Pagina 1 van 2

Nr.4 van Nederland @Saphir Blue

Geplaatst: 17 jun 2020, 20:27
door vulneratos
Ik moet wel zeggen dat dit een heerlijke scooter is en het is mijn tweede G-Dink scooter. Ik heb hem gezien de belachelijke prijzen die ze hier in Nederland hanteren in Duitsland gekocht. En of dat geld scheelt.....ach een rekensom is gauw gemaakt.
prijs Nederland € 3300 euro incl.
prijs Duitsland € 2600 euro en op kenteken + € 100 = 2700 euro incl. En ja daar wil ik wel voor rijden.
Dus hiermee deel ik mijn trots en hij rijd op dit moment subliem. de fabrieksfouten en kinderziektes zijn verwijderd ondanks dat dit de 6e versie is die af fabriek is aangepast en de vorige fouten verwijderd.
Wel jammer dat ze meer onderdelen uit China zijn gaan halen want de kwaliteit van sommige delen laat echt te wensen over. En dat is echt een grote fout van Kymco die ze hebben gemaakt. en zo zijn er nog meer.
Maar goed ik dwaal af dus hier mijn trots:

Re: Nr.4 van Nederland @Saphir Blue

Geplaatst: 17 jun 2020, 20:59
door Marco_61
Ja, hier in Nederland is alles duurder. Moet zeggen dat ik de g dink wel ken, maar niet in die kleur. Staat hem prima. Vind hem zeer mooi in het blauw. Ben er maar trots op.😊😊👍🏻

Re: Nr.4 van Nederland @Saphir Blue

Geplaatst: 17 jun 2020, 21:48
door Korps Mariniers
Ja ik ken hem nog en het hele verhaal er achter ook ziet er mooi uit en ik weet hoe jij er mee om gaat Toni

Re: Nr.4 van Nederland @Saphir Blue

Geplaatst: 18 jun 2020, 09:10
door vulneratos
@Korps Mariniers

Op zich ga ik altijd voorzichtig om met mijn scooters echter heeft deze in de kleur blauw al 3 keer op zijn kant gelegen....als of er een vloek :twisted: op heerst.
Eerste keer met een te hoge drempel
Tweede keer met de kankerfondstour in Leeuwaarden. Ik stond stil en ik verloor mijn evenwicht toen ik mijn voet verplaatste.
En de derde keer wilde ik een foto maken in Duitsland met een tour dus gauw op de zij standard en op het moment dat ik de foto wilde schieten een hoop herrie achter mij....yep weer op zijn linkerzij. (Net hersteld van de 1e keer) er kwam effe een rukwind opzetten en hoppa.
Ach ik kan er wel om lachen en heb ik weer om wat te vertellen toch..... :lol:
En materiaal kun je vervangen.
:lol:

Re: Nr.4 van Nederland @Saphir Blue

Geplaatst: 18 jun 2020, 11:17
door Sympeter
ik gebruik de zijstandaard van de Jet 14 ook niet graag, vind hem dan nog redelijk rechtop staan. Beetje tricky.

Re: Nr.4 van Nederland @Saphir Blue

Geplaatst: 18 jun 2020, 11:41
door henkhouet
Het blijft een mooie scooter.
Jammer dat dit soort scooters niet meer in Nederland leverbaar is.
Als er zoiets in 4-takt geleverd zou worden, was ik een van de eersten om er een aan te schaffen.

Re: Nr.4 van Nederland @Saphir Blue

Geplaatst: 18 jun 2020, 12:02
door vulneratos
Ik weet wel dat in Duitsland de Peugeot Citystar nog steeds in 2 takt te verkrijgen is en jawel gewoon in euro 4
er is een injectie brandstoftoevoer gebruikt en hierdoor euro 4 geworden....
Jammer dat Moteo hier niet in meegaat.
Hier de technische specificaties.

Re: Nr.4 van Nederland @Saphir Blue

Geplaatst: 18 jun 2020, 17:27
door Patrick
Als aller eerste Welkom ;)

Mooie scooter in een hele mooie kleur ;)

Je kan je ook afvragen waarom de G-Dink ( BTW de meeste scooters ) in Nederland duurder is dan bij de buren ;)
Ik heb had de 1ste G-Dink die van de band af rolde ook in een kleur die nooit in Nederland te koop is geweest.
Ruim 6 jaar probleem loos mee gereden en vorig jaar ingeruild .
Het is zeker een fijne scooter en als je lang bent zoals jij is helemaal perfect.

Re: Nr.4 van Nederland @Saphir Blue

Geplaatst: 18 jun 2020, 18:29
door vulneratos
@Patrick

Soms vraag ik mij dat zeker wel eens af.
Maar goed voor mij redelijk bekent terrein. het betreft hier een groothandel die een merk mag verkopen en helaas hebben zij hier een bepaalde positie in en vooral als je de enigste ben.
Neem enkel een nieuwe uitlaat voor een G-Dink. Hier is de prijs ruim 700 euro. Echter bij de buren 350 euro. tel uit je winst.
Er zijn zelfs dealers die de spullen in Duitsland bestellen omdat het daar gewoon goedkoper is dus de winst percentage is dan ook nog eens hoger voor hun.
Nee ik kan niet anders oordelen dat Creco iets teveel op winst percentages wilt binnenhalen en dat snap ik wel. Maar als klant ben je helaas bijna verplicht aan hun prijs maar gelukkig is hier de Europese unie.
Ik heb bij diverse groothandels gewerkt en ben zelfs 1 jaar als filiaalleider geweest dus hoe het achter de schermen gaat is voor mij redelijk bekent.
Neem niet weg dat Kymco prachtige modellen heeft gemaakt. Inderdaad de Grand Dink of de opvolger de G-Dink. prachtige scooters. Maar best wel duur.
Vaak zelfs duurder als een 125cc. maar hier wordt nog aan gewerkt voor de B-rijbewijs bestuurders.

Re: Nr.4 van Nederland @Saphir Blue

Geplaatst: 15 jul 2020, 10:30
door spikey
Goedemorgen vulneratus,

Is het nog steeds mogelijk om een nieuwe 2 takt in Nederland op kenteken te zetten en is hij ook euro4 ?
Had je voordat je de kymco in Duitsland ging ophalen al je Nederlandse kentekenplaat En kentekenpapieren geregeld?

Mvg.

Maarten