• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!

Een BMW jonguh.

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Marco_61

Tomosje schreef:
06 jul 2024, 16:21
En valt het tegen..
Kunnen jullie ook alletwee nog 1x met de jet x en gaan..
Nee, tegenvallen doet het niet. Je merkt wel dat je veel vermogen minder hebt. Je kunt het vergelijken om van een 125 naar een 50 cc scooter te gaan. Maar daar staat tegenover dat je, door het lichte gewicht, de motor meer door de bochten kunt smijten. En dat is ook wel weer leuk. Ik ben net even wezen tanken met de Jet, maar door de harde wind, lees windkracht 5 a 6, vlieg ik van de ene kant naar de andere kant van de weg. Dat komt door het lichte gewicht van de motor, en dat is dan wel weer onaangenaam. De BMW weegt een goede 100 kilo zwaarder, en dat merk je meteen. Maar vind het toch weer leuk om op de 125 te rijden. Maar niet om er op vakantie mee te gaan. Weekendje zou nog gaan, maar geen 2 of 3 weken. Met de BMW ben ik teveel verwend.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Tomosje
Site Admin

Nou ja bracht ooit de auto naar de garage was morgen wel weer klaar....nou heeft er 3maanden gestaan....
Dus het zou kunnen tegen vallen.
Dam heb je de jet x nog .
Tja ik ging liever 3 weken met het jetje op pad dan niet gaan.
Piaggio mp3 250 lt vetus sed novum.
Marco_61

Mijn scooter is bijna klaar. Het toerental probleem, blijkt achteraf geen probleem te zijn. BMW is ook niet altijd de beste wat communiceren betreft. Bij de laatste update van de eci firmware, hebben ze het toerental verhoogd. De reden daarvan is, dat bij het oorspronkelijke toerental(lees 1500/1600 rpm), de scooter kan afslaan. Door het rpm te verhogen hebben ze dit probleem getackeld. Ze hebben een andere 400 GT er naast gezet, en ook warm laten draaien. het resultaat was, dat deze scooter op het zelfde toerental draaide als de mijne. Geen probleem dus. Verder heeft mijn scooter de 10.000 beurt gehad. het enigste wat nog moet gebeuren zijn andere banden. Origineel zitten er Pirelli angel scoot banden erop. Geen slechte band, alleen vind ik hem erg zoekerig. Op sommige momenten, afhankelijk van de staat van het wegdek, gooit hij ineens zijn kont naar links of rechts onder het rijden, en dat is geen fijn gevoel kan ik je zeggen. Daarom komen er nu Michelin citygrip 2 banden onder te liggen. Daar heb ik al veel ervaring mee. Alleen zit er een levertijd van 3 dagen op. A.S. woensdag komen ze binnen, en vrijdagmorgen kan ik hem ophalen. Dan heb ik hem gelukkig weer terug. Ik begin hem toch wel te missen.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Plaats reactie