• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Een BMW jonguh.

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1000
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

John Knol schreef:
06 dec 2023, 14:59
Dat is mooi model ik ben niet zo van zwart maar is echt mooi
Ook de voorkant ziet goed uit
Prachtige scooter waar je trots op mag zijn
Heel veel veilige kilometers
Dank je wel John.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1000
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Vandaag was het dan zover. Ik kon de BMW ophalen. Vriendje Henk was om 09:15 al bij mij. Ik trakteerde hem op koffie en worstenbroodjes, en om 10:15 gingen we op pad. Eerst ff naar België om te tanken. Het scheelt daar al gauw een 32 cent de liter. Het tankstation ligt een goede 6 kilometer van mijn huis, dus dat was zo gebeurd. Op naar Amsterdam. Rond 12:30 uur waren we bij Harry Meijer, waar we getrakteerd werden op een heerlijk bakkie koffie. Een vriendelijke medewerker heeft de motor op mijn naam gezet, en daarna kreeg ik een uitleg over de motor die toch wel een uur duurde.

IMG-20231209-WA0005.jpg
IMG-20231209-WA0005.jpg (619.55 KiB) 397 keer bekeken
IMG-20231209-WA0004.jpg
IMG-20231209-WA0004.jpg (609.89 KiB) 397 keer bekeken
IMG-20231209-WA0003.jpg
IMG-20231209-WA0003.jpg (837.41 KiB) 397 keer bekeken

Na deze snelcursus was het tijd om mij om te kleden en op huis aan te gaan. De medewerker zou de motor vast buitenzetten onder het afdak, en ik schoot het kleedhok in.

IMG-20231209-WA0002.jpg
IMG-20231209-WA0002.jpg (447.8 KiB) 397 keer bekeken

Het was ondertussen flink gaan regenen, dus ik was blij dat ik mijn eigen dik aan kon kleden, en dat ik handvatverwarming had. De reetverwarming aanzetten vond ik daarentegen nog niet nodig. Na het afscheid van Henk, zette ik de navigatie aan en liet hem een route naar huis maken. Nu was de A2 tussen knooppunt Deil en Den Bosch wegens werkzaamheden afgesloten, en ook de A27 richting Breda was gesloten, dus zou ik over Rotterdam en Breda naar huis gaan. Een goede 160 kilometer. Ik zwaaide nog een keer naar Henk, en reed langzaam de poort uit. Eerst nog heel voorzichtig de rotonde drie kwart rond gepakt, en daar ging ik de snelweg op. Ik trok de gashandel open, en ik schoot met een rotvaart de snelweg op. Niet te lang te hard rijden, want ik dacht eerst dat het blokje een goede 500 kilometer gelopen had, maar dat waren er dus maar 300. Dat ding is nog niet ingereden.

Ik zat niet erg relaxt op de motor. Hij was voor mij nog onbekend, en het regende pijpenstelen, er stond windkracht 5, en het asfalt was zeiknat. Ik reed met het verkeer mee, en na een toch wel lange tijd waar de regen neerplensde, zag ik de afslag Hilvarenbeek. Gelukkig, bijna thuis. Om 16:00 uur zette ik de motor in de garage. Ik was toch wel wat nat geworden, en nee dat was geen zweet. Mijn motorpak was door de harde regen, en wind toch iets gaan lekken bij het kruis en op de borst. Het zij hem vergeven want dit was uitzonderlijk weer.

Hoe rijdt de motor!! Heerlijk. Er zit flink wat power in dat beestje, hij zit comfortabel, en reageert zeer goed op het gas. Dat komt omdat er geen gaskabel meer aan zit. Dat gaat elektronisch. Zelfs met windkracht 5 op de kop, wist ik er toch nog een 140 km per uur uit te persen. Hij moet 153 kunnen halen, maar niet met die harde wind. Nu ik hem thuis heb staan zal ik er toch wel wat meer mee rijden ondanks dat het winter is. Zo leer ik de motor beter kennen.

Dit was het voor voorlopig. Over een tijd zal ik hier mijn rijervaring neerzetten. Een ding is wel zeker. Ik ben hartstikke blij met de BMW.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 925
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Gefeliciteerd grote vriend, met deze machtig mooie motorscooter.

Ik vond het geweldig om hem mee op te mogen halen, en ik weet zeker dat ik menig tourtje achter je aan zal tuffen.
En misschien zo nu en dan ook wel voor je zal rijden.

Fijn dat je goed thuis gekomen bent, want het was inderdaad kl.teweer.

En nu maar hopen op beter weer en er toch nog lekker op uit, om de motor snel te leren kennen.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Hier in het noorden was het wel koud.
Ik dacht in zoutkamp waar een marktje was en we even waren och valt misschien voor marco toch nog mee.
Nu lees ik dat 250k. Hemelsbreed dus een enorm verschil kunnen maken.
Heel blij ben ik dan ook te lezen dat je goed thuis bent gekomen!
Mooie machine!
Nu vertrouwen krijgen!
Ik hoop voor jou.euhm sorry onze vriend henk dat hij binnen niet al te lange tijd ook zal kunnen genieten van een soortgelijke machine.
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 538
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Wat een takke weer had je zeg op je mooie nieuw bike.
Ben blij dat je heelhuids thuis bent gekomen, nu maar snel km maken om je machine te leren kennen.
Geniet er maar van Marco.
spikey
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:15

Wat een mooie motor Marco,
Hij geeft metten een goede inzegening gehad met dat pokke weer.
Veel fijne en plezierige km’s gewenst.
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 348
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Geweldig Marco. De nieuwe foto's geven nog een beter beeld van hoe mooi de scooter is. Vooral de 'angel-eyes' (typisch BMW) staan erg goed.
Strak gelijnde machine.
Een power-reserve is altijd fijn. Het hoeft niet altijd zo hard als de lepel gieten kan, maar het kán wel...
Ik wens je veel plezier en hoop dat je nog lang en in goede gezondheid gebruik mag maken van al dit moois.
Nu geduldig wachten op beter weer, om een hernieuwde eerste kennismaking te hebben... Zonder tot op je kl#ten nat te regenen :mrgreen:
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 485
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Wat een mooie machine Marco, ik hoop dat je er veel plezier van hebt.
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
martin66
Berichten: 464
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:00

Hoi marco
Hij ziet er echt mooi uit
Ben blij voor je dat hij je nu al bevalt kan alleen maar beter worden
Veel veilige toer km er mee
Groet Martin
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1000
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Iedereen bedankt voor de reacties.
Het weer was vandaag niet slecht. Het waaide behoorlijk, maar de zon kwam er regelmatig door, en de thermometer gaf 11 graden aan. Dus ben op de motor naar mijn pa gereden. Toch een 55 kilometer enkele reis. Ik heb de snelweg vermeden, en ben binnendoor gegaan, om de motor te leren kennen. Ik moet zeggen, hij rijdt als een droom, en als je vooraan bij het verkeerslicht staat, en je geeft volgas, dan houd het stuur maar stevig vast, want dan voel je wat een power er in dat blok zit. Ik heb dan ook een heerlijke rit gemaakt, en dat smaakt alleen maar naar meer.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Plaats reactie