• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!

Een BMW jonguh.

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Stoyanov

Tomosje schreef:
09 mar 2026, 18:31
zal niet veel goedkoper uit zijn denk ik.
maar zou ook eens mij in de Yamaha s verdiepen.
erug mooie scooters.
roelf

Was afgelopen maand in Londen, en daar sterft het echt van de Yamaha's. Ook veel van die bezorgscooters zijn motorscooters van Yamaha (met zo'n rode "L" erop).
Lijkt me dat ze dan wel betrouwbaar zijn, want die dingen worden, in het algemeen, echt 'afgehoerd'.
Geld maakt niet gelukkig, maar Ik ben liever ongelukkig mét geld dan zonder...

Pekelfiets: Jan Janssen Impress.
Droge fiets: SYM Symphony ST 50i (2021)

Dagrecord: 285 km (Kymco New Dink 2014)
Zuinigheidsrecord: 1:54,7 (Kymco New Dink 2014)
Marco_61

Stoyanov schreef:
14 mar 2026, 20:08
Tomosje schreef:
09 mar 2026, 18:31
zal niet veel goedkoper uit zijn denk ik.
maar zou ook eens mij in de Yamaha s verdiepen.
erug mooie scooters.
roelf

Was afgelopen maand in Londen, en daar sterft het echt van de Yamaha's. Ook veel van die bezorgscooters zijn motorscooters van Yamaha (met zo'n rode "L" erop).
Lijkt me dat ze dan wel betrouwbaar zijn, want die dingen worden, in het algemeen, echt 'afgehoerd'.
Yamaha is zeker betrouwbaar, en de motoren zijn onverwoestbaar. Als ik moet kiezen tussen een Yamaha, of een Piaggio, zou ik zeker voor de eerste kiezen. Zeker wat betreft de driewielers. Met de piaggio mp3 is nogal wat gezeik. Elektrische systemen die storing geven. Zoals het roll-lock systeem, en dan maar niet te spreken over de voorwielophanging.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Marco_61

Nog een goede 1800 kilometer, en de BMW is aan zijn beurt toe. Daarom ben ik vrijdag naar Biqer gereden in Eindhoven om een afspraak te maken. Die staat nu gepland op vrijdag 29 mei. Om 08:00 uur 's morgens laat ik de motor daar staan, en krijg ik een leenmotor mee, en als het mee zit kan ik hem ergens in de middag weer ophalen. Dan is hij helemaal klaar voor Duitsland de week daarna.

Was wel ff schrikken toen ik hoorde wat het ging kosten. €842,- mag ik aftikken. De motor zelf is aan zijn 30.000 beurt toe, maar het blok aan zijn 20.000 beurt. Dat wil zeggen dat eigenlijk alles aangepakt wordt. Alleen de aandrijfriem kost al zowat €200,-. Nu had ik natuurlijk ook naar een niet BMW dealer kunnen gaan, en was ik waarschijnlijk goedkoper uit geweest. Maar ik heb nog anderhalf jaar garantie, en die gaat dan vervallen. Nou ja, in ieder geval is hij daarna tip top in orde, en kan ik er weer een jaar mee rijden, en dan hoogstwaarschijnlijk volgend jaar een nieuwe.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Tomosje
Site Admin

tja riem rollen vario schoonmaken
remmerij nakijken is het zomaar een paar uur werk
motorolie en filter ook het luchtfilter
qau materiaal denk ik zo 350,A 400 euro
werkloon 90 euro per uur en we hebben de 850 zomaar te pakken tegenwoordig..
maar zoals je schrijft ben je weer een jaar zorgeloos op pad..
en dan een nieuwe?
vertel!!!!!!!
roelf
Yamaha tricity 300 drijtje!
Plaats reactie