• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Mijn nieuwe Sym Jet X

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 918
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Bouke, Bouke, Bouke,

Jij bent een grappenmaker.

Sinds kort is de metaalbewerking gesloten.
Langdurige vakantie, zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Smederij Tilburg binnenkort weer geopend. :lol: :mrgreen:
Groeten Peter.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

De Jet x is vandaag thuisgekomen.

Rond 16:00 uur kwam de bus van Henk (mijn scooterdealer), aangereden. Onder belangstelling van Mij en Gradje, die speciaal voor deze gelegenheid naar Reusel afgezakt was met gebak voor ons drieën, werd de scooter door Henk uit de bus gehaald. Wat is ie mooi. Zelfs Gradje, die toch bekend staat als cafe-racer liefhebber pur sang, kon een bewonderend oehh en ahh niet onderdrukken. Parmantig stond het masjien op de oprit. Wij naar binnen voor koffie met gebak.

Na het vertrek van Henk stonden wij buiten mijn scooter, met een grote mensen kenteken ditmaal, nogmaals te bewonderen. Na ff wat geklooi met de afstandsbediening en het alarm, lichtte het lcd scherm op, en sloeg hij aan met een donker gegrom. Machtig. Ik kon het niet laten, en heb binnen even mijn helm gepakt. Ik wilde toch ff bij mij in de straat een klein rondje van een paar honderd meter maken. Ik rij de scooter van de oprit af, en draai aan de gashandel, en weg was Marco. Ik stond er van te kijken wat voor een power er in zit. En dat voor een 125cc. Ik les op een 300cc, maar die was niet veel sneller qua optrekken dan de Jet X. Ik had graag een rondje gereden, maar dat mag niet zonder rijbewijs, dus heb hem maar weer op de oprit gezet, en daarna in de garage, waar hij nu fier naast zijn kleine broertje staat. Ik maak morgen een paar foto's daar het onbedaarlijk begon te regenen. Dus die heb je nog van mij tegoed. Nu maar snel het laatste deel van mijn rijbewijs halen.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

jij slaapt in de garage vannacht,.
echt nu is het wel heul spannend !
ik duim voor je dat het lukt met het laatste examen!
ik moet even wennen aan de hogere verbruikers kosten.
maar dat motorscooter rijden is zo verslaven dat je liever 2 weken niet rijdt en dan weer dat machtige gevoel hebt op je scooter!
dan bijvoorbeeld elke dag met een nieuwe 50 cc naar je werk te gaan haha.
ik geniet van elke km !
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Ik zal blij zijn als ik het papiertje op zak heb. Nog 4 weken, dan is het zover.
Qua kosten valt het ook nog wel mee. €31,- voor de all risk verzekering met 3 jaar nieuwwaarde garantie en geen eigen risico, en €10,- voor de wegenbelasting. Per maand dus. Volgens opgave is het verbruik 1/40, dus dat is net zo veel als de Jet 14. Dat is maar €15,- per maand meer als wat ik voor de 50cc kwijt ben. En voor een beurt ben ik niet veel meer kwijt. Zoals gezegd valt het wel mee. En als ik in België ga tanken met de auto, neem ik ook nog een jerrycan total excellium euro 98 mee voor de scooter. Scheelt ook nog eens een 40 cent de liter met Nederland.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

Ja dat valt mee.
Mijn mp3 is ietsje duurder .
Vooral onderhoud beetje beurt kost 650 euro.
Puur omdat ze schijnbaar alle kappen er af halen.
Dst ze ruimte bij de motor maken ala.
Maar telkens de hele neus er af sleutelen om de voorzijde te smeren lijkt mij overdreven.
Nu ben ik indertussen in de leer bij gerard en.op aanschaf van wat gereedschap na onder andere vetspuit en slagschroef machine om de voorste vario los te krijgen is het meeste met gewoon gereed schap.te doen.
Verbruik zo rond de 1 op 28 op zich niet gek

En.met 12 liter in de tank kom ik best ver.
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Dat van die voorzijde smeren heb ik geen last. De onderdelen voor een beurt zoals luchtfilter, v- snaar en dergelijke zijn iets duurder dan van een 50cc, maar het uurloon blijft hetzelfde. Dus zal een beurt voor mij niet veel duurder uitvallen. Een mp3 heeft gewoon meer onderhoud nodig.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Tomosje
Site Admin
Berichten: 852
Lid geworden op: 15 apr 2020, 19:49

ja zo heeft elk voordeel zijn nadeel!
zou zomaar eens met het cbr in de slag kunnen gaan.
dan kan ik qau onderhoud ook goedkoper
maar eerst hiervan genieten
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Gebruikersavatar
Hans v.d. Kleij
Berichten: 536
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44

Mooi Marco om te lezen dat het "monster" thuis is, beetje geslapen in de garage (lol,lol,lol).
Over 4 weken spannend en dan hoop ik voor je dat je kan genieten van je 125 cc.
Veel succes.
Gr Hans
Gebruikersavatar
Sympeter
Berichten: 482
Lid geworden op: 19 apr 2020, 15:17

Proficiat met je nieuwe bolide. Nog een paar weekjes...................
Groeten Peter.
Plaats reactie