• Beheerder
  •  
    Welkom op dit mooie & nieuwe forum!
    Op weg naar een mooi & nieuw begin!
     

Een nieuwe motorscooter, Voge SR4

Showoff! Maar serieus, wees trots op je vervoer! Deel het met de rest van het forum en wees trots waarmee je te zien bent.
Gerard lift
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 apr 2020, 22:31

Erg mooie scooter henk veel veilige kilometers toegewenst
Gebruikersavatar
Delight
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 jan 2023, 21:10
Locatie: Hattem

Alsnog gefeliciteerd Henk...
Dat is een zeer mooie machine!
Het leven is als een neus...haal eruit wat erin zit!
Gebruikersavatar
henkhouet
Berichten: 925
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:08
Locatie: Hoofddorp

Zo, gisteren heb ik samen met mijn schoonzoon de motorscooter opgehaald.
Toen we aankwamen, stond hij al buiten te pronken.

Nadat we de formaliteiten hadden afgewerkt, lees, het restant betaald hadden, werd de motor op naam gesteld en kreeg ik uitleg over de meeste functies aan het stuur.

Als verrassing hadden mijn dochters vooraf contact met de dealer gehad, en op hun kosten er een traploze handvatverwarming op laten monteren.

Het contact met de dealer kan ik tot op heden niet anders dan méér dan positief noemen .

En dan naar huis, ik met de auto voorop, en achter mij, goed zichtbaar in mijn spiegel, mijn schoonzoon op de Voge.

Toen we na 23 km thuis waren, stapte hij blij verrast af. Het gemak van een automaat, met meer dan genoeg power. De scooter rijdt werkelijk fantastisch.

Mijn dochters waren allemaal gekomen om vaders nieuwe speeltje te bekijken.
Na wat samen kletsen, en de motor bekijken, namen mijn kinderen afscheid, en was het tijd voor papa om alles nog eens grondig te bekijken.

En het zal wel vreemd zijn, maar pas op dat moment ging ik voor het eerst op de scooter zitten.
Al die tijd van voorbereiding en bezichtiging had ik nog nooit daadwerkelijk op de motor gezeten.

Nou, de zit is prima, niet te zacht, met meer dan genoeg beenruimte, en een overzichtelijk dashboard.
Dit is een TFT kleurenscherm, waarop alle gewenste informatie afleesbaar is.

Daarna was het tijd om het instructieboekje eens goed door te nemen.
Helaas was dat in het Engels, en hoewel dat eigenlijk helemaal geen probleem voor me is, is deze vertaling van Chinees naar Engels echt tenenkrommend.

Maar goed, samen met mijn nog thuiswonende dochter, is het allemaal gelukt.

Alleen het gebruik van de heuse ingebouwde camera, voor in de neus, leverde wel een hoop problemen op.
Hiervoor moet je eerst je telefoon koppelen met de motor via Bluetooth.
Dan moet je met je telefoon een app downloaden van internet, maar in het boekje staat hier verder niets over.
Gelukkig kon ik aan de hand van you tube filmpjes het een en ander terug vinden, en is het wel gelukt.

Vandaag komt mijn maatje Marco kijken, en zal ik ook nog wel wat foto's maken.
Dat is er gisteren door alle opwinding niet van gekomen.
Gebruikersavatar
John Knol
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:16
Locatie: Vlaardingen

Geweldig Henk en mooi dat je gezin er ook zo betrokken bij zijn
Ga lekker toeren met Marco veel veilige kilometers en genieten
We wachten op foto's
MP3 300 HPE Sport
Gebruikersavatar
Marco_61
Berichten: 1000
Lid geworden op: 15 apr 2020, 21:14
Locatie: Reusel

Henk kan wel zeggen dat het een mooi ding is, maar ik wil hem natuurlijk wel in het echt zien. Dus vandaag ff met de BMW op en neer gereden om zijn nieuwe aanwinst te bezichtigen. En.....hij heeft niet gelogen. Het is inderdaad een prachtige motor. Kon eigenlijk ook niet anders, daar de Voge heeeel erg op de BMW lijkt. Hij heeft in ieder geval mijn goedkeuring gekregen.

Toch wel heerlijk om een grote scooter te hebben. In iets meer dan anderhalf uur rijden, had ik mijn bek bij Henk in de koffie hangen, begeleid met een stuk heerlijk gebak. Na een hoop geklets, en een heerlijke tosti, liefdevol klaargemaakt door zijn vrouw, was het tijd om weer huiswaarts te keren. Dit gaat een zeer mooie vakantie worden, dat weet ik zeker.
Gr, Marco.

Sym Jet X : woon/werk verkeer
BMW C 400 GT : Touren en vakanties
Gebruikersavatar
Delight
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 jan 2023, 21:10
Locatie: Hattem

Quote: Als verrassing hadden mijn dochters vooraf contact met de dealer gehad, en op hun kosten er een traploze handvatverwarming op laten monteren.

Op zulke dochters moet je zuinig zijn!
Het leven is als een neus...haal eruit wat erin zit!
Plaats reactie