• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

De Kawasaki van Dennis

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Gebruikersavatar
Dennis97
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2020, 11:21
Locatie: Balgoij
Contacteer:

Bekend als de "SYM jongen" die op zijn trouwe Symhony ST Europa doortrok, heb ik flink wat tweewieler ervaring opgebouwd rondom 50cc. Toch was afgelopen SYMply Unlimited de laatste gezamenlijke reis van een ijzersterk koppel. De afgelopen twee jaar heb ik in totaal meer als 55.000 kilometers met de Symphony ST afgelegd. Samen hebben wij een groot deel van Europa gezien en vele speciale momenten gedeeld. Toch bleef de honger naar meer paarden, meer trekkracht en meer cilinders groeien. Ik wilde sneller zijn, sportiever rijden en vooral, verder weg gaan!

Daarom ben ik sinds de zomer van 2019 in het bezit van een nieuwe reisgenoot. Met trots presenteer ik mijn:

Kawasaki Versys-X 300 (ABS)

Uitgerust met een zuinige 300cc parallel-twin, lekker rijk aan opties, bouwjaar 2017, in de iconische Kawasaki groen kleur en daarom de perfecte reisgenoot voor mij. Het is een heerlijke woon-werk/tour machine en de kilometers tikken gestaagd weg.. Inmiddels heb ik bijna 27 duizend kilometer gereden met de Versys en de teller staat nu op 34.300 km.

In dit topic wil ik zo nu en dan wat posten over de dingen die mij bezighouden en de avonturen die ik ga maken op mijn Kawasaki. Te beginnen met een mooi stukje "Tempo Touren" in de Alpen! :)

Groeten Dennis!

Afbeelding

Afbeelding
Kawasaki Versys-X 300 ABS (Augustus 2019) - 12.000 km


SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!
Gebruikersavatar
Korps Mariniers
Site Admin
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Prachtige Machine Dennis.
Voor dat ik mijn Grand Dink kocht wilde ik naar Motor Port gaan om de Kawa 1200 te kopen Annemarie werd gek, als je dat doet dan kan je je spullen pakken lol.
En ik weet van haar dat meent ze dat ook, ze gaf nog een woord als je dood wilt dan doe ik het zelf wel hahahaahahah
Hier voor had ik net me Suz 750 zonder mijn schuld en aanrijding gehad totaal los, en dacht nu kan ik hem kopen van het verzekerings bedrag wat bij leggen maar helaas.

Gr. Harry
Mijn motto is: Over tot de orde van de dag.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Proudborough
Site Admin
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 apr 2020, 10:56
Locatie: Purmerend
Contacteer:

En ik kan uit ervaring spreken, de duo zit zit ook best comfortabel :lol:
"Not all those who wander are lost" - J.R.R. Tolkien
AGM CafeRacer lux. Aug 2016 0km - Aug 2017 6401km
Kymco G-Dink Juli 2017 200km - Jan 2020 25000km Dagrecord=369.1km (G-Dink)
Sym Fiddle 2 Feb 2020
Renault Clio3 Diesel
Afbeelding
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Ik kijk alweer uit naar jouw reizen, met de prachtige foto's en verslagen.
Veel plezier van deze mooi motor.
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 462
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi
Je komt die dennis ook overal tegen hier op zijn motor
Tik je op you tube sym jet in zie je hem ook
Nog welkom dennis
Gebruikersavatar
Dennis97
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2020, 11:21
Locatie: Balgoij
Contacteer:

Vandaag heeft de Versys mij voor het eerst echt in de steek gelaten..

Ik reed op de snelweg en was bezig met een inhaalactie toen alles ermee kapte. Motorvermogen weg, verlichting uit, dashboard zwart, alsof iemand de contactsleutel eruit had getrokken! Helemaal dood.. Dus koppeling in, afzakken en uitrollen richting de vluchtstrook. Natuurlijk stond ik precies op een k*t plek dus eerst maar eens een veilige plek opgezocht.

Na een snelle inspectie bleek de zekering van het dashboard geknapt. Nieuwe erin maar nog steeds geen teken van leven. Accu zat goed aangesloten en verder was er optisch niks geks te zien. Veel meer kun je op de vluchtstrook niet dus de ANWB gebeld.

Motor op transport naar de dichtstbijzijnde garage ergens in de buurt van Sliedrecht. Daar hadden ze het erg druk en na een korte inspectie bleek de 30A hoofdzekering ook kapot. Een nieuw geplaatste ging ook direct kapot. Ergens is dus kortsluiting ontstaan. De accu had nog goed spanning.

Morgen breng ik de motor op een trailer naar een Kawa dealer bij ons in de buurt. Die gaan er dan mee aan de slag. Ik houd mijn hart vast en hoop dat het bij een "simpele" kabelbreuk blijft..
Kawasaki Versys-X 300 ABS (Augustus 2019) - 12.000 km


SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Dat is knap vervelend Dennis.
Hopelijk valt het mee, en kost het allemaal niet te veel.
We horen nog wel van je wat het is geweest.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 987
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Heel vervelend natuurlijk, maar het belangrijkste is dat je er zelf zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen. Ik hoop dat de kosten van de Kawa mee vallen.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Das vette pech Dennis, gelukkig kwam je goed van de weg af en hopelijk kunnen ze de storing snel vinden en kosten meevallen.
Echt een mooie motor.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 415
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Dat is balen Dennis gelukkig kon nog wel veilig aan de kant komen
Nu maar hopen dat er een kabel door gesleten is die snel te vervangen en geen verdere elektrische dingen
MP3 300 HPE Sport
Plaats reactie