Pagina 2 van 5

Re: De Kawasaki van Dennis

Geplaatst: 05 jun 2020, 13:24
door Dennis97
We zijn nu 2,5 weken verder. De Versys staat nog steeds bij de garage en de situatie is eigenlijk zwaar kl*te..

Na uren zoeken is men samen met Kawasaki Europe en de fabriek in Thailand tot de conclusie gekomen dat de complete kabelboom vervangen dient te worden. Totale kosten? Een slordige 1780,- euro. Er wordt GEEN garantie gegeven dat het probleem daarmee opgelost is, aangezien andere componenten last gehad kunnen hebben van de sluiting. Reparatie is dus een sprong in het diepe, met gevaar voor eigen portemonnee..

Kawasaki geeft aan dat de motor uit de garantieperiode is en dat deze niet bij een officiële dealer in onderhoud geweest is. Daarom doen ze niet veel. Ik kan als coulance de kabelboom tegen inkoop krijgen.

Ik heb de motor 11 maanden geleden als occasion bij MotoPort Leeuwarden gekocht. Ik neem nog contact op met hun om te kijken voor een non-conformiteit regeling maar om eerlijk te zijn zakt de moed mij een beetje in de schoenen. Een nieuwe motor kan ik nu als student niet betalen, dus moet ik de huidige laten repareren.. echter zijn die kosten ook astronomisch hoog zonder dat ik weet of het dan opgelost is.. :cry:

Re: De Kawasaki van Dennis

Geplaatst: 05 jun 2020, 14:58
door Tomosje
Oke mooi shit dus.
Maar motorport is toch kawa dealer..
En je hebt er ook al een flinke.pukkel.km s mee gedraaid en dan vraag 2 waarom de gehele kabelboom.
Ik zou een googelen over elektrische problemen ...versys 300

Re: De Kawasaki van Dennis

Geplaatst: 05 jun 2020, 18:13
door Marco_61
Verdomme Dennis, dat is niet zo'n goed nieuws. Ik heb er geen verstand van, dus ik kan jou geen goede raad geven, maar ik hoop dat de kosten meevallen, en dat er coulant met de reparatie wordt omgegaan. Ik zal in ieder geval voor je duimen.

Re: De Kawasaki van Dennis

Geplaatst: 05 jun 2020, 18:14
door henkhouet
Dennis, dat is zwaar kl..ten.
Ik hoop dat er op een of andere manier een acceptabele oplossing uitkomt voor je bij Motoport.
We blijven het volgen, sterkte.

Re: De Kawasaki van Dennis

Geplaatst: 05 jun 2020, 19:11
door Sympeter
Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt, het is een prachtige motor die je hebt.

Re: De Kawasaki van Dennis

Geplaatst: 05 jun 2020, 20:08
door Tomosje
nou heb zitten zoeken en zoals ook op het motor forum word geopperd zou ik eerst eens die motor met een goede elektricien door meten.
het blijft raar 1x hooft zekering er uit en gelijk complete kabelboom er af...
ik denk eerlijk gezegd dat dit een kwikfit oplossing is.. verwisselen van alles waar het ook maar aan zou kunnen liggen.
klant opschepen met de kosten ennnn doei...
als de hooft zekering er ut knalt kan het maar een kort stuk kabelboom zijn..
die van de accu naar hooftstroom zekering en die van het contactslot naar.. de zekering alles daarna zou beschermt moeten worden door die hooft zekering..

roelf

Re: De Kawasaki van Dennis

Geplaatst: 05 jun 2020, 20:45
door Stoyanov
Niet des Kawasaki's.
Überhaupt niet des Japanners.
Die zijn, normaliter, electronisch onverwoestbaar.
Als het nou een Fransoos was geweest...
Ik zou het advies van Roelf opvolgen.
Het kán, mijns inziens, gewoon niets zijn wat zo serieus is dat het je een halve motorfiets kost.
Blijft over dat ik met je mee baal...

Re: De Kawasaki van Dennis

Geplaatst: 06 jun 2020, 09:52
door Hans v.d. Kleij
Nou Dennis dat is knap balen zeg, ik hoop voor je dat er een andere oplossing komt want dit is wel veel geld.
Veel succes.
Gr Hans

Re: De Kawasaki van Dennis

Geplaatst: 06 jun 2020, 10:06
door John Knol
Ja Dennis dat zeker balen en vreemd
En wat Roelof schreef zou ik zeker overwegen door een elektricien alles laten door meten
Want hoofdzekering eruit de hele kabelboom vernieuwe dan zou je dat moeten zien of ruiken als er kabel samen gesmolten zijn.
Meten is weten
Ik hoop dat het goed opgelost wordt voor een redelijke prijs

Re: De Kawasaki van Dennis

Geplaatst: 08 jun 2020, 08:08
door Jur
Goedemorgen Dennis!

Een gremlin tijdens het rijden! Ik zou niet graag in jouw schoenen willen staan.
Ik weet nog dat @Gerard van H tijdens Bossche Bollen eenzelfde probleem had, bleek het aan de 12V aansluitpunt boven het achterwiel te liggen.

Ik hoop voor je dat ze enige proces van eliminatie hebben uitgevoerd om te controleren waar het probleem zich specifiek voor doet. Zo niet, sowieso wat @John Knol zegt, eerst laten meten (of zelf leren :D ).