• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Een BMW jonguh.

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1004
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Ik heb de BMW nu ondertussen 5 maanden. Er staan nu 4000 km op de teller, en ik moet zeggen, dat hij heerlijk rijdt. Alleen doet zich al een tijdje een probleem voor. Het begon in maart, dat het stationair toerental van de motor een stuk hoger was dan eigenlijk de bedoeling was. Volgens het instructieboekje moet die tussen de 1450 en 1500 toeren liggen. Alleen de mijne draait stationair op 1900/2000 toeren. Een stuk te hoog. Hoelang dit al was weet ik niet, maar het viel mij dus op. Een afspraak gemaakt bij Biqer, om te laten kijken. Ze hebben hem een goede 2 weken later opnieuw ingeleerd, met het juiste toerental.
Dit ging in eerste instantie goed, maar na verloop van tijd weer rond de 2000. Dus ik weer terug. Blijkt dat ze een memo van BMW ontvangen hebben dat bij de 400 GT en de 400 X problemen zouden kunnen ontstaan met het stationair toerental. Er kunnen een 3 tal redenen voor zijn. ik ga ze hier niet allemaal opnoemen, alleen degene die het probleem bij mij veroorzaakt. Namelijk.....een fabricagefout in de airbox (luchtfilterhuis). Bij mij mist hij een stuk rubber, waardoor de motor valse lucht trekt, en de ECU dit probeert te compenseren door meer benzine te geven , en een hoger stationair toerental. Er is een nieuwe besteld, en die is nu dus binnen. Vrijdag 10 mei heb ik een afspraak staan, en wordt hij gemonteerd. Dan zal, als het goed is, het euvel verleden tijd zijn. Er zijn geen nadelige gevolgen, alleen dat het toerental best wel fluctueert, en een hoger brandstof verbruik. Maar dat laatste is niet zo'n probleem. Ik mag met de BMW E10 tanken, en dat doe ik nu dus ook, lees goedkoper.
Ik hoop dat het probleem dan verleden tijd is.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 351
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Wel fijn dat dat soort zaken worden onderkend en serieus worden opgepakt door de fabrikant.
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1004
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Daar is BMW best wel goed in. De motoren zijn wel duur, maar daar krijg je wel een stuk extra service voor terug. Tot de motor 5 jaar is, heb ik ook een gratis service kaart gekregen. Je motor wordt bij pech, waar ook ter wereld, gratis door bmw opgehaald, en naar de dichtstbijzijnde BMW dealer getransporteerd. Als de reparatie onder garantie valt, dan betaal ik daar dus niets voor. Service dus.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 863
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

ja dat is bij bmw nooit en probleem.
mooi dat het opgelost wordt en weer door!
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 928
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

De naam zegt het al
BMW = Beste Merk Waarschijnlijk

In ieder geval maken ze prachtige motoren en motorscooters en hebben een perfecte aftersales.
Plaats reactie