• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Lekke band en ride-on.

Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Ga ik vanmorgen ff mijn oliepeil controleren, dju toch, lekke band.
Ik zie dat er wat Ride-on naar buiten is geperst, maar na meten blijkt dat de band nog gewoon op spanning is. Dus dat spul heeft zijn werk goed gedaan. Ik ga wel een nieuwe band erop laten leggen, want dit is bij deze nu de 2e keer. En alweer een prop erin vind ik teveel van het goede. Zeker nu de vakantie in Duitsland hoogstwaarschijnlijk gewoon doorgaat.
Laat ik meteen doen bij de onderhoudsbeurt die eraan zit te komen.
Maar toch wel raar, met de auto is het alweer jaren geleden dat ik een lekke band had, en met de scooter al 2 keer in een jaar. En mijn vorige scooter (Vespa) is het ook al gebeurd.

hier een onduidelijke foto van mijn band, waar je ziet dat de Ride-on naar buiten is gekomen.
20200531_103933.jpg
20200531_103933.jpg (3.85 MiB) 6203 keer bekeken
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Jur
Site Admin
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 apr 2020, 07:16

Goeie keuze, zeker als je richting DE gaat rijden... Ga je er wel een nieuwe portie RO in stoppen?

Ik ben vorig weekend zelf in een schroef gereden, zijn nog std bandjes en gevuld met ride-on. Ondanks de schroef besloten deze er (nog) niet uit te halen ivm enig vervoer wat ik momenteel heb. De schroefkop is inmiddels netjes afgesleten en nog steeds 0,0 drukverlies. Totdat het achterwiel uiteraard vervangen gaat worden...

Maar dan moet mijn ander vervoer het wel weer doen.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

ride one werkt meestal goed
toen ik 2 jaar terug uit duitsland kwam was ik blij dat ik van de anwb man die dennis hielp wat lucht mocht lenen de band was nagenoeg leeg..
prop er in .. tijdje later de band vervangen.

roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Goed om te lezen dat Ride On zijn werk heeft gedaan.
Dat geeft vertrouwen in dat spul.
Zeker met een lange reis door Duitsland voor de boeg.

En anders moeten we samen maar een cursus "proppenset gebruiken" .gaan volgen.
Hoe dan ook, laat de vakantie maar komen, wij slaan ons er wel doorheen. (voor wat de lekke banden betreft, dan)
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Jur schreef:
31 mei 2020, 11:43
Goeie keuze, zeker als je richting DE gaat rijden... Ga je er wel een nieuwe portie RO in stoppen?

Ik ben vorig weekend zelf in een schroef gereden, zijn nog std bandjes en gevuld met ride-on. Ondanks de schroef besloten deze er (nog) niet uit te halen ivm enig vervoer wat ik momenteel heb. De schroefkop is inmiddels netjes afgesleten en nog steeds 0,0 drukverlies. Totdat het achterwiel uiteraard vervangen gaat worden...

Maar dan moet mijn ander vervoer het wel weer doen.
Ondanks tegenstrijdige verhalen, ga ik er toch weer Ride-on in spuiten. Bij mij heeft het dus wel geholpen. 100 meter van mijn werk zit een motorzaak die dat spul verkoopt, dus daar kan ik na werktijd wel ff binnen vallen.
Als je die schroef laat zitten, dan wordt het rond die schroef verder afgesloten door ride-in. Perfecte sealing.👍🏻👍🏻
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

henkhouet schreef:
31 mei 2020, 12:10
Goed om te lezen dat Ride On zijn werk heeft gedaan.
Dat geeft vertrouwen in dat spul.
Zeker met een lange reis door Duitsland voor de boeg.

En anders moeten we samen maar een cursus "proppenset gebruiken" .gaan volgen.
Hoe dan ook, laat de vakantie maar komen, wij slaan ons er wel doorheen. (voor wat de lekke banden betreft, dan)
Anders bellen we Gerard wel.😂😂
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Tomosje schreef:
31 mei 2020, 12:09
ride one werkt meestal goed
toen ik 2 jaar terug uit duitsland kwam was ik blij dat ik van de anwb man die dennis hielp wat lucht mocht lenen de band was nagenoeg leeg..
prop er in .. tijdje later de band vervangen.

roelf
Hoezo Roelf. Heeft het bij jou niet gewerkt, of zat er geen Ride-on in?
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Nee zat ride one in .
Maar liep er gewoon uit en stolde niet.voldoende om.het gat dicht te maken denk dat de bout te dik was.ik denk m6...dus is het eigenlijk werkzaam voor kleinere gaatje s
Roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Jammer van de band Marco, zo te zien zit er nog profiel genoeg op.
Maar ik zou na 2 keer proppen er ook een nieuwe band op laten leggen.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Even een update.
Jetje heeft vandaag een onderhoudsbeurt gehad. wat is er allemaal gebeurd: Nieuwe rolletjes, v-snaar, bougie, vertandingsolie en gewone olie., Nieuw luchtfilter, benzinefilter en oliefilter. Verder een nieuwe remschijf, daar de mijne diepe groeven vertoonde, en nieuwe remblokken. Hij heeft de carburateur helemaal ontleed en schoongemaakt en de kleppen gesteld. En tot slot een nieuwe achterband.
Er komt geen ride-on meer in mijn scooter. De dealer heeft mij laten zien wat een rotzooi dat is. Mijn velg zat onder de smurrie, en heeft die dus helemaal schoon moeten maken. Daar werd ik vriendelijk voor bedankt. Hij heeft mij de oude band laten zien, en de zwarte troep kwam er uitgelopen. Dus bij een lekke band gewoon ouderwets proppen.
Kosten waren €270,-
Wel behoorlijk duur, maar bijna weer een nieuwe scooter. En hij rijdt weer heerlijk.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Plaats reactie