Re: cristine.
Geplaatst: 21 apr 2021, 18:32
nou vandaag maar eens met cristine of is het nu christine?
hmm ben ik nog niet over uit.
maar in elk geval met haar aan de slag gegaan.
de onderste zijkappen zijn achterop afgebroken door de beide val partijen.
nu heb ik dit eerst opgelost door een tyripje door 2 kleine geboorde gaatje s te doen.
zitten ze weer strak tegen het zwarte voetsteun deel aan.
een los stukje zorgvuldig opgeruimd aangezien ik nog eens zo een kunststof reparatie zet wil kopen .
dat is zo een pistool met nietje s
die smelt je in het kunststof en dan seal jet het scheurtje dicht beetje plamuur en klaar .
de uitlaat had 2 boutje s van het warmte schild ver uit steken..
zaten muurvast voorzichtig los gemaakt met een tang en een paar andere boutje s er in .
ook dat weer netjes en net zoals de zijkappen geen gerammel meer.
verder de vario schoon gemaakt waarbij ik zag dat 1 van de plastic geleiders een hoekje miste.
ik had nog 1 originele die er eerst even in gezet
kom ik in roden haal ik bij sander van bathoorn scooter s even nieuwe.
toen de vario schoon was het lucht filter schoon gemaakt
ook gelijk maar een andere bougie er in gedraaid en het buisje waar de slang aanzit voor extra lucht aanzuiging van de uitlaat een prop in gemaakt daarna een stukje slang dubbel gevouwen tyripje er om en weer er op gezet dubbel dicht zeg maar.
starten lopen! wel erg hoog in toeren stationair nou gelijk de lucht schroef erg ver dicht kunnen draaien en alles weer afgesteld zal ook de carberateur er nog afhalen maar vond het eerst wel leuk geweest zo.
nog even een ventieldopje op het ventiel van de achterband gedraaid .
toen al de plastic zwarte kappen gepoetst nou dat was dankbaar werk!
knapte de hele scooter van op!
ik had op de ene zolder een topkoffer gevonden waar het deksel van stuk was en van martin had ik een koffer gekocht die aan de onder kant gescheurd was..die lag op de andere zolder..
ik had niet door dat ondanks dat er een ander merk op staat de koffers exact gelijk zijn.
nou dan gaan we die ..even over zetten.. nou dat viel tegen uiteindelijk een spijker de scherpe kop afgehaald en heel voorzichtig de pennetje s er uit
nou er weer in was zo gepiept.
die ook maar gelijk gemonteerd en zo was de woensdag middag weer voorbij.
technisch is er niet veel mee aan de hand de voorband zal voor ik er langere tochten mee maak vervangen moeten worden.
ook is er een voorvork rubber gescheurd..
carburateur nog schoon maken en een nieuwe flap over de oliepomp maken tegen vuil en als we daar dan toch zijn alles schoon maken.
aan accessoires wil ik allereerst een hoger windscherm op zoeken.
natuurlijk staan de valbeugels ook hoog op de lijst!
nu eerst naast de dagelijkse werkzaamheden de route s maken voor de kerkhoven toer!
roelf
hmm ben ik nog niet over uit.
maar in elk geval met haar aan de slag gegaan.
de onderste zijkappen zijn achterop afgebroken door de beide val partijen.
nu heb ik dit eerst opgelost door een tyripje door 2 kleine geboorde gaatje s te doen.
zitten ze weer strak tegen het zwarte voetsteun deel aan.
een los stukje zorgvuldig opgeruimd aangezien ik nog eens zo een kunststof reparatie zet wil kopen .
dat is zo een pistool met nietje s
die smelt je in het kunststof en dan seal jet het scheurtje dicht beetje plamuur en klaar .
de uitlaat had 2 boutje s van het warmte schild ver uit steken..
zaten muurvast voorzichtig los gemaakt met een tang en een paar andere boutje s er in .
ook dat weer netjes en net zoals de zijkappen geen gerammel meer.
verder de vario schoon gemaakt waarbij ik zag dat 1 van de plastic geleiders een hoekje miste.
ik had nog 1 originele die er eerst even in gezet
kom ik in roden haal ik bij sander van bathoorn scooter s even nieuwe.
toen de vario schoon was het lucht filter schoon gemaakt
ook gelijk maar een andere bougie er in gedraaid en het buisje waar de slang aanzit voor extra lucht aanzuiging van de uitlaat een prop in gemaakt daarna een stukje slang dubbel gevouwen tyripje er om en weer er op gezet dubbel dicht zeg maar.
starten lopen! wel erg hoog in toeren stationair nou gelijk de lucht schroef erg ver dicht kunnen draaien en alles weer afgesteld zal ook de carberateur er nog afhalen maar vond het eerst wel leuk geweest zo.
nog even een ventieldopje op het ventiel van de achterband gedraaid .
toen al de plastic zwarte kappen gepoetst nou dat was dankbaar werk!
knapte de hele scooter van op!
ik had op de ene zolder een topkoffer gevonden waar het deksel van stuk was en van martin had ik een koffer gekocht die aan de onder kant gescheurd was..die lag op de andere zolder..
ik had niet door dat ondanks dat er een ander merk op staat de koffers exact gelijk zijn.
nou dan gaan we die ..even over zetten.. nou dat viel tegen uiteindelijk een spijker de scherpe kop afgehaald en heel voorzichtig de pennetje s er uit
nou er weer in was zo gepiept.
die ook maar gelijk gemonteerd en zo was de woensdag middag weer voorbij.
technisch is er niet veel mee aan de hand de voorband zal voor ik er langere tochten mee maak vervangen moeten worden.
ook is er een voorvork rubber gescheurd..
carburateur nog schoon maken en een nieuwe flap over de oliepomp maken tegen vuil en als we daar dan toch zijn alles schoon maken.
aan accessoires wil ik allereerst een hoger windscherm op zoeken.
natuurlijk staan de valbeugels ook hoog op de lijst!
nu eerst naast de dagelijkse werkzaamheden de route s maken voor de kerkhoven toer!
roelf