Re: Nr.4 van Nederland @Saphir Blue
Geplaatst: 15 jul 2020, 19:44
@spikey Jazeker
Als jij een goede dealer heb zou die het kunnen regelen. Alleen door best wel wat papier werk willen zij hier vaak niet aan wagen of eerder aan meewerken.
We hebben één Europese unie dus men kan gewoon net als een auto naar Duitsland gaan en daar een auto en in ons geval een scooter kopen.
Bij mij is het zo gegaan:
Ik heb overlegd met de verkopende partij (Dealer in Duitsland)
Bij binnenkomst van de scooter de framenummers en en de COC verklaring (Conform of Certificaten) via mail ontvangen (wordt bij iedere scooter geleverd echter houden vaak dealers dit achter de hand).
De verklaring van overeenkomst heeft jou dealer nodig omdat hiermee aangetoond wordt dat de scooter gekeurd is voor de Europese unie En ook verkocht mag worden. Jou dealer in Nederland kan na het schouwen dan aan de hand van foto’s waar het framenummer op staat een kenteken aanvragen. Let wel jou dealer moet wel de mogelijkheid hebben om zelf een kenteken aan te vragen. Zelfs voordat hij in Nederland is. Dit is precies het zelfde wat bij de rdw ook gebeurt met op kenteken zetten van geïmporteerde voertuigen alleen wordt dit in Nederland gedaan).
Ik ben toen met het kenteken op zak naar Duitsland gegaan en heb hem daar op de scooter gezet. Ik moest wel aantonen dat hij verzekerd is want dan pas krijg ik hem mee. Aan de hand de ontvangen mail van de verzekering Heb ik dit laten zien en ben toen naar huis gereden.
Wel lastig want je bent hem gelijk aan het inrijden dus het was een lange reis naar huis dus gelijk iets van 200 km ingereden.
Ik zal effe moeten zoeken maar ik heb er nog een foto van........
en ja foto gevonden....op zaterdag 1 oktober 2016 opgehaald bij Rollershop Sabine te Dorsten.
Als jij een goede dealer heb zou die het kunnen regelen. Alleen door best wel wat papier werk willen zij hier vaak niet aan wagen of eerder aan meewerken.
We hebben één Europese unie dus men kan gewoon net als een auto naar Duitsland gaan en daar een auto en in ons geval een scooter kopen.
Bij mij is het zo gegaan:
Ik heb overlegd met de verkopende partij (Dealer in Duitsland)
Bij binnenkomst van de scooter de framenummers en en de COC verklaring (Conform of Certificaten) via mail ontvangen (wordt bij iedere scooter geleverd echter houden vaak dealers dit achter de hand).
De verklaring van overeenkomst heeft jou dealer nodig omdat hiermee aangetoond wordt dat de scooter gekeurd is voor de Europese unie En ook verkocht mag worden. Jou dealer in Nederland kan na het schouwen dan aan de hand van foto’s waar het framenummer op staat een kenteken aanvragen. Let wel jou dealer moet wel de mogelijkheid hebben om zelf een kenteken aan te vragen. Zelfs voordat hij in Nederland is. Dit is precies het zelfde wat bij de rdw ook gebeurt met op kenteken zetten van geïmporteerde voertuigen alleen wordt dit in Nederland gedaan).
Ik ben toen met het kenteken op zak naar Duitsland gegaan en heb hem daar op de scooter gezet. Ik moest wel aantonen dat hij verzekerd is want dan pas krijg ik hem mee. Aan de hand de ontvangen mail van de verzekering Heb ik dit laten zien en ben toen naar huis gereden.
Wel lastig want je bent hem gelijk aan het inrijden dus het was een lange reis naar huis dus gelijk iets van 200 km ingereden.
Ik zal effe moeten zoeken maar ik heb er nog een foto van........
en ja foto gevonden....op zaterdag 1 oktober 2016 opgehaald bij Rollershop Sabine te Dorsten.