Een nieuwe motorscooter, Voge SR4
Geplaatst: 17 feb 2024, 16:29
Zo, de kogel is door de kerk.
Vandaag heb ik een nieuwe motorscooter gekocht.
De keus is gevallen op de Voge SR4 MAX.
Dit is een 350cc scooter, uit de fabriek van Loncin.
In deze fabriek wordt onder andere de BMW scooter C400GT gebouwd, en nu hebben de boefjes daar onder hun eigen naam deze 350cc uitgebracht.
Hetzelfde frame, hetzelfde motorblok, wielen, banden, remmen, schokbrekers, en ga zo maar door.
Het model wijkt iets af van de BMW, maar ook zijn er wel overeenkomsten.
Ook het gewicht is gelijk.
Op diverse toegepaste onderdelen is zelfs gewoon het BMW logo te zien.
Eigenlijk wilde ik deze scooter importeren uit Duitsland, omdat daar al een versie leverbaar is met handvatverwarming en zadelverwarming.
Ook is het windscherm electrisch verstelbaar bij de Duitse versie.
De aanschaf zou net zo duur worden als de Nederlandse versie, maar de transportkosten en bemiddelingskosten bedroegen € 750,00 .
Dat bracht het totaal op € 8550,00
De dealer hier in Nederland bood mij uiteindelijk een nieuwe aan voor € 7300,00 in plaats van de normale verkoopprijs van € 7799,00.
Dat was te mooi om te laten schieten.
Nu laat ik er ook handvatverwarming op monteren, en wordt alles in orde gemaakt om mijn Garmin zumo weer aan te sluiten.
Een topkoffer had ik al gekocht, maar hiervoor moet ik nog wel de bevestiging kopen, zoals een bagagerek (€ 150,00) , en Givi bevestiging
(€ 140,00)
En ik wil nog een hoger windscherm, maar dat moet ik eerst uitmeten.
Nu nog even mijn A2 rijbewijs zien te halen, zodat ik er ook op mag rijden, want dat heb ik natuurlijk nog niet.
Voorlopig kan mijn schoonzoon hem vast inrijden, zodat ik de eerste beurt uit kan laten voeren.
Op 15 juli moet ik op, voor mijn getrapt rijexamen, en als ik slaag, kan ik 6 dagen later met deze scooter op vakantie.
Het wordt billen knijpen of het allemaal op tijd gaat lukken, maar ik ga er mijn uiterste best voor doen.
Vandaag heb ik een nieuwe motorscooter gekocht.
De keus is gevallen op de Voge SR4 MAX.
Dit is een 350cc scooter, uit de fabriek van Loncin.
In deze fabriek wordt onder andere de BMW scooter C400GT gebouwd, en nu hebben de boefjes daar onder hun eigen naam deze 350cc uitgebracht.
Hetzelfde frame, hetzelfde motorblok, wielen, banden, remmen, schokbrekers, en ga zo maar door.
Het model wijkt iets af van de BMW, maar ook zijn er wel overeenkomsten.
Ook het gewicht is gelijk.
Op diverse toegepaste onderdelen is zelfs gewoon het BMW logo te zien.
Eigenlijk wilde ik deze scooter importeren uit Duitsland, omdat daar al een versie leverbaar is met handvatverwarming en zadelverwarming.
Ook is het windscherm electrisch verstelbaar bij de Duitse versie.
De aanschaf zou net zo duur worden als de Nederlandse versie, maar de transportkosten en bemiddelingskosten bedroegen € 750,00 .
Dat bracht het totaal op € 8550,00
De dealer hier in Nederland bood mij uiteindelijk een nieuwe aan voor € 7300,00 in plaats van de normale verkoopprijs van € 7799,00.
Dat was te mooi om te laten schieten.
Nu laat ik er ook handvatverwarming op monteren, en wordt alles in orde gemaakt om mijn Garmin zumo weer aan te sluiten.
Een topkoffer had ik al gekocht, maar hiervoor moet ik nog wel de bevestiging kopen, zoals een bagagerek (€ 150,00) , en Givi bevestiging
(€ 140,00)
En ik wil nog een hoger windscherm, maar dat moet ik eerst uitmeten.
Nu nog even mijn A2 rijbewijs zien te halen, zodat ik er ook op mag rijden, want dat heb ik natuurlijk nog niet.
Voorlopig kan mijn schoonzoon hem vast inrijden, zodat ik de eerste beurt uit kan laten voeren.
Op 15 juli moet ik op, voor mijn getrapt rijexamen, en als ik slaag, kan ik 6 dagen later met deze scooter op vakantie.
Het wordt billen knijpen of het allemaal op tijd gaat lukken, maar ik ga er mijn uiterste best voor doen.