Zo, jij bent weer goed en nuttig bezig geweest.
Jij houdt de oude dame wel in een topconditie.
-
- Beheerder
-
-
Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
Op weg naar een mooi & nieuw begin!
cristine.
gr. Henk
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Vakantie naar Salzburg 2016
Vakantie naar Hongarije 2017
Vakantie naar Italië en Oostenrijk 2018
Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019
Vakantie Grand Tour Germania 2020
Vakantie de grote Sissi tour 2021
Vakantie de grote Sissi tour 2.0 2022
SYM Jet X 125 cc
Voge SR4 MAX 350cc
Vakantie naar Salzburg 2016
Vakantie naar Hongarije 2017
Vakantie naar Italië en Oostenrijk 2018
Vakantie naar Tsjechie en Polen 2019
Vakantie Grand Tour Germania 2020
Vakantie de grote Sissi tour 2021
Vakantie de grote Sissi tour 2.0 2022
Ach ik vind het ook leuk om te doen.
En zoals eerder geschreven kreeg ze wat kuren.
En vermoede ik die carburateur hoesof het ontbreken daarvan de oorzaak zou zijn.
Nou als je toch bezig gaat dan ook maar gelijk goed toch?
Roelf
En zoals eerder geschreven kreeg ze wat kuren.
En vermoede ik die carburateur hoesof het ontbreken daarvan de oorzaak zou zijn.
Nou als je toch bezig gaat dan ook maar gelijk goed toch?
Roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
- Hans v.d. Kleij
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44
Lekker Bezig geweest Roelf, was zo te zien wel nodig en jou kennende ziet het er weer uit zodat je bijna met witte handschoenen er aan kan rommelen.
Gr Hans.
Gr Hans.
nadat ik een klein test rondje had gereden vandaag 110 km met haar gereden. straffe wind en best fris!
de onderhoudsbeurt is volgens mij goed op zijn plaats geweest .
het doodvallen van de motor bij gas dicht draaien in plaats van het gebruikelijke pruttelen bij en tweetakt is weg en dat pruttelen weer aanwezig!
ook gaat ze nu in 1 lijn naar 55 km op de teller en heeft ze geen 2 seconden bedenktijd nodig als je het gas opendraait.
daarnaast is de isolatie mantel weer aanwezig nu en komt er door het aanvoer slangetje warme lucht bij en om de carburateur wat haar voelbaar goed doet.
nadat ik een goede 20 km had gereden gestopt en haar even stationair laten lopen ietsje aan de hoge kant qua toeren.
even bijgesteld en de luchtschroef ietsje in omdat ze wel heul erg knetterde.
na weer ongeveer 20 km zelfde ritueel alleen was bijstellen niet meer nodig.
wat mij in het verleden wel vaker opviel is dat de tweetakten werden afgesteld met de lampen uit..
dan waren ze verbaasd dat de motor bijna uitviel als die werden aangedaan.
in het werkplaatsboek staat zelfs met lampen aan stationair afstellen
dan loopt ze ietsje hoger in toeren bij lampen uit..
maar heb je geen flikkerende verlichting.!!
nu was ik ondertussen een mooi eind Friesland in gereden. en heb zomaar eens een weg links rechts enz genomen.
toen zag ik een bordje met Westergeest 4 km.
nou daar heb ik goede herinneringen aan ben ik vaak met mijn vader en broer wezen vissen!
daar op aan gehouden en via de buitenwijken van Kollum naar Lauwersoog gereden.
toen nog even door langs de dijk en een klein stukje van de borgen tocht omgekeerd meegenomen.
rond 15.00 uur weer thuis.
brommer liep erg fijn.
al met al zeer tevreden haar nog een wasbeurt gegeven en haar onder haar warme deken onder het afdak geparkeerd.
moet eerlijk zeggen dat ik tegen klaziena gezegd heb waren ze nog nieuw te krijgen met alles er op en aan kocht ik die weer.
net als gerard en harry ben ik verknocht aan de zithouding de bescherming van het front gewoon het hele pakket zeg maar.
roelf
de onderhoudsbeurt is volgens mij goed op zijn plaats geweest .
het doodvallen van de motor bij gas dicht draaien in plaats van het gebruikelijke pruttelen bij en tweetakt is weg en dat pruttelen weer aanwezig!
ook gaat ze nu in 1 lijn naar 55 km op de teller en heeft ze geen 2 seconden bedenktijd nodig als je het gas opendraait.
daarnaast is de isolatie mantel weer aanwezig nu en komt er door het aanvoer slangetje warme lucht bij en om de carburateur wat haar voelbaar goed doet.
nadat ik een goede 20 km had gereden gestopt en haar even stationair laten lopen ietsje aan de hoge kant qua toeren.
even bijgesteld en de luchtschroef ietsje in omdat ze wel heul erg knetterde.
na weer ongeveer 20 km zelfde ritueel alleen was bijstellen niet meer nodig.
wat mij in het verleden wel vaker opviel is dat de tweetakten werden afgesteld met de lampen uit..
dan waren ze verbaasd dat de motor bijna uitviel als die werden aangedaan.
in het werkplaatsboek staat zelfs met lampen aan stationair afstellen
dan loopt ze ietsje hoger in toeren bij lampen uit..
maar heb je geen flikkerende verlichting.!!
nu was ik ondertussen een mooi eind Friesland in gereden. en heb zomaar eens een weg links rechts enz genomen.
toen zag ik een bordje met Westergeest 4 km.
nou daar heb ik goede herinneringen aan ben ik vaak met mijn vader en broer wezen vissen!
daar op aan gehouden en via de buitenwijken van Kollum naar Lauwersoog gereden.
toen nog even door langs de dijk en een klein stukje van de borgen tocht omgekeerd meegenomen.
rond 15.00 uur weer thuis.
brommer liep erg fijn.
al met al zeer tevreden haar nog een wasbeurt gegeven en haar onder haar warme deken onder het afdak geparkeerd.
moet eerlijk zeggen dat ik tegen klaziena gezegd heb waren ze nog nieuw te krijgen met alles er op en aan kocht ik die weer.
net als gerard en harry ben ik verknocht aan de zithouding de bescherming van het front gewoon het hele pakket zeg maar.
roelf
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Foto s
- Bijlagen
-
- IMG-20220101-WA0026.jpeg (4.31 MiB) 4963 keer bekeken
-
- IMG-20220101-WA0016.jpeg (2.7 MiB) 4963 keer bekeken
-
- IMG-20220101-WA0012.jpeg (4.2 MiB) 4963 keer bekeken
-
- IMG-20220101-WA0014.jpeg (1.77 MiB) 4963 keer bekeken
-
- IMG-20220101-WA0005.jpeg (4.56 MiB) 4963 keer bekeken
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Het is een beauty.
Maar helaas voor ons verpest de milieumaffia een hoop.
Als ik nog in ons oude huis zou wonen, zou er ook op zeker een GD staan. Toch ruimte zat.
Maar helaas.
Ik zie op de foto wel iets dat me zorgen baart Roelf....
Namelijk roest.
Of vergis ik me en is het vuil?
Maar helaas voor ons verpest de milieumaffia een hoop.
Als ik nog in ons oude huis zou wonen, zou er ook op zeker een GD staan. Toch ruimte zat.
Maar helaas.
Ik zie op de foto wel iets dat me zorgen baart Roelf....
Namelijk roest.
Of vergis ik me en is het vuil?
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)
Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
- Hans v.d. Kleij
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44
Roelf, laat je niet gek maken door Peter.
zier er weer top uit en je hebt wel een lekker ritje gemaakt en zo te lezen heb je weer genoten.
Gr Hans
zier er weer top uit en je hebt wel een lekker ritje gemaakt en zo te lezen heb je weer genoten.
Gr Hans
- Hans v.d. Kleij
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:44
Het is nog niet zo slecht hoor al die ouuwetjes op de weg zoals je Grand dink en mijn New Dink, die doen het nog best.
Het nieuw spul heeft moeite om ze goed afgesteld te krijgen.
Hans
Het nieuw spul heeft moeite om ze goed afgesteld te krijgen.
Hans