van Brabant naar Zeeland, dus tijd genoeg om te testen. Wordt vervolgd...
ROADHOGG

We Kieken mee . . . Grinnik ! ! làot de beelden maor komen . . vooral geinterreseert in de terug weg . . . ;)
Gebruikersavatar
Steven Luuko
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 jun 2020, 13:14
Contacteer:

Hier is een filmpje van de tourtocht van afgelopen zaterdag.
Achterste voren gefilmd geeft een leuk effect.
https://youtu.be/gy8E9R2fVVw
Plaats reactie