• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Een BMW jonguh.

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

wij dachten allemaal dit vindt hij vast niks.. :D :D
ruilt deze volgende week in voor een jet 14 50cc. :roll: :roll:
nou mooi dat het zo goed bevalt marco!.
nu op naar vele mooie avonturen op de bmw.. en straks achtervolgd door een voge? 8-) :idea:
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 925
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Tomosje schreef:
10 dec 2023, 20:59
nu op naar vele mooie avonturen op de bmw.. en straks achtervolgd door een voge? 8-) :idea:
Dat gaat nog wel een half jaartje duren hoor, die achtervolging door een Voge SR4 max PRO Luxery.
Ik moet eerst nog op voor mijn A2 rijbewijs, en ik mag pas op examen NA 12 juli 2024.
Dus komend jaar zal ik hoogstwaarschijnlijk nog wel met mijn Jet X op vakantie gaan.

Maar,........................je weet het nooit.
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 348
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Daar begrijp ik nou helemaal niks van.
Je hebt toch al een autorijbewijs Henk? Je bent toch al 24 geweest? Je had dus toch ook meteen voor je A2 kunnen gaan?
Waarom moet je nu dan wachten?
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

henk dacht aan 125cc genoeg te hebben.
en op deze manier voorkomt hij nu extra examens.
ik denk ook vaak als 125cc komt bij rijbewijs b doe ik dat.
maar als ik dan die 23 pony s eens laat lopen van de mp3 denk ik goh das toch ook wel lekker hoor..
laatst nog eens op een 50cc gereden..
alsof je op de fiets stapt zo voelt dat de eerst km s..
ik ben bang dat ik wat 125cc ook al bedorven ben met mijn 250cc..
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 925
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Stoyanov schreef:
11 dec 2023, 09:29
Daar begrijp ik nou helemaal niks van.
Je hebt toch al een autorijbewijs Henk? Je bent toch al 24 geweest? Je had dus toch ook meteen voor je A2 kunnen gaan?
Waarom moet je nu dan wachten?
Ik had inderdaad meteen voor een A2 rijbewijs kunnen gaan, maar ja,.....zoals Roelf al schreef, dacht ik klaar te zijn als ik A1 zou hebben.
Maar nu smaakt touren op een motor naar meer, en als je dan 2 jaar in bezit van A1 bent, mag je afrijden voor A2.
Je hoeft dan geen theorie en geen bijzondere verrichtingen te doen.

Dus ik ga op mijn 68ste toch nog proberen A2 te halen.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1000
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Vandaag de 23e december, ondanks windkracht 5 toch een stuk wezen touren. Het was droog, en een graad of 10, en met de handvatverwarming op standje 1, heel goed te doen. Ondanks de woei viel het mij op dat de BMW toch wel vast op de weg ligt. Ik weet niet of het gewicht van 214 kilo er mee te maken heeft, maar het rijdt best relaxt in die wind. Ik merk ook dat het blok los komt. Hij klinkt niet meer zo rauwig, en het lijkt wel of hij sneller optrekt, gewoon lekker soepel voelt hij aan. Nog 103 kilometer te gaan, en dan staan de eerste 1000 kilometer erop. Ik begin steeds meer plezier in dat ding te krijgen, en word er steeds blijer van.
Dat gaat nog wat worden het lang weekend in Luxemburg in juni, en de vakantie naar Oostenrijk in juli.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Stoyanov
Berichten: 348
Lid geworden op: 16 apr 2020, 07:24
Locatie: Alphen aan den Rijn

Lekker man!
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 925
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Nou maat, dat wordt inderdaad genieten tijdens de langere tourtjes en vakantie.
Ik probeer natuurlijk om op tijd mijn A2 te hebben, zodat ik ook iets meer vermogen onder mijn kont mag.
Het zal er om spannen, anders geef me maar de punten op de kaart, waar je op me wacht of koffie gaat drinken, want met mijn opgevoerde brommertje zal ik wel wat vermogen tekort komen om even snel te klimmen.

P.S.
Dalen zal ik wel bij kunnen houden, misschien dat we dus alleen maar wegen moeten nemen die naar beneden gaan, hahahaha
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Ik denk dat het gewicht ook voor een stabieler gevoel zorgt.
Dat valt mij bij de piaggio ook op eerst voelde het wat logger aan dan mijn 50cc brommertje.
Maar nu merk ik als ik achter en lichte motor rijdt dat mijn motor veel rustiger is.
Terwijl 3 wielen eigenlijk ook meer beweging door oneven heden in het wegddek mee nemen.
Ene henk...
Als je toch voor groter gaat kunnen we je brommer ook opvoeren..170cc er onder.
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1000
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Op dit moment staat de teller op 1395 kilometer. Het is eigenlijk nog geen weer geweest om te rijden. Te nat, te glad, te koud. Ik ben uit verveling toch maar begonnen wat dingen te bestellen. Als eerste een screenprotector bij Ali, voor mijn tft scherm. De originele van BMW kost €35,- en bij Alie 2 voor €6,-. Ook heb ik in Duitsland een BMW acculader besteld, en de cradle voor mijn telefoon.

bmw charger.jpg
bmw charger.jpg (265.47 KiB) 304 keer bekeken
images.jpeg
images.jpeg (22.77 KiB) 304 keer bekeken

Scheelt toch een goede €100,- met Nederland. Ik snap niet dat hier alles zo duur moet zijn, tegenover andere landen.
Nu moet ik alleen nog een topkoffer, en een opzetruitje hebben. Dat opzetruitje is noodzaak, want op de snelweg wordt mijn hoofd door de rijwind alle kanten opgegooid. Een hoger scherm is niet echt ideaal, want ik zit dan de hele tijd tegen de rand te kijken. Ik ga eerst een goedkope bij onze Chinese vriend bestellen, en als dat goed werkt koop ik zeker een goede van Givi.

Over Givi gesproken....de topkoffer. Ik wilde eerst de 52 liter trekker bestellen (zie beginpost), maar twijfel nu of dat een goede keus is. Ik heb ook de Maxia 5 van 58 liter gezien, en die ziet er gelikt uit. Ga ik voor het stoere uiterlijk van de Trekker, of het elegante van de Maxia 5. Ik weet het nog niet. Maar ik heb nog de tijd. Een topkoffer is nog geen bittere noodzaak.
Ik zal wel zien.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Plaats reactie